Toon posts:

Reageer onduidelijkheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onderaan de artikelen staat altijd een link "reageer" die bedoeld is om te reageren op het artikel. Helaas gebruiken veel gebruikers die link per ongeluk om te reageren op de laatste reactie. Dit zorgt voor relatief veel verdwaalde reacties. Het zou dus handig zijn als die link op een andere plaats zou komen.

Dit plaatje laat duidelijk zien wat ik bedoel: http://xinec.com/document/tweakers.gif

Alleen het woord "Reageer" vervangen door "Reageer op artikel" zal waarschijnlijk al veel helpen.

Persoonlijk maak ik die vergissing nooit, maar gezien de vele verdwaalde posts, is het blijkbaar een veelvoorkomend probleem.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 19:21 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Persoonlijk zie ik het probleem niet zo. Als je op "reageer" klikt, dan staat er boven de inputbox toch duidelijk "op welke thread wil je reageren?" met een lijstje reacties ... :?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik vind het wel een leuk idee. Baat het niet, schaden zal het volgens mij ook niet echt ;) .

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik zou deze aanpassing eigenlijk niet doen:

je hebt nu de consequentie dat alle ''kop-icoontjes in een rechte lijn onder elkaar staan:
het icoontje waarmee je op een post 'threaded' kunt reageren, is dus visueel 'verbonden' met het algemene 'reageer'-icoontje.

Ik vermoed dat deze verplaatsing eerder voor meer verwarring zal zorgen, mensen misschien sneller op de button gaan klikken om moderaties te versturen, omdat die op de logische eerste positie staat, terwijl de 'reageer'-link meer buiten de flow van de pagina staat.

Dat er soms mensen zijn die _nog_ niet precies weten hoe op een specifieke subthread te reageren, dat komt gewoon voor en dat is ook niet te voorkomen:
Uiteindelijk wordt dat ook opgelost doordat mensen zich gewennen aan hoe het reageersysteem precies werkt, en dus zou de indeling erop gericht moeten zijn dat mensen makkelijk dat kunnen 'ontdekken', doordat zij vaker posten.
Het is vrijwel onmogelijk een pagina zo te maken dat mensen alles precies begrijpen hoe alles functioneert, de eerste paar keren dat zij reageren.
Harm schreef op 08 september 2004 @ 12:43:
Baat het niet, schaden zal het volgens mij ook niet echt ;) .
ben ik het zeker niet mee eens:
een interface is geen plek om veel te gaan 'experimenteren', mensen zijn afhankelijk van de vaste plek van knoppen, waar zij weten dat iets mogelijk is, door een knop te gaan verplaatsen creeer je veel ergernis en verwarring, juist bij vaste gebruikers.

[ Voor 18% gewijzigd door RM-rf op 08-09-2004 12:53 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Aangezien het voorbeeld (blijkbaar) aan mijn laatste post refereert, zou ik graag willen weten wat ik dan wel fout heb gedaan?! Ik reageerde op het artikel en niet op de boodschap die daar boven stond. Mijn referentie aan een uitspraak van Cybje, die ook in de hoofdthreat staat kon in dat kader rustig op die plaats gezet worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 13:13:
Aangezien het voorbeeld (blijkbaar) aan mijn laatste post refereert, zou ik graag willen weten wat ik dan wel fout heb gedaan?! Ik reageerde op het artikel en niet op de boodschap die daar boven stond. Mijn referentie aan een uitspraak van Cybje, die ook in de hoofdthreat staat kon in dat kader rustig op die plaats gezet worden.
Het voorbeeld heeft niets met jouw post te maken, jouw post stond toevallig onderaan (waar de betreffende "Reageer-link" altijd staat) toen het screenshot werd genomen.

Maar kijk eens naar het bericht wat er boven staat. Dat is een goed voorbeeld van wat er vaak voorkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Yoeri schreef op 08 september 2004 @ 11:47:
Persoonlijk zie ik het probleem niet zo. Als je op "reageer" klikt, dan staat er boven de inputbox toch duidelijk "op welke thread wil je reageren?" met een lijstje reacties ... :?
Ik heb er zelf ook nooit een probleem mee, maar anderen wel. En aangezien er in elke thread meerdere verdwaalde posts zijn te vinden, zijn er relatief veel mensen die die fout maken. Dus lijkt me een kleine tweak aan de gui van tweakers.net een makkelijke oplossing.

Alleen het woord "Reageer" vervangen door "Reageer op artikel" zou denk ik al helpen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 19:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 19:15:
[...]

Ik heb er zelf ook nooit een probleem mee, maar anderen wel. En aangezien er in elke thread meerdere verdwaalde posts zijn te vinden, zijn er relatief veel mensen die die fout maken. Dus lijkt me een kleine tweak aan de gui van tweakers.net een makkelijke oplossing.

Alleen het woord "Reageer" vervangen door "Reageer op artikel" zou denk ik al helpen.
Mja, dat soort mensen zullen het met die nieuwe knop ook niet goed doen. Gewoon op het hoofdje klikken zorgt voor een geneste reactie, en dat staat gewoon in de FAQ. Ook in het reageervenster zelf staat dat je reageert op de hoofdthread, niet op een individuele reactie.

Verwijderd

edit:

Geen relevantie

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 15:24 ]

Pagina: 1