[FLASH] Laden van player in bestaand menu

Pagina: 1
Acties:

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Hallo,

Heb al even zitten zoeken en van alles geprobeerd maar kan het niet echt vinden. Ben niet echt thuis op het gebeid van flash maar heb een site met bovenaan een flashmenu. Nu wil ik daar een Player in ploffen. De player heb ik al... dat is een swf bestand en het menu een fla bestand. Hoe kan ik de player inplanteren in het menu? Welke functie moet ik aanroepen?

Ik had voorheen al wel een player die er standaard in zit, maar wanneer ik de url verander doet ie niets meer.

don't worry, be happy...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

uhuh :)

Wat wil je precies.. Wil je binnen Flash een andere swf laden of wil je in je HTML een andere swf laden? Zijn 2 verschillende dingen nl.

Heb je trouwens nergens iets online? Met eventueel een stuk code wat je hebt geprobeerd aan te passen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-05 20:37
Even voor de duidelijkheid:
Een .swf bestand wordt een Flash movie genoemd en geen Flash player. Een .fla bestand is de sourcecode van de .swf. Om een .swf bestand te krijgen dien de .fla te publishen met de Flash MX ontwikkelomgeving.

Hier staat een stukje over hoe je een Flash movie in je HTML-pagina kunt zetten.
http://www.w3schools.com/flash/flash_inhtml.asp

Verder is je verhaal een beetje onduidelijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Canard op 08-09-2004 11:46 ]

• Raimon
Nou op www.hitechmusic.nl staat bovenaan een menu. Daar heb ik de .fla bestand van. Nu zijn we bezig met een nieuwe site en daar willen we bij het menu in een Mp3-player zetten zodat je mp3 kan beluisteren bij het bezoeken van onze site. De player heb ik al gevonden en aangepast en wil ik dus bij in het menu hebben.

Dus in menu.fla wil ik dat hij mp3player.swf laad!

don't worry, be happy...

Verwijderd

goh,.. al eens in de handleiding van Flash gekeken hoe je een externe swf inlaadt?
Of kreeg je die niet bij je pakket? ahum,..../...

• Raimon
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 12:51:
goh,.. al eens in de handleiding van Flash gekeken hoe je een externe swf inlaadt?
Of kreeg je die niet bij je pakket? ahum,..../...
Nou ben aan het zoeken geweest, maar kan het niet echt vinden, vandaar dat ik het hier vraag.

don't worry, be happy...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 12:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Raimon schreef op 08 september 2004 @ 11:51:
Nou op www.hitechmusic.nl staat bovenaan een menu. Daar heb ik de .fla bestand van. Nu zijn we bezig met een nieuwe site en daar willen we bij het menu in een Mp3-player zetten zodat je mp3 kan beluisteren bij het bezoeken van onze site. De player heb ik al gevonden en aangepast en wil ik dus bij in het menu hebben.

Dus in menu.fla wil ik dat hij mp3player.swf laad!
loadMovie:
http://www.macromedia.com...script_dictionary423.html

oftewel, op te lossen door in flash een keertje op F1 te drukken of een tutorial te doen...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Raimon
ik zal eens kijken, maar goed...
Ik snap er weinig van van Flash MX... en is maar 1 kleine verandering en verder hoef ik niets met flash te doen.

don't worry, be happy...

Verwijderd

Raimon schreef op 08 september 2004 @ 15:11:
ik zal eens kijken, maar goed...
Ik snap er weinig van van Flash MX... en is maar 1 kleine verandering en verder hoef ik niets met flash te doen.
och ja, typisch weer een voorbeeld van iemand die met een niet gekocht, duur pakket, wat veel te ingewikkeld is voor hem, op de allersimpelste vragen hier een oplossing verwacht. Tjonge,... :O

Verwijderd

Beetje overbodige opmerking niet? :+

Misschien kunje hem gewoon beter advies geven door hem naar een boekhadel te sturen en daar te laten naar zoeken naar boekjes als :

essential - FLASH 4 ( insert voor 4 versie flash )
En dergelijke.
De boekhandel heeft prachtige boekjes waar je prima flash uit kan leren :)

Zoek ook eens op internet : google ---> Flash tutorials.

@ TS'er
Miischien kun je beter bij het begin beginnen ipv van flash workfiles te downloaden en daar in te rotzooien.
Gewoon boekje kopen, beetje proberen en steeds een stapje hoger.
Dan komt het moment dat je zelf ook je eigen playertjes voor muziek kan maken.
Dat is toch veel leuker :+

succes

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmja... buiten dat ik ook vind dat er misschien eerst even een handleiding gelezen kan worden is het misschien handig om even hier te kijken http://www.xangadix.net/index2.php?id=01310 die kun je letterlijk copy/pasten in je bestaande flash en dan werkt ie al. Er is ook een versie met een php koppeling die een dir uitleest met mp3.

maar koop een handleiding ja ;)

Stoer; Marduq

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Hehe, ja, ik vind het ook flauw dat er geen handleiding meer bij de Adobe en/of Mactromedia producten zit! Je betaalt er genoeg geld voor <g>
Pagina: 1