A7N8X-E Deluxe valt willekeurig uit

Pagina: 1
Acties:

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
first of all, k had al gesearched,
daarop heb ik al het volgende getest
cpu op 100 / mem op 100mhz
cpu op 133 / mem op 133
cpu op 166 / mem op 166
cpu op 166 / mem op 200

memtest gedraait op alle bovenstaande combinaties 0 fouten :/

en nu ff met specs gooien :7

A7N8X-E Deluxe
AMD XP 2500+ (166mhz fsb)
2x 512mb PC3200 ( Vdata )
450w voeding (voltages respec: 3.32 4.85 11.82 -12.2 -5.14 )
cpu/case temp: 48/20 graden

verder heb ik ook last er van als ik usb apparaten aansluit dat die ook uitslaat ?
zelfs op mn selfpowered usb hub :/

als die uitslaat blijft alleen de Powerled branden en mn optishe muis enz ivm die op mn usb hubje zitten :/

mn PC is GEAARD!

iemand nog suggesties waar ik es na kan kijken?

404 Signature not found

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Van welk merk is je voeding?

Ik vermoed namelijk dat je voeding het soms net niet meer kan trekken en dan uitvalt.

Tweakers Discord

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wanneer valt de computer uit? Met games of ook idle?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• SMSfreakie
  • Niet online
Prutz0r schreef op 08 september 2004 @ 15:10:
Wanneer valt de computer uit? Met games of ook idle?
hijs vanacht uitgevallen en vanmorgen toen ik op school was :/

enige wat dan loopt is mn mirc client, trillian en emule :/
als ik nu zeg maar UT ofzo start kan ik dat rustig de hele verdere dag spelen zonder problemen :/

antivirus shitz heb ik ook niet eens dr op ( ben wel virus vrij (housecall :7 ))

en k heb trouwens een Qtec voeding,

404 Signature not found

• tweakduke

tweakduke

De q-tech 450 watt serie staat bekend om zijn brakheid.

Probeer eens een andere voeding van een fatsoenelijk merk en kijk eens of het probleem over is.

In dit topic vind je meer informatie erover:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 6

Tweakers Discord

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Antec voedings zijn de beste volgens vele reviews.

dikzak

• SMSfreakie
  • Niet online
tweakduke schreef op 08 september 2004 @ 15:35:
De q-tech 450 watt serie staat bekend om zijn brakheid.

Probeer eens een andere voeding van een fatsoenelijk merk en kijk eens of het probleem over is.

In dit topic vind je meer informatie erover:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 6
net met een 380w Antec geprobeert
sloeg die bij t starten van windows al op zn hol :/

404 Signature not found

• tweakduke

tweakduke

Wellicht maakt je moederbord kortsluiting.

Test het geheel eens buiten de kast, met alleen mobo, cpu, geheugen en hd.

Als die dan nog flipt kun je het eens zonder hd proberen, videokaart verwisselen en wellicht nog de laatste 3 onderdelen.

Zo moet je er wel achter kunnen komen wat het is :)

Tweakers Discord

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Heb je alle stekkers al nagekeken of die goed aangesloten zijn? Vnl. omdat je bij het aansluiten van een USB device problemen hebt (USB van het mobo of kast?).
Wat heb je nog meer in je systeem hangen? 450 watt zegt niet zoveel als je iets van tig harde schijven en andere verbruikers (videokaart e.d) erin hebt gestopt. (ik neem aan dat de voltages bij het stressen zijn?).
Wat denk je zelf: hardware matig probleem of software matig?

Als je denkt dat het hardware is kun je proberen je systeem zo kaal mogelijk te strippen. geen problemen? dan stukje bij beetje er weer zaken inhangen. totdat het geeikel weer begint.

AdB

• SMSfreakie
  • Niet online
AdB schreef op 08 september 2004 @ 17:50:
Heb je alle stekkers al nagekeken of die goed aangesloten zijn? Vnl. omdat je bij het aansluiten van een USB device problemen hebt (USB van het mobo of kast?).
Wat heb je nog meer in je systeem hangen? 450 watt zegt niet zoveel als je iets van tig harde schijven en andere verbruikers (videokaart e.d) erin hebt gestopt. (ik neem aan dat de voltages bij het stressen zijn?).
Wat denk je zelf: hardware matig probleem of software matig?

