Toon posts:

[iMac OS 9.22][2003Server] Kan de share niet benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een groot probleem,
Heb hier een Windows 2003 Server staan met Appletalk geïnstalleerd,
Daarnaast heb ik een iMac staan die op deze server moet kunnen komen.
Nu heb ik een Share gemaakt "Netwerk"

Als ik via de Kiezer op Appleshare klik dan zie ik de naam van de 2003Server staan, dubbelklik ik hierop dan krijg ik de volgende melding,

"De user authentication Method die door deze server wordt vereist is onvindbaar. Controleer de AppleShare-map in de map "Extensies" en probeer het opnieuw"

Als ik in de "Extensies" map kijk dan staat daar de map AppleShare gewoon in. Probeer ik deze te openen dan krijg ik de melding: "Kiezer-extensie, Met dit bestand kunt u een nieuwe onderdeel installeeren in de Kiezer (bijvoobeeld een netwerkprinter). Om de functionaliteit van dit bestand aan de Kiezer toe te voegen plaatst u dit bestand in de map 'Extensies'

Hoe moet ik zorgen dat ik gewoon de 2003Server kan benaderen.
Het maakt me niet uit hoe, via Appletalk of TCP/IP

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Moet je niet gewoon zorgen dat je op de Apple ingelogd bent met een account die ook op je server bestaat? :?

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
Heb je in de help van w2k3 gezocht naar "The Microsoft user authentication module volume cannot be found. "?

Kun je een aantal zaken vinden.

O.a. "the computer running Services for Macintosh might have been installed without an NTFS partition."

Anders misschien de Service for Macintosh opnieuw installeren of zo....

[ Voor 41% gewijzigd door Hoover op 08-09-2004 12:53 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 12:37:
Hoe moet ik zorgen dat ik gewoon de 2003Server kan benaderen.
Het maakt me niet uit hoe, via Appletalk of TCP/IP
Installeer een FTP servertje.

(verder snap ik niet wat dit in PNS doet)

Verwijderd

Topicstarter
De AppleTalk service is al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, het lijkt inderdaad iets te maken te hebben met gebruikers, alleen heb ik op de iMac al de gebruiker Test genoemd en een gebruiker Test aangemaakt in 2003Server

Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding

Het gaat hier om een Zakelijk Netwerk, dus alles via FTP regelen heeft geen zin. De gebruiker moet via de iMac de 2003server kunnen benaderen en ook de bestanden kunnen gebruiken

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 13:24 ]

Verwijderd

PNS > NT

Verwijderd

Topicstarter
Het is tot nu toe allemaal geregeld,
Je moet de gast account in 2003server aanzetten en dan naar de UAM map gaan. hier moet je vanuit de iMac het bestand UAM installer openen.
Nu krijgt de iMac toestemming om op de 2003server te komen.

Nu kun je ook gewoon inloggen met een andere account.

Alleen nu is mijn vraag: Kun je automatisch een map aanmaken op het bureaublad die naar een netwerkshare gekoppeld staat

bijv naar //servernaam/netwerk

Nu moet ik via Kiezer, AppleShare, Servernaam, Inloggen met Wachtwoord,
Hier kun je dan Netwerk selecteren. Nadat je op ok hebt gedrukt verschijnt de map Netwerk op het bureaublad.

In diezelfde kiezer staat er achter Netwerk ook een optie om deze te openen als de computer wordt opgestart. Alleen als ik dit doe dan krijg ik je melding: "Met deze inlogmethode is openen bij het opstarten niet mogelijk". Welke inlogmethode moet ik dan gebruiken?

Verwijderd

Je kan op de server aangeven dat clear-text authenticatie ook is toegestaan. Ik weet helaas niet uit m'n hoofd waar precies, even zoeken dus. Dan heb je geen Microsoft UAM nodig, en werkt het inloggen bij het opstarten ook. Het beveiligingsrisico dat dit met zich meebrengt lijkt me in dit geval geen probleem.

• osx
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-02-2025

osx

Kijk eens op www.macwindows.com daar staat alles goed uitgelegd. Het is niet nodig om de UAM van MS te gebruiken om in te loggen.

Succes.
Pagina: 1