Toon posts:

asus v9999 deluxe problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen ik heb sinds gisteren een Asus 9999 deluxe maar nu komt het, elke keer als ik joint operation speel bevriest het beeld enkele seconden,of onder het spel hapert ie even ???? kan het zijn dat het een voedingprobleem is? of is mijn mb te oud? (zie specs onder) Ik heb al mijn cpu weer naar beneden geklokt was 3.0 en nu zit ik op 2.8 met een vcore van 1.60.Ik heb de nieuwste forceware drivers en krijg de eene keer wel artifacts (als ik in het spel ga) een wereld stipjes (artifacts dus)en de andere keer is het goed ??? snap der geen bal meer van iemand een idee waar het aan kan liggen ????? :X

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je het alleen bij dat spel of ook bij andere spellen/programma's?

Verwijderd

Topicstarter
ik speel maar 1 spel en dat is joint operation en oja ook nog BHD maar dat spel is minder zwaar daar heb ik weinig problemen mee.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Koop je zo'n kaart enkel voor 1 spel? :?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 10:18:
ik speel maar 1 spel en dat is joint operation en oja ook nog BHD maar dat spel is minder zwaar daar heb ik weinig problemen mee.
Zijn er problemen blijven bestaan dan? Hangt je systeem nog wel steeds, artifacts?

Wat zijn je systemspecs voor de rest dan? Je vraagt of je mobo te oud is, zonder aan te geven wat voor mobo je nu hebt.
edit: Signature... natuurlijk... *zet signatures functie aan*

[ Voor 8% gewijzigd door Scyth op 08-09-2004 10:52 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Topicstarter
sjek schreef op 08 september 2004 @ 10:48:
Koop je zo'n kaart enkel voor 1 spel? :?
Nee want ik gebruik hem veel voor Cinema 4d :) en Photoshop

uhh even wat anders zou ie in de bios op 1.7 volt moeten staan of maakt dat niks uit.? hij staat namelijk nu op 1.6 8)7

Verwijderd

Kun je mij vertellen wat er bij de Asus V9999Deluxe bijgeleverd wordt ?
Welke spellen en een usb cam geloof ik ?
Ben erg benieuwd, want ik heb deze kaart ook in bestelling staan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 11:49:
Kun je mij vertellen wat er bij de Asus V9999Deluxe bijgeleverd wordt ?
Welke spellen en een usb cam geloof ik ?
Ben erg benieuwd, want ik heb deze kaart ook in bestelling staan.
Ja een usb cam plus de spelen deus ivisible war,battle engine equila,gun metal,6 in 1 games collection

asus dvd xp,media show,asus driver en utilities

tv out adaptor en een dvi to 2nd vga output adaptor

Trouwens ik lees nu op de doos dat ik een te lichte voeding heb :?

Recommended System Requirements

Intel CPU or AMD CPU's recommend
One available AGP compliant slot
Microsoft Windows 98SE/ME/2000/XP
64 MB system memory
CD-ROM drive for installation
A minimum 480W system power supply is required
for FX6800 ultra
Two hard disk drive power dongles off of seperate power
supply cable bundles are required for FX6800Ultra
:( Damn nu hoef ik dus ook niet meer uitleg over hoe het kan ;(

(moet volgende keer maar eens beter de doos bekijken/lezen ) |:(

Verwijderd

Bedankt voor de info. Misschien kun je me nog vertellen hoe snel het geheugen is en de Core die op deze kaart zit, dan ben ik helemaal blij.
Core 400 Mhz en geheugen 1100 Mhz (1.6ns) ?
Ben benieuwd

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 22:15

Deathchant

Don't intend. Do!

nee het geheugen van de V9999Ultra is 2.0ns

Core/mem: 425/1100

[ Voor 23% gewijzigd door Deathchant op 08-09-2004 13:32 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

