Mijn situatie:
We kijken nu op een redelijk kleine TV(50cm) naar DVD's en DIVX'en.
Ik was dus aan het denken om deze te vervangen . Kwam ik toevallig op projectoren en dat leek me wel wat. Bijna alles is perfect voor een HT met een projector : Er staat een PC in de living , er is een stereoketen aanwezig, boven de TV is er een perfecte plaats(2mx1.5m) voor te projecteren op een witte muur.
Enige probleem voor een projector is dat er 2 grote ramen zijn zonder gordijnen en liefst zouden we dat zo houden. Ik kan misschien op het raam dichtst bij het scherm een gordijn aanbrengen maar dat is zowat het maximum. Overdag is er dus redelijk wat licht en zelfs s'avonds word het niet volledig donker.
Extra kan ik ook een kast kunnen verschuiven zodat er geen direct licht valt op het "scherm" (zou dit veel opbrengen?)
Na lang zoeken zit ik een beetje vast met mijn keuze schieten er nog over :
BenQ PB6100
Voordeel:
1500 ANSI LUMENS
2000 contrast
prijs (1000€)
Nadelen:
Geen DVI ingang
geen native 16/9
luidruchtiger dan SANYO Z2
BenQ PB6200
Voordeel:
1700 ANSI LUMENS
2000 contrast
1024x768 resolutie
Nadelen:
Geen DVI ingang
Prijs (1500€)
Sanyo
PLV-Z1
Voordeel:
800 contrast
Lens Shift
Native 16/9 (964x544)
Prijs(1100€)
Nadelen
Geen DVI ingang
700 ANSI LUMENS
Korte levensduur lampen ??? (op sommige forums zijn ze hierover bezig en sanyo heeft de garantie voor zijn lampen verhoogd)
Sanyo
PLV-Z2
Voordeel:
1300 contrast
Lens Shift
Native 16/9 (1280x720)
DVI ingang
Stil
Nadelen
800 ANSI LUMENS
prijs (1500€)
Korte levensduur lampen ??? (op sommige forums zijn ze hierover bezig en sanyo heeft de garantie voor zijn lampen verhoogd)
Mijn probleem is dus vooral het licht: is 700/800 lumen genoeg om , in een niet al te donkere kamer, een goed beeld te krijgen?
Bijkomend: is het verschil tussen DVI en VGA groot? En is de levensduur van Z2/Z1 lampen echt korter dan bij andere fabrikanten?
We kijken nu op een redelijk kleine TV(50cm) naar DVD's en DIVX'en.
Ik was dus aan het denken om deze te vervangen . Kwam ik toevallig op projectoren en dat leek me wel wat. Bijna alles is perfect voor een HT met een projector : Er staat een PC in de living , er is een stereoketen aanwezig, boven de TV is er een perfecte plaats(2mx1.5m) voor te projecteren op een witte muur.
Enige probleem voor een projector is dat er 2 grote ramen zijn zonder gordijnen en liefst zouden we dat zo houden. Ik kan misschien op het raam dichtst bij het scherm een gordijn aanbrengen maar dat is zowat het maximum. Overdag is er dus redelijk wat licht en zelfs s'avonds word het niet volledig donker.
Extra kan ik ook een kast kunnen verschuiven zodat er geen direct licht valt op het "scherm" (zou dit veel opbrengen?)
Na lang zoeken zit ik een beetje vast met mijn keuze schieten er nog over :
BenQ PB6100
Voordeel:
1500 ANSI LUMENS
2000 contrast
prijs (1000€)
Nadelen:
Geen DVI ingang
geen native 16/9
BenQ PB6200
Voordeel:
1700 ANSI LUMENS
2000 contrast
1024x768 resolutie
Nadelen:
Geen DVI ingang
Prijs (1500€)
Sanyo
PLV-Z1
Voordeel:
800 contrast
Lens Shift
Native 16/9 (964x544)
Prijs(1100€)
Nadelen
Geen DVI ingang
700 ANSI LUMENS
Sanyo
PLV-Z2
Voordeel:
1300 contrast
Lens Shift
Native 16/9 (1280x720)
DVI ingang
Stil
Nadelen
800 ANSI LUMENS
prijs (1500€)
Mijn probleem is dus vooral het licht: is 700/800 lumen genoeg om , in een niet al te donkere kamer, een goed beeld te krijgen?
Bijkomend: is het verschil tussen DVI en VGA groot? En is de levensduur van Z2/Z1 lampen echt korter dan bij andere fabrikanten?
[ Voor 9% gewijzigd door k995 op 08-09-2004 12:08 ]