Ik wil graag een nieuwe HD kopen en waarschijnlijk dezelfde als mijn onlangs overleden HD (maar ik heb nog garantie), de "Maxtor 6Y080P0 : 80 Gb (7200/133-8Mb)". (even voor de duidelijkheid: dit is wel een DiamondMax Plus 9 schijf, toch??)
2 x 80 gig schijven dan dus.
Nu lees ik echter onlangs op de frontpage dat er misschien wel wat langere garantie gaat komen, ook voor de hd's van maxtor. Dus ik kijk even op de site en lees dit:
Nu is mijn vraag: zijn deze garantietermijnen nou al de nieuwe of de oude? Er staat "purchased on or after May 12, 2003" Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat die schijfen er gewoon bijgetrokken worden.
Maar als dit dus de nieuwe termijnen zijn kan ik dus misschien beter een 120 gig schijf kopen, maar als dit de oude zijn kan ik beter nog even wachten en dan gewoon een 80 gig schijf kopen (toch nog wat goedkoper)
2 x 80 gig schijven dan dus.
Nu lees ik echter onlangs op de frontpage dat er misschien wel wat langere garantie gaat komen, ook voor de hd's van maxtor. Dus ik kijk even op de site en lees dit:
80 gig schijven dus geen langere garantie. En die zou ik toch wel willen hebben aangezien die van mij het toch nog geen jaar heeft uitgehouden. Misschien komt dat ook wel omdat ik hem ietswat zwaar belast heb; zo'n 8/9 maanden bijna non stop ezelen, maar dat moet toch kunnen lijkt mij zo.All Maxtor products purchased on or after May 12, 2003 will carry the following Maxtor Standard Worldwide Warranty policy:
Maxtor Fireball®, DiamondMax® ATA drives will carry a Standard Warranty Period of 1 year.
Maxtor DiamondMax Plus ATA bare drives sold to authorized Distributors and Resellers that have an 8MB cache buffer AND capacities of 120GB or greater will carry a Standard Warranty Period of 3 years. All other DiamondMax Plus drives will carry a Standard Warranty Period of 1 year.
Maxtor MAXLine™ ATA drives will carry a Standard Warranty Period of 3 years.
Maxtor Atlas® SCSI drives will carry a Standard Warranty Period of 5 years.
Nu is mijn vraag: zijn deze garantietermijnen nou al de nieuwe of de oude? Er staat "purchased on or after May 12, 2003" Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat die schijfen er gewoon bijgetrokken worden.
Maar als dit dus de nieuwe termijnen zijn kan ik dus misschien beter een 120 gig schijf kopen, maar als dit de oude zijn kan ik beter nog even wachten en dan gewoon een 80 gig schijf kopen (toch nog wat goedkoper)
En zo is het!