Als je denkt dat het hardware is kun je proberen je systeem zo kaal mogelijk te strippen. geen problemen? dan stukje bij beetje er weer zaken inhangen. totdat het geeikel weer begint.
t grappige is, als ik mn cpu overklok, naar 200mhz fsb ( XP3200+ rating dus :/ ) houd die t 2 uuren vol (wel met 1.85 volt onder zn donder ipv 1.65 )

op 2500 kletst die dr sneller uit? :/

mn PCI diagnostic kaartje geeft ook geen foute voltages aan :?

voltages zijn met }:O draaiende :/

404 Signature not found

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je de cpu stock laat draaien, originele snelheid, maar met een voltage verhoging, draait het dan wel goed?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• SMSfreakie
  • Niet online
Prutz0r schreef op 08 september 2004 @ 18:14:
Als je de cpu stock laat draaien, originele snelheid, maar met een voltage verhoging, draait het dan wel goed?
dat probeer ik nu :)

so far so good btw

edit:

ging dus niet,

nu weer alles op default en zonder overbodige usb devices,
enige wat ik nog heb is mn
selfpowered usbhub
metdaarop mn usbmuis mn usb cardreader en externe usb2.0 hdd,

en dat lijkt toch te werken,

zou het dus ook een usb device kennen zijn ?

[ Voor 36% gewijzigd door SMSfreakie op 08-09-2004 21:59 ]

404 Signature not found

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

SMSfreakie schreef op 08 september 2004 @ 15:32:

antivirus shitz heb ik ook niet eens dr op ( ben wel virus vrij (housecall :7 ))

en k heb trouwens een Qtec voeding,
Droom verder, housecall houdt je niet virus vrij. Tis een leuk hulpmiddeltje om te checken of je virussen hebt maar zoja dan is het toch al te laat.

Of je nou elke dag runt of niet. Virus komt binnen, molt je complete mp3 collectie. Jij denkt wtf is er met m'n 4000 mp3's gebeurd, gaat housecall draaien. Gooit virus weg. Virus vrij? Ja, de komende 5 minuten bijna zeker virus vrij.

Ander scenario. Virus komt binnen terwijl je zit te internetten, fixed al je exe's zo dat windows geen flikker meer kan jij start internet explorer vast om housecall te starten. Shit internet explorer is ook een exe. Nouja, dan maar formatje.

Ervaring mee ja.

Tis goed dat je tenminste af en toe scant maar dankzij users die niks aan bescherming doen zwermen er steeds meer rond.

Ontopic..

Dat die antec bij het starten van windows op hol sloeg betekent dus wel dat je in de goede richting zoekt lijkt me. Probeer het eens een uurtje met zo min mogelijk harde schijven en randapparatuur aan de pc en kijk of ie blijft lopen. Liefst dus met een goede voeding. Antex of enermax, liever niet sweex of q-tech waar ze 800 watt op hebben geschreven.

Verwijderd

Nou ik kan je garanderen dat het je q-tec voeding is... ik had zelf de 400 watt

en dit ook op een nforce2 nf7s rev 2.0 met xp1700+ @3200+
een radeon 9700@pro en 2x 256 mb kingston pc3200 ram. Toen de problemen begonnen had ik zelfs nog een gf2 GTS, dit was met de standaard 350 no name voeding die het niet meer trok, dus ik denk een 400 watt q tec moet het nu wel klaren , maar de radeon 9700 kwam erbij... en weer hetzelfde... willekeurig, maar bij mij kon ik niet lang gamen want dan viel hij vrijwel meteen uit... uiteindelijk een antec 350 watter erin en die trekt het nu wel prima... echter mijn cpu wil wel op 2400 mhz draaien @ 200 fsb, alleen dan valt het systeem wel weer uit, dus ik vermoed dat de voeding het dan ook niet meer trekt, +12 volt dondert dan ook in elkaar en dat is op zich wel jammer. 2200 mhz @ 200 fsb , daar moet ik het mee doen, maar ja dan kan hij wel bijna @ default vcore draaien ( offtopic maar goed)
Pagina: 1