[.NET] taskmanager: Mem usage

Pagina: 1
Acties:

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 21:15
Op een search naar .net mem usage vond ik een topic over dat .NET veel geheugen vreet, maar is niet hetzelfde als wat ik zocht. Nu viel mij iets op, en ik vroeg me af of iemand me kan uitleggen waarom dit is. Ik heb dit bij zo'n beetje elke applicatie die ik maak, vele zijn ivm databases.

Ik pak er ff een, release build exe, als ik die nu start, neemt ie standaard 19mb in. Als ik alle functies en dingen zo'n beetje doorlopen heb wordt dit maximaal ong. 32 mb. Minimaliseer ik nu het programma, is de mem usage 512kb. Na ff wachten wordt ie hooguit 728kb. Hmm, ik maximaliseer hem weer, nu is mem usage bijna 3mb. Na weer ff wat pielen schiet de mem weer omhoog. Laat ik hem nu 'at run time' minimaliseren, zakt ie niet terug naar 512kb, maar een paar mb.

Wie kan me uitleggen waarom dit zo gaat? Op zich hou ik altijd al mn variabele bij (ook al wordt veel gezegd dat dat niet meer zo hoeft).

Wat een onzin..

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Gebruik is een profiler ipv Windows Task Manager, vind ik toch niet echt iets om je programma mee te controleren.

• dixon
dat is op zich zo, maar het mem usage klopt toch?

Wat een onzin..

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

dixon schreef op 09 september 2004 @ 14:04:
dat is op zich zo, maar het mem usage klopt toch?
LordLarry schreef op 18 augustus 2002 @ 16:17:
[...]

Erm....ik denk dat een aantal mensen hier even een opfris cursus kunne gebruiken over (Windows) geheugen beheer :p

Windows is niet gek, die laad niet 10x je programma in het geheugen! De code is altijd hetzelfde, dus daar houd ie maar 1 instantie van in het geheugen.

Verder laad Windows zoveel mogelijk in het geheugen als het kan, want RAM is sneller als je HDD.

.Net kan best 20Mb aan geheugen opvreten, geen idee, maar dat doet ie maar 1x. Maakt niet uit hoeveel .Net programma's je draaid.

Als laatste wil ik nogmaals wel even vertellen dat je niet in de taskmanager bij Mem Usage moet kijken over hoeveel geheugen een programma gebruikt, maar bij VM Size. Bkijken de Mem Usage maar eens voor en nadat je een programma geminimaliseerd hebt.
Ik denk dat deze post van LordLarry genoeg zegt over jouw vraag :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Vaag vermoeden dat je eens moet zoeken naar hoe de garbage collector juist werkt.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 20:16:
Vaag vermoeden dat je eens moet zoeken naar hoe de garbage collector juist werkt.
Vaag vermoeden dat dit er ws niet zo heel veel mee te maken heeft. ;)

Je kan eens de devpartner profiler oid downloaden. (van Compuware).

https://fgheysels.github.io/

• dixon
Hehe. Mn vraag was ook verkeerd begrepen, maar goed t draait stabiel etc. Thx iedereen!

[ Voor 59% gewijzigd door dixon op 10-09-2004 11:46 ]

Wat een onzin..

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

MS heeft zelf een gratis .NET profiler. Zoek even op hun site en installeren die handel :+
Pagina: 1