Toon posts:

[NT4] Tijd synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben op me werk bezig met de tijd synchronisatie van onze servers, ik heb 1 time server een nt4 PDC maar die wordt niet eens zelf goed gesynchroniseerd :S

Tevens moeten de clients kunnen inloggen zodat de tijd verandert wordt, en hetzelfde wordt als de master time server, maar de gebruikers hebben hele minimale rechten en mogen zelf de tijd niet aan passen.
dus

Net time (path ) /set /yes werkt hier niet

En de rechten mogen niet gewijzigd worden

En heb nog niet de beschikking gehad over Timeserv
Zijn er misschien nog andere mogelijkheden om de tijd te syncen ?

alvast vriendelijk bedankt

• krflyer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11-2024
De rechten van de gebruikers doen er niet toe.

Heb je al in Technet geneusd? Daar staan hele verhalen over in. Liefs zou je migreren naar w32time (dacht dat het in SP6 of 6a zat of zo) en timeserv vergeten. Als je een verbinding hebt met internet kan de server dan gewoon een server op internet als bron nemen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De rechten van de gebruiker doen er op zich wel toe - als je zegt dat je de rechten niet mag wijzigen bedoel je dan dat je ze geen power user of administrator maken, of mag je ze ook het privilege 'set system time' niet geven? (voor informatie over dat laatste - zoek eens op GoT naar 'ntrights' ? :) )

• krflyer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11-2024
w32time (en timeserv) draaien meestal onder localsystem oid.

De rechten doen er niet toe omdat het probleem duidelijk bij de server ligt. Omdat de server niet een goede NTP bron kan bereiken, krijgen de clients ook geen goede timestamp. Dan heeft per client setten van tijd ook geen zin.

Dus, los het probleem op voor de server, dan gaan de clients ook wel weer goed.

[ Voor 10% gewijzigd door krflyer op 08-09-2004 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ooh oke,

ik heb nou dus zover draaien, maar had nog een vraagje
want iemand zei het volgende tegen mij

dat de W2K werkstations met standaard user rechten die mogen het commando ‘Net time’ niet uitvoeren vanwege de restricties.

Maar je kan toch een script maken waarin de

net time \\ server // /set /yes

in komt te staan ? voordat de gebruiker echt is ingelogd ?
of maakt het niks ut, dat ze die rechten niet hebben?

vriendelijke groeten

Verwijderd

krflyer schreef op 08 september 2004 @ 12:16:
w32time (en timeserv) draaien meestal onder localsystem oid.

De rechten doen er niet toe omdat het probleem duidelijk bij de server ligt. Omdat de server niet een goede NTP bron kan bereiken, krijgen de clients ook geen goede timestamp. Dan heeft per client setten van tijd ook geen zin.

Dus, los het probleem op voor de server, dan gaan de clients ook wel weer goed.
erg leuk, maar de clients draaien misschien wel w98... en die hebben geen w32time. (@ts: welke clients dus)

dat de pdc niet gesynct wordt maakt verder niet uit. er is dan alleen een afwijking met de werkelijke tijd, maar ze lopen wel allemaal gelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 13:58:
ooh oke,

ik heb nou dus zover draaien, maar had nog een vraagje
want iemand zei het volgende tegen mij

dat de W2K werkstations met standaard user rechten die mogen het commando ‘Net time’ niet uitvoeren vanwege de restricties.

Maar je kan toch een script maken waarin de

net time \\ server // /set /yes

in komt te staan ? voordat de gebruiker echt is ingelogd ?
of maakt het niks ut, dat ze die rechten niet hebben?

vriendelijke groeten
zet de net time /setsntp:servernaam moet je gebruiken waarbij de servernaam de pdc is (of een andere ntp server). daarna werkt de ms timeservice prima zonder dat de user rechten heeft.

1 malig uitvoeren met admin rechten dus...
Pagina: 1