Toon posts:

Net Send & Windows 2003 Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op Google gezocht en hier op tweakers maar ik heb nergens een oplossing gevonden.
We hebben hier op m'n werk een 2003 Server staan en daarmee moeten net send msg's verstuurd worden.
Voorheen stond er een windows 2k server en daar ging dat wel mee.
wanneer ik vanaf een client net send * test uitvoer komt dat bericht overal aan behalve op de 2003 server. wanneer ik dat op de server uitvoer krijg ik de melding:

Fout bij het sturen van een bericht naar DOMEIN*.
Systeemfout 64.
De opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar

Wanneer ik net send XP-01 test uitvoer (XP-01 is een XP Client) krijg ik deze foutmelding:

Fout bij het sturen van een bericht naar XP-01
Kan de berichtenalias niet vinden op het netwerk.
Typ NET HELPMSG 2237 voor meer hulp

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

staat de messenger service wel aan op die doos ?

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

De service moet op zowel de clients aanstaan en de server (check de policies etc.)

En stuur je berichten naar ipadressen of hostnames? als ze niet aankomen met hostnames en wel met ipadressen is er een dns probleem.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, was ik vergeten te zeggen, Messenger service staat aan ja. Ik kan ook niet op IP adres afleveren.

Maar de alerter service krijg ik niet gestart...
messenger is niet afhankelijk nan alerter maar bij alerter staat wel bij dat messenger van hem afhankeleijk is.

Kan dat er iets mee te maken hebben?

Wanneer ik het thuis probeer kan ik van m'n xp bak wel naar m'n 2003 server een msg sturen, maar andersom niet.
Wel ontvang ik een bericht op de 2003 server wanneer ik net send * test uitvoer op de server zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 08:37 ]

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 11:52

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

heb je de jusite poorten op de firewall wel open staan dan? als die dicht zitten dan komt het ook niet aan
ik meende dat je ook een aantal icmp dingen aan moest zetten om het werkend te krijgen

blabla

Verwijderd

MidiMaze schreef op 09 september 2004 @ 17:48:
heb je de jusite poorten op de firewall wel open staan dan? als die dicht zitten dan komt het ook niet aan
ik meende dat je ook een aantal icmp dingen aan moest zetten om het werkend te krijgen
lol als je kan pingen dan gaat het wel werken :)

nee je moet zorgen dat je op netbios of microsoft-ds de server kan bereiken...
Pagina: 1