Toon posts:

[Belcomany Free20 Actie] Opzeggen >> omzetten naar Prepaid?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen jaar zo'n free 20 abo afgesloten via Belcompany.nl Ik wil/moet dit deze binnenkort opzeggen omdat ander hij in januari verlengt wordt. Ik hoorde dat ik dit abo ook om kan zetten naar Prepaid? Klopt dit? Blijft het beltegoed dan ook gewoon staan?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:05
ja, ja dat klopt, en ja :)
gewoon vermelden bij je schriftelijke opzegbrief.
zoekvraag en/of klantenservice vraag natuurlijk, dat had je zelf ook kunnen bedenken.

[ Voor 37% gewijzigd door P5ycho op 08-09-2004 11:42 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Inderdaad, vooral als je nog tegoed over houdt na een jaar is het verstandig om alles naar een prepaid om te laten zetten. Kun je het rustig opmaken ;) .

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 20:09
_Jona_ schreef op 08 september 2004 @ 11:45:
Inderdaad, vooral als je nog tegoed over houdt na een jaar is het verstandig om alles naar een prepaid om te laten zetten. Kun je het rustig opmaken ;) .
ik vraag me af of ze dat wel doen

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 00:07

vozzie

Zo beter?

Wat ik ook betwijfel is of je dezelfde nummer kan houden.
Ik had hetzelfde bij Vodafone, dat mijn abbo afliep en ik dat ik wou overgaan naar pre paid. Maar toen zeiden ze dat je dan niet je nummer mee kon nemen.
Ik moest of me abbo verlengen of naar een andere provider en dan nummerbehoud aanvragen.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Van abbo naar prepaid is geen enkel probleem bij Orange. Je behoudt gewoon je nummer en het tegoed wordt beltegoed. Kun je net zo lang mee doen als je wilt :)

Je moet alleen wel eventueel je voicemail opnieuw laten uitschakelen en Orange World aanvragen.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 11:55

MAZZA

Barbie is er weer!

Houdt dat abo dan per direct op? Of krijg je nog een aantal keer 20 euri tot het eind van het jaar?

• vdroos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 10:52
Ik vraag mij ook nogsteeds af of dit bij een dergelijk gratis abonnement ook geld. Ik heb het iig met een "normaal" abonnement van Orange wel gedaan, en dat was geen probleem.
Maar voor dat beltegoed van dat gratis abbotje, heb je niets betaald, dus het zou mij niets verbazen als je niet je beltegoed mag meenemen naar pre-paid. Maar als dit wel zo is zou dit wel mooi zijn, voor mijn 2 gratis abbotjes :*)

VDROOS

• ElementriX
  • Niet online
Kan iemand misschien een brief typen, waarin staat dat je je abonnement wil laten omzetten naar Pre-paid voor iedereen?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik denk dat je dezelfde brief kunt gebruiken voor het opzeggen vanwege te tariefswijziging. Alleen die zooi eruit halen over de tariefswijziging en je eigen verklaring erneer zetten et voila.

Of je gebruikt: http://www.telecomvergelijker.nl/cat/7
Voor de brief en voeg daar aan toe dat je wilt dat je omgezet wilt worden naar Prepaid..

Pvouput live

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 17:22

BCM

Ik heb in january 2 van de beroemde Free 20 abbo's aangevraagd.

In april heb ik een aangetekende brief gestuurd per abbo dat ik ze aan het einde van de periode naar prepaid wilde zetten en het toegoed over wilde laten schrijven naar prepaid.

Een maand later kreeg ik een bevestiging per brief dat per januari 2005 dit zou gebeuren en omdat ze dit een goede keuze vonden (een of andere actie) kreeg ik ook nog eens 5 euro beltegoed op die prepaid kaart.

Oftewel. Prima mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door BCM op 08-09-2004 13:43 ]

Cedo Nulli

• vdroos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 10:52
BCM schreef op 08 september 2004 @ 13:42:
Een maand later kreeg ik een bevestiging per brief dat per januari 2005 dit zou gebeuren en omdat ze dit een goede keuze vonden (een of andere actie) kreeg ik ook nog eens 5 euro beltegoed op die prepaid kaart.
Je krijg dus niet je opgespaarde beltegoed, maar alleen 5 euro? Of 5 euro extra?

