Toon posts:

Access database laten draaien bij personen zonder access

Pagina: 1
Acties:
  • 760 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht op dit onderwerp maar niet een heel duidelijk antwoord gevodnen.
Het gaat namelijk om het volgende. Voor mijn werk moet ik een soort van prijslijst gaan maken in Access 2000. Ik kan dat heel moooi maken met formulieren en zo zodat een eenvoudige interface ontstaat. Echter onze klanten moeten het ook kunnen gebruiken alleen zonder Access. Is het mogelijk eerst een database te maken in access met formulieren en daarna ervoor te zorgen dat een programma ervoor zorgt dat iedereen zonder access dit kan gebruiken? Dus een soort van applicatie?
En op welke wijze kan dat het beste?
Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 13:28 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Access Viewer 0.7.1 ?

of

MDB View 1.03

of

Access Database Viewer

[ Voor 61% gewijzigd door Neobahamuth op 08-09-2004 13:33 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, maar als dat niet geïnstalleerd is bij de gebruikers?

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 13:32:
[...]

Het zijn zeer kleine programma's. De freeware versies kan je hen ter download aanbieden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 13:32:
[...]

volgens mijn access cursus: niet.
een auto rijdt ook niet zonder wielen.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je moet een viewer geinstalleerd hebben, anders kan je volgens mij onmogelijk access bekijken of er iets mee doen. :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Beetje stoeien met PHP en regelen via websites. (kort antwoord veel werk ;))

Verwijderd

Dan gaat dat natuurlijk niet werken. Je kan ook geen brieven typen als er geen textverwerken oid is geinstalleerd. Ik weet niet hoe je die db van plan was te distribueren maar je zou een access viewer mee kunnen leveren

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Gebruik gewoon ASP.

ASPMAker v3.1 doet het in minuten automatisch voor je.

[ Voor 74% gewijzigd door Neobahamuth op 08-09-2004 13:38 ]

Verwijderd

Volgens mij als je Ms office developer hebt kun je access databases maken en die compileren naar een soort exe dan kunnen mensen zonder access wel gebruik maken van een access aplicatie

link:
http://msdn.microsoft.com...loyingaccesssolutions.asp

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 13:40 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Erg succesvol is het niet om Access op die manier te gebruiken. De Access Runtime Environment (waar iemandanders het over heeft) werkt gewoon niet lekker. De werking is erg afhankelijk van de versie van windows, internet explorer en office. Als die niet overeenkomen met de versies van de computer waarop het gemaakt is gaat het vaak al mis.

Je zal naar een online-oplossing moeten gaan of het geheel opnieuw maken in een taal die wel kan werken zonder extra programma's / drivers. Delphi, Visual Basic: dat soort dingen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47
Een nieuw programma op die manier maken is vragen om problemen zoals al meer mensen opmerken.

Ik zou proberen een webbased/intranet oplossing te maken in Java/Tomcat, PHP of ASP/.Net, wat dan ook - net wat je fijn vind - in combinatie met een echte database (SQL Server, Postgresql, desnoods zelfs Access al zou ik dat afraden).

Hoe je het nu van plan bent is echt vragen om jarenlange ellende, IMHO.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Maar als 't ook op een laptopje moet draaien (dus geen netwerk beschikbaar, wat nogal eens kan voorkomen) zou ik al die mooie web-based dingen links laten liggen...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1