Toon posts:

6 usb 2.0 poorten die langzaam gaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asrock K8S8X mobo, daar zitten 6 snelle USB poorten op. Als ik een snel apparaat aansluit, krijg ik de mededeling dat een snel app. op een langzame usb poort is aangesloten. Win XP pro met sp1 en verdere updates. De cd-rom heeft de drivers maar die installeert niet omdat SP1 de drivers al heeft. Wat moet ik nou nog doen?? In BIOS staat usb 2 aan.

Verwijderd

Wat zijn 'snelle' poorten? USB 1.0 , 1.1 ehm, 2.0... Je zult moeten kijken naar het Logo op de doos van je Asrock mobo. Er is nogal veel gezever geweest van klanten bij winkels ivm de snelheidsaanduidingen.

Dit heeft zelfs in de Computer!Totaal gestaan. Snel is een relatief begrip.

Misschien kun je nieuwe drivers van de asus site halen? Of stiekum toch de drivers van de CD gebruiken (en dan de STOP/HO! foutmelding negeren) of weigert dat compleet? :*)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 04:53 . Reden: nieuwe drivers van i-net halen? :*) ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de doos en in het boek en op het bord zelf staat usb 2.0, dus daar bestaat geen misverstand over.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:21
3. Where can I get the USB2.0 driver?
A: Microsoft authorized SiS of using the USB2.0 driver in a CD format only, rather than being download from website. So , we don't provide it on the website for download. If you need it , please visit Microsoft website ( http://www.microsoft.com ) for more information.

Dit is wat er staat op de SiS website, de fabrikant van je chipset. Je driver zou dus bijgeleverd moeten zijn op cd.

Verwijderd

Heb je service pack 1 inderdaad geinstalleerd? En zijn die drivers ook wel aanwezig?

Verwijderd

Ik heb ook alleenmaar gekloot met USB 2.0 hoor :) Ik heb een stuk of 10 USB devices, maar ik moet hubs omwisselen van poorten, keyboard verwisselen, pendrive moet weer een andere poort hebben, etc,etc. USB werkt gewoon kut in Windows XP zelfs met alle USB 2.0 drivers en SP2 :) Het blijft altijd gekloot.

Zelfs als ik een USB 2.0 Pendrive op de USB 2.0 hub (wel een highspeed hub) aansluit krijg ik al meldingen van low speed devices connected, terwijl beiden highspeed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Drivers staan op cd maar je kunt er niets mee wegens de mededeling dat ze al in sp1 staan, dat detecteert de cd vanzelf en sp1 staat er inderdaad op. Gordijnstok, dat had ik in het begin ook met een asus mobo maar dat is op een of andere manier vanzelf overgegaan...ik zal asrock even proberen te mailen, maar zal wl geen reply krijgen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Kan het niet zo zijn dat die poorten allemaal via dezelfde link/chip zijn aangesloten en dus het moederbord al de hub is?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Dit al geprobeerd :
Upgrading to USB 2.0 EHCI Host Controller
If you have a computer that supports USB 2.0, and if you have a preinstalled USB 2.0 driver from the OEM, you continue to use the earlier preinstalled drivers for USB 2.0 even after you install SP1.

To upgrade to the USB 2.0 enhanced host controller driver in Windows XP SP1, follow these steps:
Make sure that Windows XP SP1 is installed, and that you have restarted your computer (if requested).
Open Device Manager and view Devices by Type.

To open Device Manager, either run devmgmt.msc from a command prompt, or follow these steps:
Click Start, right-click My Computer, and then click Manage.
Expand System Tools, click Device Manager, and then click Devices by type on the View menu.
Right-click the USB 2.0 EHCI Host controller, and then click Update Driver.

You can find the USB Host controller entry under either of the following locations:
Universal Serial Bus Controllers.
Other Devices, where it will be labeled as Universal Serial Bus controller with a yellow exclamation mark next to it.

Click Install the software automatically (Recommended), and then click Next.
Click Finish when installation is complete. You may be prompted to restart your computer to finish the installation.