VDROOS

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vdroos schreef op 08 september 2004 @ 14:51:
[...]

Je krijg dus niet je opgespaarde beltegoed, maar alleen 5 euro? Of 5 euro extra?
Dat was een actie waarbij je 5 euro extra erbij kreeg. Dus opgespaarde bundel + 5 euro.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Krypt schreef op 08 september 2004 @ 13:38:
Ik denk dat je dezelfde brief kunt gebruiken voor het opzeggen vanwege te tariefswijziging. Alleen die zooi eruit halen over de tariefswijziging en je eigen verklaring erneer zetten et voila.

Of je gebruikt: http://www.telecomvergelijker.nl/cat/7
Voor de brief en voeg daar aan toe dat je wilt dat je omgezet wilt worden naar Prepaid..
Ze vragen bij de generator vanaf waarneer je wil omzetten, ik weet niet de exacte datum van aansluiting, kan ik hem dan leeglaten?

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 17:22

BCM

BCM schreef op 08 september 2004 @ 13:42:
ook nog eens 5 euro beltegoed op die prepaid kaart.
Prepaid tegoed = Opgespaard te goed ten tijde van overzetten + 5 euro

Cedo Nulli

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 17:02

slazh

Here To Stay

Toevallig heb ik net een brief gemaakt, omdat ik ook mijn Free 20 om wil laten zetten (naar Orange Smart).

Hoop dat jullie er wat aan hebben :)

--------------------------

Orange Nederland N.V.
Postbus 5127
6802 EC Arnhem.

Woensdag 8 september 2004

Onderwerp: Beëindiging abonnement.

Geachte heer/mevrouw,

Door middel van deze brief wil ik met ingang van de eerst volgende vervaldatum mijn abonnement om laten zetten naar Orange Smart (prepaid), naar mijn menig is deze datum per xx januari 2005.

Tevens wil ik u vragen de automatische machtiging t.b.v. het innen van de abonnementsgelden met ingang van die datum ook te stoppen.
Het betreft mijn Orange Free €20 abonnement, met navolgend telefoonnummer 06xxxxxxxx.
Klantnummer: x.xxxxxxxx
Ik hoop u hier mee voldoende te hebben in gelicht en hoor graag van u met ingang van welke datum mijn abonnement zal worden beëindigd.

Met vriendelijke groet,

Naam Achternaam
Straat huisnummer
xxxx xx Woonplaats.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Netjes; vergeet echter niet om een kopie van je legitimatiebewijs erbij te voegen..

Pvouput live

Verwijderd

Smart is geen normaal prepaid!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09
Krypt schreef op 08 september 2004 @ 17:40:
Netjes; vergeet echter niet om een kopie van je legitimatiebewijs erbij te voegen..
Is niet nodig

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

Orange Smart is niet de standaard prepaid, dat is Ready.

En overigens wordt je abonnement als het afgelopen is niet automatisch met een jaar verlengd. Je kan daarna altijd opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn van 2 maanden. Verlengen gebeurd alleen met jouw toestemming.

Verwijderd

Ja dat wist ik niet, tot voor kort. Ik dacht dat alle providers stilzwijgend verlengen, maar dat is wel netjes van Orange. Snap alleen niet dat ze je geen brief sturen als je abo verloopt om je een aanbod te doen. (klantenbinding...) Tis natuurlijk goedkoper als mensen niet verlengen met een telefoon erbij....

Verwijderd

Ze gaan mensen die alleen maar geld kosten natuurlijk geen aanbieding doen...

