Probleem met Lite-On 811S DVD Brander

Pagina: 1
Acties:

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Hallo, ik heb een probleem met mijn Lite-On 811S DVD Brander, ik heb reeds alle topics m.b.t. tot deze brander doorgelezen (en dat waren er heel wat) maar heb niemand met een soortgelijk probleem kunnen vinden.

Wat gebeurd is het volgende;

Ik heb een tijd geleden een Lite-On 811S DVD writer gekocht, ik heb toen enkele DVD's gekocht en deze proberen te branden maar dat lukte niet omdat de DVD writer ze niet herkende en aangaf 'geen media geplaatst'. Wegens een verhuizing heb ik de Writer lange tijd niet meer gebruikt.

Nu ik echter weer gebruik ervan wil gaan maken werkt de DVD writer weer niet. Ik heb de Imation DVD-R en Nashua DVD-R schijfjes geprobeert, maar ook deze werken niet met de DVD Writer omdat ze niet herkend worden.

Het is mij wel gelukt om enkele Philips DVD+R schijfjes vol te schrijven en deze doen het gewoon op mijn DVD speler. Daarintegen heb ik ook enkele Philips DVD+RW schijfjes en bij deze treed opnieuw hetzelfde probleem op dat de DVD Writer ze niet herkend.

Ik heb de firmware reeds geupdate naar de laatste nieuwe versie waardoor hij meer type media zou moeten ondersteunen, maar dit heeft ook geen resultaat.

Waar kan dit aan liggen, of is het normaal dat er zoveel merken zijn die niet herkend worden door de DVD Writer?

Heb net een spindel platinum DVD+R besteld, ik hoop maar dat die het wel doen....

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 16:54
Hopen dat het betert,... niet de goeie manier van werken lijkt me.

Als ik jou was zou ik meteen het aankoopbewijs opgraven en teruggaan naar de winkel. Een DVD-writer zou je normaal zonder probleem moeten kunnen aansluiten, door Windows (XP) laten herkennen en er mee werken. Het kan zijn dat sommige media niet werken, maar met wat jij zegt... dan is er toch wel iets mis.
Ik heb die writer ook en hij schrijft zonder problemen Philips +RWtjes. Ook Platinum +R en enkele andere die ik al vergeten ben.

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ok dankje voor de reactie.

Maar het kan niet zo zijn dat het aan mijn PC Configuratie ligt? Ik heb namenlijk ook een Plextor CD-RW en een Pioneer DVD speler in de PC zitten.

Of zou het misschien kunnen liggen aan de instellingen van de IRQ's ofzo?

Maar dat zou van de andere kant weer raar zijn omdat ik een aantal DVD's wel heb kunnen fikken...