Toon posts:

[Exchange] email domain niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Ik heb een vaag probleem op de exchange server.

We hebben een domein met een aparte mailserver voor externe mail, en een exchange server voor de interne email.

Op zich geen problemen, maar de laatste tijd krijg ik een vage melding als een gebruiker (iedereen gebruikt outlook 2002). De postmaster van ons oude domain stuurt de mail terug als zijnde niet verzendbaar.

Ik heb al gezocht in de exchange server system manager, maar kan nergens vinden dat er een domein niet benaderd mag worden. de email adressen waar dus niks heen gestuurd kan worden is "postoffice.co.uk"

iemand een idee waar ik moet kijken in exchange?

alvast bedankt

Martin

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 10:38 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:35
Heb je de logfiles van de smtp server van exchange/win? En wat geeft de postmaster nog meer voor een foutmeldingen?

Ik geef je topic even een trapje richting "Software Algemeen" aangezien dit "losse" software is, en niet windows eigen is.
Btw. groeten en termen als "Alvast bedeankt" zijn hier nodig, wij proberen elkaar altijd te helpen :) .

[ Voor 48% gewijzigd door leon1e op 08-09-2004 11:10 ]

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

welke versie van exchange hebben we het over?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Soortgelijk probleem heb ik ook gehad.
Je kunt proberen om het *.nk2 bestand van alle users weg te gooien, dit heeft bij mij toendertijd geholpen.

Dit bestand is te vinden onder de profielen van de user, application data, microsoft, outlook. Vergeet niet eerst outlook vantevoren af te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er volgens mij achter wat het probleem is.

Het gaat niet om exchange maar om ons IP adres. Ik krijg meldingen terug van www.spamhaus.org en van opm.blitz.org dat ons Ip adres te boek staat als een "open proxy"? echter alleen IP adressen van on domein hebben toestemming om op de server te komen, dus vind dit erg vreemd.

Als ik probeer om via deze websites dit van hun lijst af te halen dan krijg ik een 404 error

gezocht via google wat ik hier aan kan doen maar kan niks nuttigs vinden, weet iemand waar ik meer info kan vinden of hoe ik hier af kom?

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Misschien hun even e-mailen?

Maar is het probleem niet zo, dat als de mensen via het oude domein (welke ook alleen voor intern gebruikt werd?) dus nu door de dns naar buiten gestuurd worden, ipv van de mail intern te houden?
Wat dus als logisch gevolg heeft dat deze mail niet ge-accepteerd wordt :)

check mijn webshop!

Pagina: 1