Toon posts:

Amd64 3400+ & Peltier

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of het hier geplaats kan worden maar op goed geluk maar :D

ik heb een :

1. amd64 3400+ @ 2.53ghz
2. apox mobo de EP-8HDA5J
3. 3 x DDR400 Geil

en nu wil ik hierop een peltier of waterkoeling gaan plaatsen .

Is hier al iemand die ervaringen heeft of dit al gebouwd heeft ??

Verwijderd

Denk dat je voor dit soort dingen beter in DOC kan zijn . . . daar zitten de jongens met ervaring met TEC en WC (en fase change enz enz)

Ik denk zelf dat het moeilijk wordt; Een pelt heeft erg veel stroom nodig, relatief (veel) meer dan de max. wattage van de processor. En wordt aan een kant behoorlijk warm. Die kant van de pelt moet je dus weer koelen met bv. . . watercooling. Dus is e.a. weer een beetje dubbelop.

Ik denk dat je beter af bent met een WC alleen, en kwalitatief goede blokken. Mss kan je eens met de gebroeders heag bellen voor een van hun beroemde ;) chillers.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 09:50 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ook in DOC kom je denk ik met zo'n topicstart niet erg ver. Het is wel de bedoeling dat je hier het eea zelf uitzoekt, en niet een topic opent voor elke kleine vraag.

Je kan gemakkelijk uitvinden hoe het bord presteert bij het overclocken m.b.v. de search en Google. Daarnaast kan je op zoek gaan naar de prestaties van de CPU en de overclock mogelijkheden door even in Die-Hard Overclocking & Cooling rond te kijken. Iets meer zelfonderzoek is niet misplaatst dus. ;)

Dit topic is gesloten.