Toon posts:

Pioneer VSX 2001 luisterposities opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pioneer VSX 2011 AV/receiver die de boxen automatisch instelt d.m.v een microfoontje(MCACC) en ik gebruik de 2011 tegenwoordig voor mijn PC voor het surround gebeuren.
Nu wil ik graag meerdere luister posities opslaan maar dat wil niet lukken en mijn vraag is,kan ik in de software van de VSX 2011 komen d.m.v de PC en via die weg meerdere posities opslaan.
Ik heb geen RS232 aansluiting maar wel een USB poort op de 2011 maar de USB gaat volgens mij maar 1 kant op,naar de PC en niet andersom.
Enige suggesties zijn welkom.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Nope.

Die USB aansluiting is alleen maar zodat de Receiver zichzelf als "soundcard" kan aanbieden aan een PC/laptop.

Sowieso, luisterposities? het apparaat heeft geen instelling om luisterposities op te slaan, alleen maar om de "hot spot" zo goed mogelijk te calibreren.

Aannames zijn fataal.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort ook een Pioneer receiver met een USB poort, maar het is me nog niet duidelijk hoe je multichannel content daar over moet afspelen. Welke software en waar de content vandaan moet komen. Volgens de handleiding zou het moeten kunnen, maar er wordt niet op details ingegaan...

Het ding presenteert zich als USB audio device aan de PC, dat werkt goed. Ik kan stereo mp3's / wav's enz. afspelen en eventueel de receiver stereo laten upmixen naar PL-II surround. Maar dat beschouw ik niet als echte surround.

Heeft er iemand ervaring met het afspelen van echte (discrete) surround via de Pioneer USB poort?

Voorlopig werk ik maar verder met de digitale geluidskaart en een s/pdif koppeling.