[MAC OS X] reconnect samba share OS X - > windows

Pagina: 1
Acties:

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo, ik heb een verbinding gemaakt met onze Mac met OS X naar een samba share op onze windows server. Dit ging geheel probleemloos, echter ik kan nergens een optie vinden zoals dat bij windows is wanneer je een drive mapping maakt namelijk "reconnect at logon".
Ik wil dus iedere keer wanneer die mac opstart dat de netwerkverbinding weer herstelt wordt.
Wie weet dit of dit mogelijk met Mac OS X ?
Google en de search van GoT brachten tot nu toe geen uitkomst.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
NOS > APL

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:16
kan denk iig met applescript connecten en deze dan in startupitems zetten.

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
NomoDigger schreef op 08 september 2004 @ 11:31:
kan denk iig met applescript connecten en deze dan in startupitems zetten.
heb je ook ergens een linkje of iets meer uitleg waar dit in staat ben namelijk niet zo'n apple goeroe ;)

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Tommel schreef op 08 september 2004 @ 11:32:
heb je ook ergens een linkje of iets meer uitleg waar dit in staat ben namelijk niet zo'n apple goeroe ;)
Ik heb wel een linkje :)

Eerste zoekresultaat op "applescript connect smb":
smb mount na inloggen wifi

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Het is heel simpel: Je kunt de drive van je desktop naar je startup items van je persoonlijke account slepen. Dus:
Open systeemvoorkeuren -> Accounts -> opstarten. Sleep nu de netwerkdrive van je desktop naar het vak waar alle opstart items staan.
klaar!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 20:45:
Het is heel simpel: Je kunt de drive van je desktop naar je startup items van je persoonlijke account slepen. Dus:
Open systeemvoorkeuren -> Accounts -> opstarten. Sleep nu de netwerkdrive van je desktop naar het vak waar alle opstart items staan.
klaar!
Ok, mooi. Maar wat nou als je iBook in standby gaat terwijl je nog bent ingelogd. Ik ben nog geen optie tegengekomen dat hij na standby een aantal zaken zoekt. Wat ook voldoende zou zijn voor mij is wanneer de iBook herkent op een bepaald wifi netwerk te zijn ingelogd, dat hij dan een actie onderneemt (zoals dat applescript om naar een share te verbinden).

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Als je Mac in stanby gaat terwijl je bent ingelogd vervalt de verbinding maar als je hem weer wakker maakt dan is de verbinding weer tot stand gebracht als het goed is. Zou geen probleem moeten zijn.

Een andere kwestie is de zaak die jij beschrijft met het gelijk inloggen op een nieuw netwerk en dan gelijk een een server mounten. Dit is denk ik wel mogelijk met AppleScript maar ik weet het niet zeker, ben trouwens ook niet erg goed in AppleScript. ;)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Volgens mij is dat niet mogelijk aangezien Applescript geen events kent. En om nou in mn cron een script te zetten dat iedere minuut iets nagaat vind ik wat ver gaan.

Ik heb het hier nog niet gezien dat mn iBook nadat hij uit standby komt vanzelf de smb share. Misschien dta het pas na een aantal minuten gebeurd, maar dat is me veel te lang.
Pagina: 1