Ik heb een 19" patchkast uit een boedel kunnen scoren, met daarin o.a. een WatchGuard FireBox II. Helaas kon de vorige eigenaar niet meer aan de bijbehorende software voor me komen, net zo min als de licentie codes.
Aangezien het ding op mij nogal profi overkomt heb ik dit topic in PN&S geplaatst.

De FireBox II is een router / Firewall die er in ieder geval naar mijn mening extreem hip uitziet, en alleen al om die reden in mijn rek moet komen te hangen.
Nou had ik niet verwacht dat ik alles in één keer aan de praat zou krijgen, maar eigenlijk zit ik nu wel vast.
Uiteraard heb ik eerst de leverancier gebeld, maar die wou me alleen een hele dure licentie aan smeren omdat het apparaat nooit geregistreerd is na aankoop. Da's voor mij geen optie omdat dit ding gewoon thuis komt te staan.
Via google kwam ik tegen hoe je het passwoord kunt resetten, maar of dit werkelijk werkt weet ik nog niet. Ik kan de FireBox namelijk niet pingen, maar dat zegt natuurlijk niet zo veel.
Via de watchGuard website kan ik niets downloaden, dus hoop ik dat iemand mij aan verdere ideetjes kan helpen, anders houd het voor mij hier op.
Aangezien het ding op mij nogal profi overkomt heb ik dit topic in PN&S geplaatst.

De FireBox II is een router / Firewall die er in ieder geval naar mijn mening extreem hip uitziet, en alleen al om die reden in mijn rek moet komen te hangen.
Nou had ik niet verwacht dat ik alles in één keer aan de praat zou krijgen, maar eigenlijk zit ik nu wel vast.
Uiteraard heb ik eerst de leverancier gebeld, maar die wou me alleen een hele dure licentie aan smeren omdat het apparaat nooit geregistreerd is na aankoop. Da's voor mij geen optie omdat dit ding gewoon thuis komt te staan.
Via google kwam ik tegen hoe je het passwoord kunt resetten, maar of dit werkelijk werkt weet ik nog niet. Ik kan de FireBox namelijk niet pingen, maar dat zegt natuurlijk niet zo veel.
code:
Nou ben ik op zoek naar software om één en ander in te kunnen stellen op dit apparaat, maar ik kan eigenlijk niets vinden.1
2
3
4
5
6
7
| To reset the password on the watchguard, connect a crossover cable to the trusted and external interfaces (i think, it might be optional and trusted) and boot it up. After a few minutes, the status lights will begin blinking regularly between the interfaces. At this point the firebox is configured with a default IP of 192.168.253.1, password "wg" without the quotes. Configure your computer with the IP 192.168.253.2, connect the crossover cable from the trusted interface to your computer, and upload a new config. You should then upload the config and it'll reboot |
Via de watchGuard website kan ik niets downloaden, dus hoop ik dat iemand mij aan verdere ideetjes kan helpen, anders houd het voor mij hier op.
Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!