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 17:02

slazh

Here To Stay

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 20:24:
Orange Smart is niet de standaard prepaid, dat is Ready.
Weet ik, echter vond ik Smart wel goed klinken ;)
En overigens wordt je abonnement als het afgelopen is niet automatisch met een jaar verlengd. Je kan daarna altijd opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn van 2 maanden. Verlengen gebeurd alleen met jouw toestemming.
Dat wist ik ook niet, dacht dat dit automatisch ging.
Maargoed, nu nog een werkende printer zoeken etc.. ;D

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Als je een abonnement verlengt doe je dat meestal weer voor een jaar of zo en krijg je een geldbedrag of een nieuwe telefoon. Als je niets doet loopt het abonnement gewoon door maar heb je geen contractperiode meer waaraan je vastzit. Orange doet je gewoon een aanbod vlak voor je contractperiode afloopt hoewel een (internet)shop meestal betere heeft.

Orange zet gewoon probleemloos abonnementen om in prepaid met behoud van beltegoed. Een familielid van mij heeft dat eens gedaan met nog 200 Euro beltegoed. Die hoefde in de tijd daarna niet veel op te waarderen ;) . Dit abonnement verschilde volgens mij niet met een standaard abonnement in de zin dat het andere voorwaarden had. Dus omzetten moet gewoon kunnen.

Verwijderd

Ik lees op de website van Orange dat er bij Orange Smart elke maand automatisch opgewaardeerd wordt (5, 10 of 20 euro). Het is dus niet een echte prepaid, het lijkt meer op een abbo. Al zijn de tarieven wel gunstiger als een Free20 abbo :), omzetten loont dus wel de moeite.

Is het iemand gelukt om zijn Free20 abbo om te zetten naar Orange Ready (de echte prepaid)? Dan is in mijn geval het beste want ik heb toch nog zat beltegoed.

Verwijderd

Via de de site van KPN is een formulier in te vullen waarmee je aangeeft over te willen stappen van abo naar prepay.

http://145.7.217.250/selfservice/vanabonaarpp.asp

Ik neem aan dat deze, met wat kleine aanpassingen, ook goed te gebruiken is bij andere providers.
----------------------------------------------------------------------------------
edit :Oeps, net even geprobeerd en totaal niet geschikt voor andere providers !
Sorry.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 12:50 ]

Verwijderd

Nou wat ATB zegt is dus onzin, mensen om mij heen kregen ook geen aanbod! Ik snap heus wel dat ze misschien de mensen die weinig opleveren geen aanbod doen, maar aan de andere kant is het wel slim om de gratis 20 euro klanten binnen te houden. Ik heb een Free 40 en een gratis 20 abo. Ik kost dus niet alleen maar geld. Dus daarom vind ik het vreemd.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 16:12 ]

Verwijderd

Het is geen onzin. Mensen die geld kosten krijgen geen aanbieding. Dat zei ik en dat klopt dus. Dat andere mensen geen aanbieding krijgen kan ook kloppen. Dat werkt vrijwel overal zo. Pas als je een opzegbrief stuurt krijg je een aanbieding. T-Mobile stuurt die bijvoorbeeld altijd mee met de bevestiging van je opzegging en Orange belt mensen op.

Verwijderd

typo in topic-titel (Belcomany ipv Belcompany) :X O-)

Verwijderd

Het klopt gedeeltelijk wat ATB zegt.

Klanten die voor Orange minder geld opleveren krijgen inderdaad een minder goede aanbieding.

Ik weet dat ze bij minder goede klanten alleen 2 jarige contracten aanbieden met toestel, en wil je echt geen 2 jarig contract dan heb je de zogenaamde basis toestellen (nokia 3310 siemens a52) of 2 maanden gratis belbundel.

Dus aanbiedingen zijn er wel degelijk, bel je meer dan 30 euro p/m dan ben je als snel een gold klant en dan zijn er leuke aanbiedingen voor je.

De Orange Smart is volgens mij nu de beste vorm van mobiel bellen, voor mensen die gewoon niet veel bellen.

Verwijderd

Ja, het gaat over aanbiedingen 'krijgen'. Dus actief benaderd worden of je zou willen blijven. En dat doen ze niet met die klanten die waarschijnlijk allemaal Bronze zijn.

