Toon posts:

iBook G3 vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een G3 iBook 12" (500Mhz, dual USB, 10gb hd, 128mbram) aangeboden gekregen voor ongeveer 300 euro.

Ik heb helemaal gen kennis van apple maar uit mijn omgeving hoor ik zeer positieve berichten & ik vind het een ontzettend mooi ding & redelijk geprijst voor een 12" scherm.

Ik ben van plan de laptop te gebruiken om mee te nemen naar de universiteit en daar te gebruiken voor wat typ/mail/internet werk & eventueel wat simpel programmeer werk. Ook wil ik Mac OS X 10.3 installeren & er een maximum aan RAM-geheugen in stoppen (wordt dan 640).

Kan iemand me vertellen wat ik ongeveer kan verwachten qua snelheid?
Ter vergelijking; ik werk nu op een AMD 1,2Ghz, 256MB Ram, 64MB video kaart met Windows XP.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

300 is een lekkere prijs, evt kan je hem dan nog met dikke winst verkopen.

OSX zal 'gewoon' draaien, iig prima om huis tuin en keukendingetjes mee te doen, en ook photoshoppen heb ik er een paar maand prima op kunnen doen.
Let wel, 't gaat allemaal niet vreselijk snel, maar het wil prima. Lekker DVD'tjes kijken en MP3's luisteren, ideaal.
Nadeel vd 500 mhz tov de 600 is dat 'ie maar een 66 mhz bus heeft, wat de boel dus een klein beetje nekt. Maar nogmaals, voor 300 kan je je er geen buil aan vallen en heb je een prima machientje. Verder is het niet echt uit te leggen hoe soepel of juist stroperig iets loopt, kwestie van proberen en evt. andere topics doorploegen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Dingen
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-02-2024
Voor het werk dat je omschrijft (typen, internetten, programmeren) voldoet een G3 500 prima. OSX 10.3 kun je daarop installeren en met voldoende geheugen zal het geen snelheidsmonster worden, maar heus werkbaar.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

lees [rml][ Apple] Ibook snelheden en mogelijkheden[/rml] even, soortgelijke vraag met veel info

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de videokaart van een apple te vervangen? En wat voor videokaart zou je dan moeten plaatsen?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In een iBook niet, maar dit kan meestal in een andere notebook ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Daedalus op 08-09-2004 22:40 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Laptops met verwisselbare videokaarten zijn vrij zeldzaam, zo ook bij deze Apple :) Helaas

Verwijderd

Topicstarter
is er dan een andere upgrade mogelijk? (behalve ram)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien dat je met wat creatief knutselen een grotere HD in kan schroeven, of misschien een airport kaart. Maar wat wil je er dan allemaal aan veranderen? Een laptop is over het algemeen nauwelijks upgradebaar, behalve het geheugen dan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 22:44:
is er dan een andere upgrade mogelijk? (behalve ram)
Heb je al gezocht?

Ik geloof het niet, en dat is niet de insteek hier.

Zie Pinball in "iBook G3 vraagjes" voor je oorspronkelijke vraag

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.