Compaq deskpro WLAN pci kaart geen boot meer

Pagina: 1
Acties:

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Voor een vriendin was ik bezig een wlan kaartje te installeren zodat ze op het draadloze netwerk wat daar in huis ligt kan.

Eerst even win2000 en office ed geïnstalleerd, allemaal geen probleem.

Op het moment dat ik het pci kaartje erin zet, boot de pc niet meer, zwart beeld geen piepjes.

Wat zit er in de pc:
- pentium II 350
- 128 mb ram
- agp videokaart
- 1 hd
- 1 cd-romspeler
- 1 fdd
- 200 watt psu

Wat heb ik al geprobeerd:
- alle pci sloten
- alle onnodige kaarten eruit (zat eerst ook nog een nic in)

Nu weet ik niet zo goed waar ik het moet zoeken. Mijn twee gedachten zijn:
- de voeding kan het niet aan, maar gebruikt zo'n wlan kaartje nou zoveel meer stroom als een "gewone nic"?
- de bios herkent het kaartje niet, alleen ben ik zo slim geweest om niet het precieze serienummer op te schrijven, dus kan even niet bekijken of dit in een bios update opgelost is.
Wat ik eigenlijk zou willen weten of dit probleem door de voeding veroorzaakt kan worden. Als dit niet kan zal ik het in de bios moeten zoeken en dan komt het volgende probleem dat er:
1. geen internet aanwezig zolang de wlan niet werkt.
2. er een password op het bios zit en dit niet bekend is (is hier een oplossing voor?)
Alvast bedankt!

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Dit kán eigenlijk niet door de voeding veroorzaakt worden. Een W-Lan PCI kaart gebruikt wel, maar niet zo veel. Ik zal het eerder zoeken in de PCI-versie:

Ondersteunt die ouwe bak wel de juiste PCI versie? Staat wel op de doos. Soms is PCI 2.2 nodig voor zo'n kaartje, iets wat bakken van rond die tijd niet ondersteunen. Overigens staat de ondersteunde PCI versie vaak wel in de handleiding van het moederbord, alhoewel, OEM kistje, handleiding van het systeem? Als ze die al zo uitgebreid hebben gemaakt...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Lijkt mij een defecte PCI kaart.Test de kaart eens in een andere PC... :)
HenkieNL schreef op 08 september 2004 @ 10:12:
2. er een password op het bios zit en dit niet bekend is (is hier een oplossing voor?)
Alvast bedankt!
Even de batterij die op je moederbord zit er uit halen, vervolgens terugplaatsen en voila, er wordt geen password meer gevraagt en je kunt je bios weer in :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Han schreef op 08 september 2004 @ 10:16:
Lijkt mij een defecte PCI kaart.Test de kaart eens in een andere PC... :)
[...]

Even de batterij die op je moederbord zit er uit halen, vervolgens terugplaatsen en voila, er wordt geen password meer gevraagt en je kunt je bios weer in :)
Heb de kaart al in een andere pc getest en de kaart is in orde.

Bedankt voor de tip, kan ik in ieder geval eens in de bios gaan rondkijken.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 10:15:
Dit kán eigenlijk niet door de voeding veroorzaakt worden. Een W-Lan PCI kaart gebruikt wel, maar niet zo veel. Ik zal het eerder zoeken in de PCI-versie:

Ondersteunt die ouwe bak wel de juiste PCI versie? Staat wel op de doos. Soms is PCI 2.2 nodig voor zo'n kaartje, iets wat bakken van rond die tijd niet ondersteunen. Overigens staat de ondersteunde PCI versie vaak wel in de handleiding van het moederbord, alhoewel, OEM kistje, handleiding van het systeem? Als ze die al zo uitgebreid hebben gemaakt...
Er is inderdaad 32-bits PCI Bus versie 2.2 nodig, nu moet ik alleen nog kijken welk type het precies is en of er een bios-update is???? Iemand enig idee of compaq voor dit soort pc's een bios-update heeft gemaakt naar pci versie 2.2?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:24
Waarschijnlijk heb je een 54mbit kaartje gekocht, die werken niet met het oude type pci. Als je een 11mbit kaartje koopt is je probleem waarschijnlijk opgelost :).

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Icey schreef op 08 september 2004 @ 10:31:
Waarschijnlijk heb je een 54mbit kaartje gekocht, die werken niet met het oude type pci. Als je een 11mbit kaartje koopt is je probleem waarschijnlijk opgelost :).
Ik heb inderdaad een 54mbit kaartje, ik denk dat je gelijk hebt ja, bij de datasheets van 11mbit kaartjes staat alleen als vereiste 32-bit pci en bij 54mbit 32-bit pci 2.2. Is dus een slimme actie van mij geweest. Ga ik maar even een kaart omruilen denk ik ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Die Pentium2 bak is vrijwel zeker PCI 2.0 / 2.1 (2.1 compatibiliteit aan te zetten in de BIOS, hoewel ik geen idee heb of dat bij deze Compaq ook kan :))

Misschien kun je dat nog proberen, kijken of er BIOS Setup opties zijn voor PCI etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
limoentje schreef op 08 september 2004 @ 11:38:
Die Pentium2 bak is vrijwel zeker PCI 2.0 / 2.1 (2.1 compatibiliteit aan te zetten in de BIOS, hoewel ik geen idee heb of dat bij deze Compaq ook kan :))

Misschien kun je dat nog proberen, kijken of er BIOS Setup opties zijn voor PCI etc.
Dat zal ik in ieder geval nog even nakijken. Enig idee of een 11mbit wlan kaart zowel onder pci 2.0 als 2.1 werkt?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nope. En wellicht hangt het ook gewoon van het merk/type van de chips op het kaartje af :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
limoentje schreef op 08 september 2004 @ 11:50:
Nope. En wellicht hangt het ook gewoon van het merk/type van de chips op het kaartje af :)
Even op de site van compaq/hp zitten kijken en volgens mij zit er pci 2.1 op, vanavond nog maar even het precieze model navragen. Een 11mbit kaart werkt wel altijd op pci 2.1?

Verwijderd

Hangt van de chip af, realtek chippies vaak wel, anderen vaak niet. Staat trouwens mééstal wel op de verpakking van de kaart.
Pagina: 1