• nl0pvm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:41
Weet iemand of er nog kosten zijn verbonden aan het omzetten naar prepaid?

ps. en nu maar hopen dat er in januari 2005 een andere aanbieder zo'n mooi gratis abbo heeft, nummer porteren en hoppa weer een jaar gratis bellen :)

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:04
nl0pvm schreef op 12 september 2004 @ 22:35:
ps. en nu maar hopen dat er in januari 2005 een andere aanbieder zo'n mooi gratis abbo heeft, nummer porteren en hoppa weer een jaar gratis bellen :)
Of wachten totdat er weer een 'gratis' Orange abbo komt en dan je Orange prepaid nummer & beltegoed daar naartoe meenemen. :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 22:28:
Ja, het gaat over aanbiedingen 'krijgen'. Dus actief benaderd worden of je zou willen blijven. En dat doen ze niet met die klanten die waarschijnlijk allemaal Bronze zijn.
IK ben silver trouwens ( ja erg 8) maar goed), viel me alleen op de dat ze niet actief benaderen, toen ik bij de KS zei dat ik naar Smart wilde overstappen deden ze me ook een voorstel, maar dat waren dezelfde tarieven van de orange site. Waarschijnlijk krijg je dus betere prijzen als je gold klant bent, maarja via een internetshop heb je vaak betere aanbiedingen volgens mij. Uit het kosten oogpunt is het wel slim om pas een aanbieding te toen als mensen opzeggen, maar dat kan al te laat zijn.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 10:35

Stephane

Behhhhh

Wat Orange betreft zijn de beste aanbiedingen voor nieuwe klanten die een contract bij Belcompany afsluiten (en nee, ik heb geen aandelen Belcompany ;))

Toestellen tot ongeveer 500 euro zijn gratis bij een 1 jarig abonnement van 30 euro per maand, maar mocht je willen verlengen dan betaal je meestal bijna 200 euro bij !

Dit geldt voor alle providers. Vodafone is het ergste, dan komt KPN, Dan Orange en dan T-mobile of Telfort. Bij deze laastet 2 zijn de verschillen tussen nieuwe en bestaande klanten niet zo heel groot.

Een tip die ik je kan geven = koop een prepay sim kaart van een provider die je niet ziet zitten, porteer je nummer daar naartoe, loop 3 maanden later naar de winkel, en je telt als nieuwe klant mee, omdat je daarna binnen 2 weken weer terug wilt porteren naar je oorspronkelijke provider !

Verwijderd

Stephane schreef op 13 september 2004 @ 23:03:
Dit geldt voor alle providers. Vodafone is het ergste, dan komt KPN, Dan Orange en dan T-mobile of Telfort. Bij deze laastet 2 zijn de verschillen tussen nieuwe en bestaande klanten niet zo heel groot.
Dat geldt alleen bij Belcompany. Bij alle andere dealers krijg je met Orange dezelfde korting als een nieuwe klant. Bij sommige internetshops krijg je zelfs meer korting als je gaat verlengen. Bijvoorbeeld www.gsmstunts.nl.

BelCo krijgt gewoon asociaal veel geld van Orange voor nieuwe aansluitingen.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 10:35

Stephane

Behhhhh

Dat geloof ik graag, maar ook bij die webshop waar jij op doelt, kan niet getipt worden aan aanbiedingen voor nieuwe klanten via BC (als het om Orange gaat)

Bij Vodafone geldt hetzelfde principe... voor nieuwe klanten zijn de aanbiedingen via BC meestal beter dan via de Vodafone shop, bij verlengen geldt het tegenovergestelde, daar blijkt dat alleen in de shops van Vodafone acceptabele aanbiedingen te krijgen zijn, echter dient je er rekening mee te houden dat verlengers bij citypoints minder voordelig uit zijn dan nieuwe klanten bij belcompany.

Op zich ook niet zo heel raar, BC is marktleider en heeft op die manier een behoorlijk wat "macht" ten opzichte van andere leveranciers. In sommige gevallen zijn webshops heel cratief en dus voordelig. De laatste jaren komen mijn abo's of telefoons vrijwel uitsluitend van Belcompany of webshops.

