Toon posts:

[win2k/oracle/apache/php] apache stopt na enablen oracle dll

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een server gebruik ik Windows 2000 Server. Op deze server moeten apache, oracle en php gaan draaien.

Op de server is reeds Oracle 8.1 geïnstalleerd en geconfigureerd.

Ik heb apache 1.3.31 geïnstalleerd en dit werkt naar behoren.

Vervolgens heb ik PHP 4.3.8 geïnstalleerd en Apache geconfigureerd. Ook dit werkt (getest d.m.v. <? phpinfo(); ?> )

Nu wil ik dat ik via PHP de Oracle database kan benaderen. Hiervoor heb ik diverse tutorials gevolgd (waaronder een officiële van Oracle), maar ik krijg altijd dezelfde fout.

In alle tutorials staat nl. de stap dat ik voor de regel extension=php_oci8.dll de semicolon moet weghalen. Vervolgens wil ik dezelfde pagina met alleen <? phpinfo(); ?> weergeven, maar er wordt geen pagina meer weergegeven. Ook niet na een herstart van Apache of reboot van de server. Als ik het commentaar (;) weer terugzet werkt Apache gewoon weer, maar is er uiteraard geen toegang tot de Oracle database. Het gaat dus fout bij php_oci8.dll.

Wat doe ik fout?

Verwijderd

wat staat er in je error.log ?

Verwijderd

Topicstarter
[Wed Sep 08 10:11:24 2004] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: c:/program files/apache group/apache/htdocs/favicon.ico

snap er niks van dus

Verwijderd

Topicstarter
topic mag dicht.

ik had een verrote versie van php_oci8.dll, die ik van een dubieuze duitse site had. ik had de zip-file van php moeten downloaden, waar de goede versie bijzat.

een andere fout was dat ik php als cgi had draaien, hoewel ik niet zeker weet of dat gevolgen had.

in ieder geval is alles gelukt volgens de instructies van de oracle site.