Toon posts:

Multimedia Computer, welke Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik hier in ons ó zo mooie studentenhuis een oud computertje plaatsen in de algemene ruimte. Waarschijnlijk iets van een oude Pentium 200 ofzo, met een megabytje of 32. Dit moet toch genoeg zijn om één of andere Linux distro erop te draaien?

De MP3-bestanden die ik erop wil draaien komen allemaal van netwerk-shares, dus de grootte van de harde schijf enzo boeit allemaal niet. Ook de (divx) films komen van een share.

Welke distro raden jullie mij aan? Echt veel heb ik niet nodig qua functionaliteit, MP3's afspelen en Divx'ses is voldoende. Het zou natuurlijk helemaal super zijn dat het dingetje kan booten van een CD'tje ofzo, zodat huisgenoten het besturingssysteem niet kunnen verneuken. (een ip-adres krijgt ie wel van de server, dus qua instellingen moet het dan toch te doen zijn?)

Hoe hebben jullie dit geregeld?

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

ik denk niet dat divx draait op een p 200 met 32 mbyte, maar dat moet je zelf weten. een grafische shell is natuurlijk ook wel makkelijk voor een film :P en ik denk niet dat dat gaat lukken met 32mb werkgeheugen. anders kijk eens in dit topic: Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 voor welke distro je zou willen.

o ja, dit moet in NOS eigenlijk.

/edit

Een zeer gebruiksvriendelijk OS is fedora core. maar die heeft best hoge systeem eisen, gekopieerd van de site:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Memory Requirements

This section lists the memory required to install Fedora Core 2.

*   Minimum for text-mode: 64MB
    *   Minimum for graphical: 192MB
    *   Recommended for graphical: 256MB

CPU Requirements

This section lists the CPU specifications required by Fedora Core 2.

*  Minimum: Pentium-class
    *  Recommended for text-mode: 200 MHz Pentium-class or better
    *  Recommended for graphical: 400 MHz Pentium II or better

waarom niet gewoon windows, die heeft lagere systeemeisen?

[ Voor 47% gewijzigd door newpegasus op 07-09-2004 22:27 ]

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

divx en mp3 zullen wel moeilijk gaan hoor. Ik raad je aan een MMX cpu te nemen. En met 64mb moet divx dan ook wel lukken. Maar via een netwerk heb je denk ik nog meer power nodig. Ma goed je kunt het proberen. Ben niet zo´n linux nerd dus welke versie :?

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Divx gewoon niet doen op een CPU van minder dan zeg 400MHz.
Xvid en andere codecs: geen idee maar neem nou gewoon 500+

MP3 gaat wel makkelijk op P100MHz+

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Dit topic is gesloten.