[ Voor 7% gewijzigd door Stephane op 13-09-2004 23:56 ]

Verwijderd

Ik ben dus een roest klant van Orange }) en dan vertel ik het nog mooi.

Ik wil dus ook de boel omzetten naar prepay EN ik heb nog een nummer liggen op een kpn prepaid wat ik daar op wil porteren.
Kan ik in de opzegbrief dan dat ook erbij voegen of kan ik dat beter doen als de prepaid omzet is voltooid?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik kreeg juist vandaag de brief dat ik per 12 januari 2005 Orange Ready heb. "Fijn dat u hebt besloten klant bij ons te blijven" zegt de brief heel optimistisch :)

Ik had trouwens al maaaaaanden geleden m'n opzegbrief gestuurd, met de vermelding dat ik graag omzetting naar prepay wou. Toen ik belde zeiden ze dat ik pas een maand van te voren een bevestiging zou krijgen, maar blijkbaar is die er nu dus toch.
Ben er wel blij mee :)

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 09:15
Ik moet ook de opzegging nog even de deur uitdoen.. Even om laten zetten naar Prepaid, toch een jaar lang een gratis abo gehad.. Hopelijk gaan ze het dit jaar weer doen, ik sta vooraan...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

RemcoDelft schreef op 18 september 2004 @ 23:13:
Ik kreeg juist vandaag de brief dat ik per 12 januari 2005 Orange Ready heb. "Fijn dat u hebt besloten klant bij ons te blijven" zegt de brief heel optimistisch :)
Ik heb diezelfde brief gekregen nadat ik een paar dagen geleden een omzetbrief de deur uit had gedaan naar een antwoordnummer dat ik ergens op internet gevonden had...
<wil natuurlijk wel echt helemaal een gratis abo hè ;) >

Ik heb in mijn omzetbrief aan orange ook geschreven dat ik het beltegoed wil behouden, maar ik zie nergens in die brief bevestigingsbrief van Orange staan dat je je beltegoed behoudt. Weet iemand hoe dit zit?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• ElementriX
  • Niet online
Welk antwoordnummer dan ;)

• ElementriX
  • Niet online
En per wanneer is de opzegdatum nou??
Ik had het abonnement al in januari 2004, maar op mijn eerste rekening die ik heb betaald staat van 11 februari t/m 10 maart?

De vervaldatum is dus 10 februari?

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik heb het hiernaartoe gestuurd

Orange
T.a.v. Klantenservice
Antwoordnummer 1769
6800 VR Arnhem
En per wanneer is de opzegdatum nou??
Ik had het abonnement al in januari 2004, maar op mijn eerste rekening die ik heb betaald staat van 11 februari t/m 10 maart?

De vervaldatum is dus 10 februari?
Daar twijfelde ik ook over. Ik had gevraagd het stop te zetten per 10/1 of de exacte datum nadat mijn contract afgelopen was.
In de bevestigingsbrief staat dat het per 16/1 omgezet zal zijn.

Neem ook gewoon zo'n zinsnede op en je hebt geen problemen :)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-01 20:43
moet je de opzeg/omzet brief aangetekend versturen?

Verwijderd

X-Rey schreef op 20 september 2004 @ 12:23:
moet je de opzeg/omzet brief aangetekend versturen?
Hoeft niet maar als je zekerheid wilt :)

Ik zou gewoon in de brief schrijven dat je graag een bevestiging wilt.
Als je dan op tijd die brief verstuurd tegen de 3 maanden aan dan heb je nog 3 maanden de tijd om alles te regelen.
Als je dan bij maand 1 nog niks hebt gehoord, actie ;)

Verwijderd

Ik had mijn orange abo verlengd, deze liep tm 26 sep, ik heb m 13 sep verlengd met een jaar. Nu gaat mijn verlenging in op 13 nov( door 2 maanden opzeg termijn ofzo?) tm 13 nov 2005. Maar ik snap er niks van, dat zou betekenen dat je voor die 2 maanden moet verlengen om m op 26 sep in te laten gaan, maar dat kan nooit. Ik dacht dat die 2 maanden extra alleen gelden bij opzeggen??!
Pagina: 1