Tweedehands WatchGuard FireBox

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 04:39
Ik heb een 19" patchkast uit een boedel kunnen scoren, met daarin o.a. een WatchGuard FireBox II. Helaas kon de vorige eigenaar niet meer aan de bijbehorende software voor me komen, net zo min als de licentie codes.
Aangezien het ding op mij nogal profi overkomt heb ik dit topic in PN&S geplaatst.
Afbeeldingslocatie: http://www.watchguard.com/images/products/fbIIplus.jpg
De FireBox II is een router / Firewall die er in ieder geval naar mijn mening extreem hip uitziet, en alleen al om die reden in mijn rek moet komen te hangen. ;)

Nou had ik niet verwacht dat ik alles in één keer aan de praat zou krijgen, maar eigenlijk zit ik nu wel vast.
Uiteraard heb ik eerst de leverancier gebeld, maar die wou me alleen een hele dure licentie aan smeren omdat het apparaat nooit geregistreerd is na aankoop. Da's voor mij geen optie omdat dit ding gewoon thuis komt te staan.

Via google kwam ik tegen hoe je het passwoord kunt resetten, maar of dit werkelijk werkt weet ik nog niet. Ik kan de FireBox namelijk niet pingen, maar dat zegt natuurlijk niet zo veel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
To reset the password on the watchguard, connect a crossover cable to the trusted and external interfaces 
(i think, it might be optional and trusted) and boot it up. 
After a few minutes, the status lights will begin blinking regularly between the interfaces.
At this point the firebox is configured with a default IP of 192.168.253.1, password "wg" without the quotes. 
Configure your computer with the IP 192.168.253.2, 
connect the crossover cable from the trusted interface to your computer, and upload a new config.
You should then upload the config and it'll reboot
Nou ben ik op zoek naar software om één en ander in te kunnen stellen op dit apparaat, maar ik kan eigenlijk niets vinden.
Via de watchGuard website kan ik niets downloaden, dus hoop ik dat iemand mij aan verdere ideetjes kan helpen, anders houd het voor mij hier op.

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Heb je die procedure geprobeerd ? En zo ja, kun je 'm daarna wel pingen ?

• Ding
Uiteraard heb ik deze procedure uitgevoerd, en pingen lukt niet.
Nu heb ik ergens gelezen dat pings standaard geweigerd worden door de firebox, dus weet ik niet zo goed of de procedure nu wel, of niet gelukt is.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

vziw zijn die Fireboxen enkel te managen met de watchguard software :)

[ Voor 23% gewijzigd door elevator op 08-09-2004 13:14 ]

• Ding
elevator schreef op 08 september 2004 @ 13:14:
vziw zijn die Fireboxen enkel te managen met de watchguard software :)
Daar ben ik ook bang voor, is er iemand die mij daaraan kan helpen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ding schreef op 08 september 2004 @ 14:02:
[...]

Daar ben ik ook bang voor, is er iemand die mij daaraan kan helpen?
Daarvoor zul je toch echt bij de fabrikant/leverancier moeten zijn, indien deze dat niet (gratis) ter beschikking stelt houd het eigenlijk toch wel op.
Wij gaan hier niet in het grijze gebied zitten en vage downloads aanwijzen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heb bij div grote bedrijven dit apparaat gezien, hij kan o.a. proxy zijn, + direct content scannen op virussen terwijl je zit te browsen, ook kon hij email scanning doen.

Ik weet niet of de mogelijkheden afhangen van de licenties.

Tis een mooi apparaat, wel een paar jaar oud (+/- 4 jaar)

Support @ producent, of vind iemand die het zelfde apparaat onder zijn beheer heeft

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 20:46

Adze

CCNP !

Je kunt na bovenstaande procedure en na een ping kijken of de firewall wel reageert op arp requests. Voor in een dos-box "arp -a" uit en kijk of er een mac-adres bij is gekomen...

Weet je al ietsjes meer...
Pagina: 1