Toon posts:

[XP-Pro] Problemen met log in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Windows XP Proffesional. Een enige tijd geleden is mijn computer afgeslagen wegens een stroomstoring en sinds dien elke keer als ik de computer opstart kwam er een message van windows dat ik niet kon inloggen onder mijn eigen account en een temp account aangemaakt moet worden. Dan had je de keuze van OK en Cancel (in het geval van cancel kon je niet meer inloggen). Dus ik maakte er eentje aan.

Het gevolg was wel elke keer dat mijn computer reboot werd alles in My Documents van de Temp user (C:\Documents and Settings\Temp User\) en alle e-mails die ontvangen waren onder de naam van de TEMP user gewist werden. Wat opzich geen probleem was, want mijn werk documenten waren nog steeds opgeslagen onder mijn eigen username (C:\Documents and Settings\Numbus\My Documents in mijn geval).

Nu komt het probleem. Een dag voordat ik van plan was een backup te maken van mijn persoonlijk My Documents had ik de computer uitgezet wegens onweer. Normaal is dat geen probleem, want dan log in de volgende dag weer in onder een andere TEMP user en ga naar Personal account files. Maar deze keer maakte hij geen TEMP username aan, maar logde automatisch in onder mijn username Numbus.

Ik dacht eindelijk! Hij doet het weer, maar dit had een kleine nadeel, alle files die in C:\Documents and Settings\Numbus\My Documents\ stonden waren gewist, 29.9GB aan bestanden voor werk waren verdwenen. Ik weet niet waar ze naartoe zijn gegaan. Ik heb met verschillende Datarecovery programmas zoals EasyRecovery Professional en SpinRite 6.0 geprobeerd in My Documents de bestanden terug te halen, maar beide programma's kunnen geen gewisten bestanden vinden onder de folder in kwestie (C:\Documents and Settings\Numbus\My Documents\ ).

Nou vraag ik aan de mensen die ongetwijfelt meer kennis hebben van Windows dan ik. Of jullie enig idee hebben waar de bestanden naartoe verplaatst zijn. En of het uberhaupt nog mogelijk is on de bestanden terug te halen met een programma of met windows zelf.

Alvast hartelijk bedankt. _/-\o_

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 17:06
Ik neem wel aan dat je zelf administrator hebt op de pc?
Kun je niet proberen om weer als die temp-user je aan te melden?

-

Verwijderd

Topicstarter
Ja er zijn 2 administrator accounts, Administrator zelf en de Numbus account, en ik heb het geprobeerd maar dat werkte niet :(