Ben ik weer, kheb inmiddels al half uur zitten zoeken maar nog niets gevonden...
Via de functie AddUser voeg ik een gebruiker toe in een tabel. Ik wil hier het ID van doorsturen naar de functie AddVragen.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar...Datareader heb ik al mee zitten proberen maar volgens mij is dit neit de juist oplossing...
de functie om users toe te voegen:
En dan nog een ander vraagje, ik heb ook een checkboxlist met 3 vakjes, hoe kan ik deze waarde optellen. Nu haal ik de waarde op met checkboxlist.selectedvalue, maar dan neemt ie alleen de laagste waarden en worden niet alle opties opgeteld als ik meerdere dingen aan vink
Via de functie AddUser voeg ik een gebruiker toe in een tabel. Ik wil hier het ID van doorsturen naar de functie AddVragen.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar...Datareader heb ik al mee zitten proberen maar volgens mij is dit neit de juist oplossing...
de functie om users toe te voegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Function AddUser()
Dim OleDbConn As OleDb.OleDbConnection
Dim OleDbCmd As OleDb.OleDbCommand
Dim strSql As String
OleDbConn = New OleDb.OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.
OLEDB.4.0;" & _"Data Source=" & Global.dbLocatie & "enquete.mdb")
strSql = "INSERT INTO TblRegistratie (UserID, Geslacht,
Leeftijd) VALUES ('webuser', '" & Geslacht.SelectedValue &
"', '" & Leeftijd.SelectedValue & "')"
OleDbCmd = New OleDb.OleDbCommand(strSql, OleDbConn)
OleDbCmd.Connection.Open()
OleDbCmd.ExecuteNonQuery()
OleDbConn.Close()
End Function |
En dan nog een ander vraagje, ik heb ook een checkboxlist met 3 vakjes, hoe kan ik deze waarde optellen. Nu haal ik de waarde op met checkboxlist.selectedvalue, maar dan neemt ie alleen de laagste waarden en worden niet alle opties opgeteld als ik meerdere dingen aan vink