lokaal printen met terminal server

Pagina: 1
Acties:

• TRitsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01-2025
als ik een sessie met terminal server open, kan ik dan een document (op de server) met een lokale printer (verbonden met de lpt poort van mijn desktop) uitprinten?

zo ja wat moet ik dan configureren om dit voor elkaar te krijgen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Trojan_Neth,

Welkom op GoT :)
Op GoT hebben we een aantal richtlijnen opgesteld waar mee je aan de hand daarvan een nieuw topic kan starten - samengevat zijn dit de drie belangrijkste eisen:
  • Kies een goede topic titel die je probleem / vraag kort omschrijft. In Windows Operating Systems willen we daarnaast graag dat je Windows versie in de topic titel staat.
  • Vertel je probleem of vraag zo helder en duidelijk mogelijk - geef versie informatie, vertel de omgeving even en meer van dat soort info.
  • Vertel altijd wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt om je probleem op te lossen. Waar heb je op gezocht, en wat heb je al geprobeerd bijvoorbeeld?
Pas even je topic aan naar bovenstaande eisen en vertel even welke Windows versie je draait :)

• dennisvz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 12:08

dennisvz

Intentionally left blank

Je geeft inderdaad zoals elevator al zegt, zeer weinig informatie over de omgeving waarin je werkt. In ieder geval weet ik wel dat als ik remote connect met m'n Terminal Services-server (WinXP) ik als default printer in alle programma's de lokale printer krijg, inclusief LPT-printers. Maar zoals gezegd, er valt nu niks zinnigs hierover te zeggen zonder dat je wat meer info geeft.