Beste mensen ik ben nu al een poos bezig maar ik kom er niet uit.
Ik maak gebruik van de ByteFX mysql connector om gebruik te maken van een MySQL database. De connectie maken enz werkt allemaal perfect.
Echter nu probeer ik te zoeken in door de gegevens van de dataset. Het gaat om een gebruikersnaam die ik wil zoeken, zodat hij dan de row selecteerd met de goede gebruikersnaam, en zodra hij em niet vind hij false terug geeft.
Ik probeer het met de volgende code dmv een dataview:
dbvar_login is de string wat direct uit een tekstbox komt.
Kan iemand mij hierop weg helpen, of een voorbeeld geven hoe hij/zij door een database zoekt (of eigelijk de dataset, datatable oid).
Het belangrijkste in mijn geval is dus dat ik de "userid" terug krijg.
Echter hij loopt op het stukje "dbrecnr_login = dbview_login.Find(dbvar_login)" stapt hij door naar return false (dus dat catched hij em af).
Iemand een idee ?
Ik maak gebruik van de ByteFX mysql connector om gebruik te maken van een MySQL database. De connectie maken enz werkt allemaal perfect.
Echter nu probeer ik te zoeken in door de gegevens van de dataset. Het gaat om een gebruikersnaam die ik wil zoeken, zodat hij dan de row selecteerd met de goede gebruikersnaam, en zodra hij em niet vind hij false terug geeft.
Ik probeer het met de volgende code dmv een dataview:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Function FilterInloggen()
Try
dbview_login.Table = dbdataset.Tables("users")
dbview_login.Sort = "gebruikersnaam"
dbrecnr_login = dbview_login.Find(dbvar_login)
res_login_id = dbview_login(dbrecnr_login).Item("userid")
res_login_gn = dbview_login(dbrecnr_login).Item("gebruikersnaam")
res_login_ww = dbview_login(dbrecnr_login).Item("wachtwoord")
res_login_re = dbview_login(dbrecnr_login).Item("rechten")
res_login_ta = dbview_login(dbrecnr_login).Item("taal")
Return True
Catch
Return False
End Try
End Function |
dbvar_login is de string wat direct uit een tekstbox komt.
Kan iemand mij hierop weg helpen, of een voorbeeld geven hoe hij/zij door een database zoekt (of eigelijk de dataset, datatable oid).
Het belangrijkste in mijn geval is dus dat ik de "userid" terug krijg.
Echter hij loopt op het stukje "dbrecnr_login = dbview_login.Find(dbvar_login)" stapt hij door naar return false (dus dat catched hij em af).
Iemand een idee ?