Ik krijg een Internationnale radiozender met enorm dwaze geluidjes-muziek-babel in men speakers. Ik had dit eerder al in de telefoon maar nu het ook op men speakers komt wordt het me teveel. Iemand raad?
Verwijderd
Ik had er ook last van maar sinds ik m'n aansluit draden (= hele goede antenne) korter heb gemaakt heb ik er geen last meer van.
tja radiokaartje wegdoen ? 
of er is gewoon een sterke ontvanger/zender in de buurt
of er is gewoon een sterke ontvanger/zender in de buurt
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Toch leuk, zo'n gratis lange/korte/middegolf ontvanger
Maareh, inderdaad zoals in een eerdere reactie stond, probeer de draden wat korter te houden. En heb je ze toevallig ook ergens strak langs de muur gespannen ofzo? Dat geeft een draad ook altijd goeie ontvangstcapaciteiten (is bijvoorbeeld ook advies bij aansluiten AM antenne op je radiotuner - lang en horizontaal langs de muur spannen).
Of je speakers zijn gewoon niet goed afgeschermd.
Of je speakers zijn gewoon niet goed afgeschermd.
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Niet klagen gebruik van maken. Bel ze op en vraag of ze andere muziek gaan draaien (wat jij leuk vind).
Offuh. PC speaker gebruiken ipv geluidskaart.
Offuh. PC speaker gebruiken ipv geluidskaart.
Verwijderd
Is bekend fenomeen met SoundWorks FPS1000 surround boxjes van Creative......
Ff melden bij Creative en je krijg andere.
020 50 40 616
Ff melden bij Creative en je krijg andere.
020 50 40 616
Uhmm, mischien woont er in de buurt een radio piraat of staat er een middengolf zender binnen ca vijf kilometer 
Evengoed is het wel het proberen waard om ff een blokje ferriet om je ingangskabel te doen en misschien ook twee om je speakerkabels.
Doe dat wel zo dicht mogelijk bij de versterker.
Wikkel als het kan je kabels er meerdere malen omheen voor een beter effect.
Evengoed is het wel het proberen waard om ff een blokje ferriet om je ingangskabel te doen en misschien ook twee om je speakerkabels.
Doe dat wel zo dicht mogelijk bij de versterker.
Wikkel als het kan je kabels er meerdere malen omheen voor een beter effect.
Powered bij meergranenbrood.
Wat je ook kunt doen is heel eenvoudig de "electrische" lengte van de draden inkorten.
Benodigdheden:
- je speaker-set
- een niet geïsoleerde paperclip.
Gebruiksaanwijzing:
- leg de draden in een paar lussen van 't liefst niet even grote diameter.
- bind de lussen bij elkaar met de paperclip.
(eventueel) Tweaken:
Als je een andere zender hoort, even experimenteren met de plaats van de paperclip en/of de diameter van de lussen.
verklaring:
die lussen vormen een soort spoel, waardoor de kabel in "lengte" te variëren is.
Door nu de spoel magnetisch kort te sluiten (een kort gesloten (1-windige)spoel, aka. de paperclip) werken de windingen niet meer als antenne.
De kabel lijkt dan geen antenne meer van 1/4 de golflengte (of bij AM-zenders een andere breuk;))
Gevolg.... of stilte, danwel een andere zender.
Benodigdheden:
- je speaker-set
- een niet geïsoleerde paperclip.
Gebruiksaanwijzing:
- leg de draden in een paar lussen van 't liefst niet even grote diameter.
- bind de lussen bij elkaar met de paperclip.
(eventueel) Tweaken:
Als je een andere zender hoort, even experimenteren met de plaats van de paperclip en/of de diameter van de lussen.
verklaring:
die lussen vormen een soort spoel, waardoor de kabel in "lengte" te variëren is.
Door nu de spoel magnetisch kort te sluiten (een kort gesloten (1-windige)spoel, aka. de paperclip) werken de windingen niet meer als antenne.
De kabel lijkt dan geen antenne meer van 1/4 de golflengte (of bij AM-zenders een andere breuk;))
Gevolg.... of stilte, danwel een andere zender.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Bedankt,zal eens proberen.
Het zijn HiFi speakers-versterker, 360 wat RMS. Vroeger had ik dit probleem niet, dan bij de telefoon en nu ook de speakers (wat mij te ver gaat). Ik moet wel toegeven dat ik 2 weken geleden de kabels anders gelegt heb. (es proberen dus)
thx
Het zijn HiFi speakers-versterker, 360 wat RMS. Vroeger had ik dit probleem niet, dan bij de telefoon en nu ook de speakers (wat mij te ver gaat). Ik moet wel toegeven dat ik 2 weken geleden de kabels anders gelegt heb. (es proberen dus)
thx
Pagina: 1