Toon posts:

Open Office tekstbestand opslaan in Word formaat

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Open Office tekstbestand opslaan in Word formaat. Nu krijg ik de volgende melding:

Dit document kan opmaakattributen en gegevens bevatten die niet in Microsoft Word 97/2000/XP-indeling opgeslagen kunnen worden. WIlt u deze wijzigingen in in OpenOffice.org 1.0 Tekstdocument-indeling opslaan?

Weet iemand welke opmaakattributen en gegevens er niet worden opgeslagen? Ik kan dit nergens vinden. Ik werk namelijk zelf in Open Office, maar wil dat mijn bestanden goed in Word gelezen kunnen worden.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij heeft Microsoft de details van het Word-document bestandstype niet vrijgegeven, dus daarom zou het kunnen zijn dat het opslaan als zo een niet helemaal lukt. :?

Misschien eerst opslaan als .html en dan importeren? :9

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als het bestand alleen dient om te lezen kun je een PDF bestand laten genereren door OpenOffice.

[ Voor 17% gewijzigd door marcelk op 08-09-2004 11:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
marcelk schreef op 08 september 2004 @ 11:31:
Als het bestand alleen dient om te lezen kun je een PDF bestand laten genereren door OpenOffice.
Af en toe moet het ook aanpasbaar zijn. Maar het is een optie voor bepaalde gevallen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Zolang je documenten niet al te ibngewikkeled zijn is je OO.org document vrijwel altijd goed zichtbaar in MS word, en als bepaalde opmaakelementen niet goed worden overgenomen dan is het document altijd nog wel leesbaar.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 11:09:
Weet iemand welke opmaakattributen en gegevens er niet worden opgeslagen?
Ik zou denken dat het dan vooral om behoorlijk 'advanced' features zou gaan die in Word gewoon anders werken dan in OpenOffice - automatisch gegenereerde dingen bijvoorbeeld (index? Misschien inhoudsopgave ook wel..dat soort dingen).

Maar als je gewoon een documentje tikt met kopteksten/headers/voetnoten etc., dat gaat allemaal wel prima. Wat die melding bedoelt is dat het er in Word niet exact hetzelfde uit zal zien, maar het is niet dat er tekst verdwijnt ofzo ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Overbodig antwoord: doe het eens en vergelijk OOo en Wd versies B)

Maar inderdaad wat hierboven wordt gezegd. Als je meer zekerheid wilt hebben over behoud van opmaak, kan je beter of de ander ook OOo "aansmeren", of bijv. RTF gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1