Sinds kort hebben we hier de beschikking over een FastFiber verbinding. Het Ericsson modem dat hieraan hangt eist dat de router die we eraan hangen ingesteld staat op 100Mb Full Duplex (dus geen auto-negotiation!). Nu ben ik niet van plan om meteen een dure Cisco router aan te schaffen. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een relatief eenvoudige router waarbij je de mogelijkheid hebt om zelf te bepalen hoe de WAN poort functioneert. Wie kent zo'n router?
Ik weet dat sommige Asus routers het ondersteunen. Maar waarom kijk je niet gewoon even welke routers er in de winkel te krijgen zijn en download je niet gewoon de bijbehorende manuals? Dan weet je precies welke modellen in aanmerking komen.
[ Voor 9% gewijzigd door Stamgastje op 08-09-2004 12:53 ]
Ik zou geen huis-tuin-en-keuken hardware router aan je FastFiber verbinding hangen (wat dat voor IC is weet ik niet, maar klinkt gruwelijk snel
). Die dingen hebben allemaal een max doorvoer van 1-2MB/sec.
Als je een snelle PC (lees: 5-600Mhz) pakt, en je plugt daar 2 NIC's in, heb je geen auto-negotiation, maar wel een snelle doorvoer. Let er dan wel op dat je geen crappy realtek of SiS NIC's pakt, maar fatsoenlijk cisco, intel of 3com NIC's.
Als je een snelle PC (lees: 5-600Mhz) pakt, en je plugt daar 2 NIC's in, heb je geen auto-negotiation, maar wel een snelle doorvoer. Let er dan wel op dat je geen crappy realtek of SiS NIC's pakt, maar fatsoenlijk cisco, intel of 3com NIC's.
Bedankt voor de tip. Manuals bekijken heb ik al gedaan. Maar het lijkt er op dat dit vaak een ongedocumenteerde feature is. Dus ik heb nog niet erg veel gevonden...Stamgastje schreef op 08 september 2004 @ 12:53:
Ik weet dat sommige Asus routers het ondersteunen. Maar waarom kijk je niet gewoon even welke routers er in de winkel te krijgen zijn en download je niet gewoon de bijbehorende manuals? Dan weet je precies welke modellen in aanmerking komen.
Zoek met name naar de configuratie (via de web browser meestal). Als je daar niets in kunt stellen (dus dit onderwerp niet aan de orde komt) dan kun je er van uit gaan dat het niet mogelijk is dit in te stellen.Bedankt voor de tip. Manuals bekijken heb ik al gedaan. Maar het lijkt er op dat dit vaak een ongedocumenteerde feature is. Dus ik heb nog niet erg veel gevonden...
Verwijderd
Niet om het een of ander maar als er wel beschikking is over een dergelijke bandbreedte moet je er wel gewoon de bijpassende hardware voor kopen. Als je hier op gaat bezuinigen gaat het weinig meer dan een dsl lijn doen.
Verwijderd
Je kunt ook nog altijd je snelheid proberen te tweaken door de tips van de tweaktest te volgen
http://www.dslreports.com/tweaks
http://www.dslreports.com/tweaks
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 14:13 ]
Pagina: 1