Ik ben bezig omeen schoolagenda progje te maken voor op de pocket pc, ik gebruik visual basic .net 2003 mb.v. pocketpc 2003 sdk. Om de informatie op te slaan gebruik ik sqlserverce 2.0. Maar ik zit met een probleem ik krijg het niet voor elkaar om een where commando te krijgen in mij sql-code en die dan ook uitgevoerd te krijgen, ditis de bron code waar het probleem zich voordoet:
Dim com As New SqlCeConnection(datasource)
com.Open()
Dim sql As SqlCeCommand = com.CreateCommand
sql.CommandText = "Delete from Vakken Where vak=" + ListBox1.SelectedItem
sql.ExecuteNonQuery()
hij geeft een fout melding bij de laatste regel (met executenonquery). ik doe denk ik iets fout maar zonder where en parameters doet hij het wel gewoon, en de sqlcode doet het wel gewoon goed op mysql database, ik heb gezocht en gevonden dat mysql en sql sefver van microsoft de zelfde sql-codes gebruiken maar daar lijkt het zo niet op.
Kan iemand me hierbij helpen?
Dim com As New SqlCeConnection(datasource)
com.Open()
Dim sql As SqlCeCommand = com.CreateCommand
sql.CommandText = "Delete from Vakken Where vak=" + ListBox1.SelectedItem
sql.ExecuteNonQuery()
hij geeft een fout melding bij de laatste regel (met executenonquery). ik doe denk ik iets fout maar zonder where en parameters doet hij het wel gewoon, en de sqlcode doet het wel gewoon goed op mysql database, ik heb gezocht en gevonden dat mysql en sql sefver van microsoft de zelfde sql-codes gebruiken maar daar lijkt het zo niet op.
Kan iemand me hierbij helpen?