Die kaart trekt waarschijnlijk nogal aan je 12 volt lijnen (net als je moederbord). Reken maar op iets van 10A van de 12V rail.
Maar draai eens een zware benchmark en monitor je voltages dan kun je het zo zien.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 22:15

Deathchant

Don't intend. Do!

als een ultra toch maar 10A trekt hoef ik ook geen nieuwe voeding te kopen

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Ik heb zelf de geforce 6800 GT, in combinatie met een chieftec 360 W voeding ik heb gezien dat de kaart al wat trekt van mijn 12 volt lijn die zit nou tussen 11,83-11,90. Mijn 3,0 ghz fsb 800 processor liep eerst op 3,4 ghz met mijn radeon 9800 pro, nu kan ik mijn processor niet overclocken ik denk doordat de egforce 6800 GT al te veel van mijn voeding trekt, dan zie ik artifacts in me spelle, niet stipjes ofzo maar je ziet een driehoek flikkere in beeld. Dus zou best kunnen dat jou voeding niet goed genoeg is.

Als ik mijn processit niet overclockt loopt alles prima. Ik denk zelf dat ik rond 480 Watt ga nemen van Antec, ik neem aan dat ik dan wel mijn processor weer kan overclocken??!!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Het probleem dat je beschrijft krijg ik wanneer ik m'n videokaart (lichtjes) probeer te overklokken. Misschien kan je met powerstrip de mem en core waardes checken? evt. lichtjes underclocken en kijken of het daar mee te maken heeft. Misschien voldoet je Ultra niet helemaal aan de Ultra specs.

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Heb je dit ook bij bv 3DMark of een ander benchprogramma?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 16:47:
Heb je dit ook bij bv 3DMark of een ander benchprogramma?
nee maar bij 3dmark03 krijg ik dat mijn beeld bevriest en 10 á 20 seconden later gaat ie weer verder :? Ik kan verd...... niet eens Cinema 4d inkomen dan is het 1 en al artifacts dan moet ik eerst op sleep drukken en daarna even met de muis bewegen dan kan ik er pas in. :r Maaaar ik heb een nieuwe voeding besteld ( een Silent-ActivePFC 550 DualCPU EG651AX-VH(FM)-24pin :7 ) en dan zal ik weer eens zien hoe het dan is .zodra hij binnen is post ik wel hoe het dan gaat B)

• smc
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-04 23:40

smc

Member of the Redeemercows

Beetje offtopic

maar kan je me vertellen WAAR je deze ultra heb gekocht. Ik ben al bij 5 winkels (op het net) langsgeweest meaar geen van hen kon de kaart leveren?

thanx

If i want your opinion, I'll give it to you !!!

Verwijderd

Topicstarter
smc schreef op 08 september 2004 @ 21:31:
Beetje offtopic

maar kan je me vertellen WAAR je deze ultra heb gekocht. Ik ben al bij 5 winkels (op het net) langsgeweest meaar geen van hen kon de kaart leveren?

thanx
Bij CT Systemen

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Die voeding is ook niet zo handig. Het is een EPS voeding. Dat wil dus zeggen dat die niet zomaar op je huidge ATX stekker gaat passen :P

Je hebt meer aan een Truepower 550 Watt van Enermax (meende ik) Iig een _goed_ merk voeding!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe voeding, niet die ik besteld had vanwege dat het nog 3 weken duurde ik heb nu de Enermax EG485P/AX(G) 480w Maar ik heb verd........ nog steeds de zelfde problemen K*T Nvidia voorheen de 9800XT nix geen problemen en nu weer Nvidia *&#+** verdommels nog aan toe (zo het er nu voor staat nooit weer een Nvidia) word er niet goed van K*T Zooi.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost (nou ja opgelost :( )

Ik heb bij een vriend van mij de kaart erin gehad en hij draait als een klokje Dus de conclusie is ??? Een nieuw moederbord &65%$$ Verd...... en ik nog denken dat ie nog lang niet was afgeschreven .Plus het feit dat ik nu heb gedraait met een chieftec 360 watt voeding en het draaide perfect. maar in iedergeval bedankt voor alle moeite,dus als iemand een Nvidia 6800 Ultra koopt? moet ie er goed opletten dat de MB wel aan kan.

