[access2000] is er een tool om verschillen in 2 DBs te zien?

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 16:46
Probleem is als volgt:

In een Access 2000 DB zit een corruptie.
DMV een tooltje heb ik alle records naar een lege DB met dezelfde structuur overgeheveld, waarmee het probleem is opgelost.
Hieruit blijkt dat in de structuur de fout zit.

Bestaat er een tooltje waarbij je 2 ogenschijnlijk identieke databases kan vergelijken en de verschillen eruit kan pikken?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Volgens mij kun je dat niet zien het is een fout in access ofzo. Ik heb ook al meerdere keren meegemaakt dat een database het niet goed deed en rare meldingen gaf. Vervolgens alle tabel, query's enz. naar nieuwe db gesleept en dan doet alles het weer. Volgens mij gaat er dan ergens iets fout in access.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Misschien kan je met queries op de indexen van de tabellen (die vergelijken) welke records wel in de ene en niet in de andere db zitten?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47
Kun je dan queries maken die op meerdere databases tegelijk werken :?

Je kunt natuurlijk ook gewoon een echte SQL-database gaan gebruiken (SQL server, Postgresql, Oracle, weet ik veel) in plaats van prutsen met Access, dan los je het probleem structureel op. Eventueel kun je dan zelfs wel via ODBC alsnog Access gebruiken om de database te benaderen.

Niet echt een antwoord op je vraag, maar ja..

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Wilke schreef op 08 september 2004 @ 14:35:
Kun je dan queries maken die op meerdere databases tegelijk werken :?
Je kan uiteraard queries maken op basis van gekoppelde (of geinporteerde) tabellen

Houdoe

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

In Access kan je zelfs een query maken naar een andere database.
Ik geloof iets van
code:
1
SELECT * FROM tabelnaam IN "c:\database.mdb"

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1