Verwijderd

In de bios moet je even instellen dat je USB ipv. Fast op HiSpeed instellen. Dan pas gebruikt hij de volle snelheid van USB2.0 ipv 1.1/1.0. Daarnaast moet je idd je SP1 geïnstalleerd hebben, en dan moet hij op volle snelheid werken. Heb het zelfde hiero gehad ;) GL

Verwijderd

Topicstarter
er is alleen een mogelijkheid om op usb 2.0 te zetten. En sp1 zou automatisch bij de installatie alles als 2.0 moeten herkennen.

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

het zou kunnen zijn dat wind0ws die fout geeft, maar dat er geen fout aanwezig is. Probeer is wat weg te schrijven en klok de snelheid hiervan is. Met welke snelheid gaat dit??? Zou goed kunnen zijn dat het gewoon 2.0 is.....

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 10:23
gewone USB2.0 is dus net zo snel als USB1.1 (eigenlijk is het gewoon hetzelfde). Alleen USB2.0 HiSpeed is sneller. check dus ff of je wel degelijk HiSpeed hebt!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
@TS: lees dit draadje even door, ik had nl. hetzelfde probleem (en als je zelf de search had gebruikt dan had je geweten dat het een veelvoorkomend probleem is ;)) en hier staat hoe je het kunt oplossen :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Topicstarter
gewone USB2.0 is dus net zo snel als USB1.1 (eigenlijk is het gewoon hetzelfde). Alleen USB2.0 HiSpeed is sneller. check dus ff of je wel degelijk HiSpeed hebt!.

Dat ben ik niet met je eens.
En windows geeft aan snel app. op langzame HUB, dat i niet omdat alles al snel is lijkt me?

Truus wat daar staat heb ik al gedaan, maar ga toch nog eens proberen.
Dat zoeken leek me een beetje complex om de juiste trefwoorden re gebruiken. Maar bedankt dat jij het even hebt gedaan. Jullie horen nog of het lukt. Op dit bord zit trouwens een SIS chip.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Nog even de verwarring wat groter maken: nieuws: USB 1.1 mag voortaan USB 2.0 heten

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Wat staat er in het Apparaatbeheer > USB-controllers?

Staat er Standard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller?

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 08:01:
gewone USB2.0 is dus net zo snel als USB1.1 (eigenlijk is het gewoon hetzelfde). Alleen USB2.0 HiSpeed is sneller. check dus ff of je wel degelijk HiSpeed hebt!.

Dat ben ik niet met je eens.
En windows geeft aan snel app. op langzame HUB, dat i niet omdat alles al snel is lijkt me?

Truus wat daar staat heb ik al gedaan, maar ga toch nog eens proberen.
Dat zoeken leek me een beetje complex om de juiste trefwoorden re gebruiken. Maar bedankt dat jij het even hebt gedaan. Jullie horen nog of het lukt. Op dit bord zit trouwens een SIS chip.
Nou, dat zoeken had ik dus al gedaan omdat ik met hetzelfde probleem zat. En mss is het maar goed ook dat je niet zelf hebt gezocht, want er zijn een heleboel topics over dit probleem waar geen duidelijk antwoord in staat. Heb je overigens ook de laatste post gelezen? Daar staat nl. in hoe het bij mij is opgelost. Werkte op allebei mijn computers :)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

Topicstarter
gelukt dus nu bedankt!! elbert kok (bijwerken stuurprog. in app beheer) Maar welke idioot verzint zoiets, of waarom staat dat dus nergens vermeld???

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02
Probleem is al opgelost, maar waar je ook op moet letten bij 2.0 high speed hubs op moet letten is dat er hubs zijn die alle poorten appart kunnen aansturen (snel en langzaam gemengt) en hubs die alle poorten naar een lage snelheid terugzetten zodra er één langzaam apparaat aanhangt.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Wortelsoft schreef op 09 september 2004 @ 22:14:
Probleem is al opgelost, maar waar je ook op moet letten bij 2.0 high speed hubs op moet letten is dat er hubs zijn die alle poorten appart kunnen aansturen (snel en langzaam gemengt) en hubs die alle poorten naar een lage snelheid terugzetten zodra er één langzaam apparaat aanhangt.
Ofwel een USB switch en USB hub. :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1