VG

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Wat voor een mobo had die vriend van je?

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 17:09:
Probleem opgelost (nou ja opgelost :( )

Ik heb bij een vriend van mij de kaart erin gehad en hij draait als een klokje Dus de conclusie is ??? Een nieuw moederbord &65%$$ Verd...... en ik nog denken dat ie nog lang niet was afgeschreven .Plus het feit dat ik nu heb gedraait met een chieftec 360 watt voeding en het draaide perfect. maar in iedergeval bedankt voor alle moeite,dus als iemand een Nvidia 6800 Ultra koopt? moet ie er goed opletten dat de MB wel aan kan.

VG
Snel getrokken conclusie ... had die vriend hetzelfde RAM? Dezelfde CPU? Dezelfde HD's? Branders?

Verwijderd

Topicstarter
YellowNeck schreef op 11 september 2004 @ 17:14:
Wat voor een mobo had die vriend van je?
Een Asus P4P 800 SE/GD en een 3E GHz Proc,Plus 1024 Geheugen van Twinmos

Dus ja bij mij is heel snel de conclusie getrokken,Dat het wel degelijk een mijn mobo ligt.Hij zit nu weer in mijn eigen mobo maar het is meteen weer mis wat ik ook probeer :'( Als ik maar 1 3Dprograma open dan is het mis.(op één of andere manier kan ie niet zo snel de data verwerken)

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:55

Aight!

'A toy robot...'

Miss iets mis met je agp slot, zet er je oude kaart weer eens in?

• naiko
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 20:14
ik heb net hetelfde probleem, soms moet ik de pc rebooten, en soms werkt alles terug na een 10sec freeze. raar probleem. dacht eerst dat het de drivers waren, blijkbaar is het dat ook niet...

PSN: nicovc

Verwijderd

Topicstarter
Aight! schreef op 12 september 2004 @ 10:49:
Miss iets mis met je agp slot, zet er je oude kaart weer eens in?
Maakt helemaal niks uit (oude kaart werkt perfect) Ik zou niet weten wat het anders wezen moet .Heb zelfs alles op de oude settings staan in de bios (geen overklokken gewoon 2.4Mhz + vcore weer op Auto) het maakt allemaal geen biet uit.Btw mijn Kameraad had precies hetzelfde probleem toen ie de 9800XT kocht, hij heeft een nieuw mb + geheugen gekocht (dezelfde waar ik mijn 6800ultra heb getest) en whalla het draait als een speer.

• misterpro
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Ik heb de v9999 Ultra Deluxe gekocht en had hetzelfde probleem met oa. CMR04

Na het gelijkzetten van de 2D/3D clockspeeds met CoolBits is het probleem echter totaal verdwenen. Ik heb een weekje erna dan ook mijn originile bios aangepast en daarmee herflasht zodat het nu ook weg is zonder CoolBits.

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

Verwijderd

Topicstarter
misterpro schreef op 12 september 2004 @ 23:41:
Ik heb de v9999 Ultra Deluxe gekocht en had hetzelfde probleem met oa. CMR04

Na het gelijkzetten van de 2D/3D clockspeeds met CoolBits is het probleem echter totaal verdwenen. Ik heb een weekje erna dan ook mijn originile bios aangepast en daarmee herflasht zodat het nu ook weg is zonder CoolBits.
Hoe bedoel je? Clockspeeds gelijkzetten? Ik heb hem btw ook (coolbits) maar wat /hoe bedoel je ? klokfrequenties---->en dan? handmatig overklokken? Automatisch............of bedoel je daar niet?

