Excel file(s) importeren in bestaande acces database

Pagina: 1
Acties:

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Hey,

Ik ben bezig met een projectje voor mijn stage,

Ik heb een (grote) bestaande acces database met klant gegevens e.d. voor het balie personeel.
Maar nou moet ik daar meerdere (grote +- 30.000 rijen)excel files aan toevoegen.
Hoe doe ik dat zonder dat dit in de soep gaat lopen. want als ik het nu doe staan klant nummers ineens bij naam ofzo.

Heeft iemand wat handige tips?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zorgen dat je kopnamen gelijk zijn met kolomnamen :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Ik heb dus eerst geprobeerd de excell files te koppelen dat lukte enig sinds, maar excell gaat niet verder als 65536 rijen. (daar liepen de gegevens door elkaar maar daar ben ik nu al uit)
aangezien het er bijna 200.000 zijn doen we ze dus over zetten naar een acces database. leuk zoekschermpje erbij gemaakt enzo.

Maarnu krijg ik geen excel file meer geimporteerd. Ik probeer het via tabel weergave, is dat verkeerd? Want als ik de rijen kopieer komt alles in 1 vakje/cel

Kan iemand me ff kort uitleggen hoe ik het beste excel files kan importeren?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FILE | Get External Data -> | Import ...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Topicstarter
Done alles zit erin... maar nu moet ik de kolom koppen gelijk maken etc.

Maar er zijn nog een paar problemen en dingen waar ik niet uitkom:
-Erzijn meerdere tabellen kan ik die nog samenvoegen in 1 tabel?

-Het bestand is nu 278 MB (alles bij elkaar ca 600.000 rijen x 14 kolommen). ik probeer wijzigingen aan te brengen maar de pc loopt regelmatig vast.(waarschijnlijk omdat het bestand zo groot is. Is hier wat aan te doen?

-Ik heb 1 tabel waar ik nog een kolom moet invoegen. Als ik dat doe klapt hij uit acces en kan ik die tabel niet meer openen. hierna moet ik mijn backup terug zetten om de tabel weer te kunnen openen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Eerst de tabel koppelen aan Access en dan met een query overzetten in de hoofdtabel. Kan je veel beter kiezen welke velden waar in moeten komen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1