Layout terminal emulation via Telnet verkeerd

Pagina: 1
Acties:

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06-2025
Situatie:
Windows XP Pro clients (IBM A30), benaderen via een terminal emulator (CRT 3.0) de IBM RS6000 Unix machine. Het betreft een VT220 terminal emulatie.
Op clients met pre-installed Windows XP is de layout van onze applicatie binnen de terminal emulator niet goed. Op clients waarop ik handmatig Windows XP pro heb geinstalleerd is de layout wél goed.

Wat heb ik al geprobeerd:
- bios geflashed IBM A30's met pre-installed Windows
- netwerkadapter drivers opnieuw geinstalleerd.
- grafische kaart drivers opnieuw geinstalleerd.
- leverancier heeft geen idee.

De layout blijft verkeerd, ik zou het niet prettig vinden om alle nieuwe IBM A30 machines handmatig te herinstalleren met een (kopie) van XP pro.

- Maar je maakt wel wat mee! -

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wij hebben ook een RS6000 en gebruiken Putty, werkt perfect:

Kan je eventueel een screenshotje platsen zodat er te zien is op welke manier de layout fout gaat?

[ Voor 1% gewijzigd door Yalopa op 08-09-2004 12:03 . Reden: typo: putyy ->>> putty!! ]

You don't need eyes to see, you need vision

• Deviator79
Yalopa schreef op 08 september 2004 @ 10:01:
wij hebben ook een RS6000 en gebruiken Putyy, werkt perfect:

Kan je eventueel een screenshotje platsen zodat er te zien is op welke manier de layout fout gaat?
Ondersteund dat ook VT220? Anders klopt de keyboard layout niet..

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Volgens de FAQ wel (zelf gebruiken we Xterm) maar ik zie het niet onmiddelijk staan tussen de opties, wellicht dat je het in het registery kan aanpassen..

You don't need eyes to see, you need vision

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Yalopa schreef op 08 september 2004 @ 10:20:
Volgens de FAQ wel (zelf gebruiken we Xterm) maar ik zie het niet onmiddelijk staan tussen de opties, wellicht dat je het in het registery kan aanpassen..
misschien heel dom, maar ik heb een soortzelfde probleem gehad, dit werd opgelost door:

eigenschappen van beeldscherm --> instellingen --> geavanceerd --> algemeen --> tekengrootte: kleine lettertypen.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Deviator79
Dirk-Jan schreef op 08 september 2004 @ 11:26:
[...]

misschien heel dom, maar ik heb een soortzelfde probleem gehad, dit werd opgelost door:

eigenschappen van beeldscherm --> instellingen --> geavanceerd --> algemeen --> tekengrootte: kleine lettertypen.
Helaas, dat mag niet baten.
Het blijkt toch vrij diep te zitten, IBM doet iets met hun factory-install Windows dat anders is als mijn Corporate Edition CD'tje..
Iets dat de layout van onze emulator verziekt..
*btw: met puTTY op VT400 is de layout wel goed!

Pagina: 1