Damn _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Mijn dank is groot inderdaad Hij draait nu goed Youre The GREATEST _/-\o_ _/-\o_ Alleen nog 1 vraagje hoe herflash je de kaart ???

alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 10:24 ]

• misterpro
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

:-)

Blij dat ik kon helpen.

Het is naar't schijnt een bug die nog steeds in de 6x.xx drivers zit en hem soms onterecht terug doet schakelen naar 2D.

Dat geeft die ****pauze's of zelf freezes (omdat hij dit midden in je spel doet, en normaal alleen mag doen voor het starten en na het stoppen van een spel), tenzij 2D en 3D gelijk gezet is natuurlijk :P ...

----------
Btw, herflashen doe je zo.

Je download nvflash5.08 en zet dit op een diskette.

Je herstart de PC, met een opstartdiskette (die van Win98 bvb). Nadat de pc opgestart is met deze diskette (in dos dus), steek je de diskette met nvflash in.

je tikt dan het volgende

nvflash -b orig.rom

Hij leest je bios van je kaartje dan uit en zet het op de diskette. Als dit klaar is (duurt een tiental seconden) start je terug windows op.

Je haalt je biosfile (orig.rom) nu van je diskette en slaat hem ergens op je harde schijf op...

Je download OmniExtremeEditFX v1.5 en start dit tooltje op.

File -> Open BIOS -> open je bestand orig.rom

Nu, belangrijk

Hij zou na het openen je 2D en 3D speeds die in de BIOS opgeslagen zitten correct moeten tonen (400 en 425, al dan niet 2D & 3D omgewisseld, dit is niet erg)
Als hij echter géén of foutieve waarden geeft heb je een BIOSrevisie waar het tooltje niet mee kan werken en MOET je hier stoppen (Dat hij -- laat staan bij Thtrl. is normaal, dit is enkel gebruikt in GeForce FX 5xxx BIOS'en)

Als hij ze wél correct ziet, pas je enkel de Core speeds bij 2D & 3D aan, zodat er bij allebei hetzelfde (425) staat.

File -> Save BIOS -> modded.rom

Als dit klaar is plaatje je deze modded.rom bij op je diskette met nvflash en je orig.rom.

Je start nu nog maals op met een bootdisk...

Vervolgens terug de nvflash diskette insteken en het volgende intikken

nvflash modded.rom

Hij gaat je huidige bios nu overschrijven met de 'aangepaste' BIOS en er zal je nog is gevraagd worden om 'y' in te tikken.

Een tiental seconden later heb je een v9999 met gelijke 2D en 3D clockspeeds.
----------

Je kan nu terug naar windows gaan en in coolbits is dubbelchecken

Als je coolbits nu op 'géén overklokken' zet, zal er nog steeds 425 staan bij 2D, waar daar vroeger 400 stond :-)

Je kan coolbits gerust totaal verwijderen nu, je kaart werkt altijd op 425, zonder coolbits, of een ander overclock progje en zal dus niet meer haperen of freezen in een spel.

groetjes

[ Voor 114% gewijzigd door misterpro op 13-09-2004 13:23 ]

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

Verwijderd

Topicstarter
dank u mijn dank is groot _/-\o_

• EVO8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-07 19:14
Heb dezeflde hardware en hetzelfde probleem die truc hielp niet bij mij.
Hij freezed nog steeds en het wordt nu irritant.
Asus reageert ook niet op tech vragen (druk zeker)

HW:

Asus P4P800 DeLuxe (nieuwste bios)
Enermax EG851 650 Watt (2 aparte strengen op de VGA)
Corsair 1024 TwinX4000PRO

Iemand een ander idee ?

Gr,

Richard.

Verwijderd

Dat is smartdoctor :) die laat ej pc laggen :) zet die interval maar eens hoger, of het progje uit. Heb je nergens meer last van. Toch knap dat dat kan, heb een 3000@3800 (amd64) 1 gig mem en nog is dat een zwaar progje :P
Pagina: 1