Een iBook of Powerbook aanschaffen in Amerika?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben best wel een Mac noob, maar als IT-er wil ik me gewoon meer verdiepen in Mac OS. Nou ben ik van plan om een iBook / Powerbook in Amerika aan te schaffen. Dit scheelt immers honderd(en) euro's.
Kan dit zomaar zonder problemen? Ik bedoel dan niet of het invoeren mag natuurlijk, maar moet ik nog op dingen letten qua adapters enzo? Of raden jullie het me zelfs misschien gewoon af?

Verwijderd

adapter moet het gewoon doen, die zijn multi-spanning. je hebt natuurlijk wel een verloopstekker nodig.

hoe zou het met de garantie zitten, geen idee eigenlijk.

• MaZo
  • Niet online
Is het misschien bij Mac (net als bij bijvoorbeeld Toshiba) zo dat je bij elk verkooppunt ter wereld terecht kunt voor garantie?

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ja. Officiele Apple adapter kabels kosten trouwens een tientje.

[ Voor 34% gewijzigd door Sage op 07-09-2004 23:00 ]

kleurbleur.nl

Verwijderd

Wanneer je uitgaat van de prijzen die bij de U.S. Apple Store vermeld worden dan zijn dat de prijzen zonder belasting. Binnen Amerika is er per staat een verschil van de hoeveelheid belasting dus worden alle prijzen op de Apple Store zonder die belasting vermeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 23:04:
Wanneer je uitgaat van de prijzen die bij de U.S. Apple Store vermeld worden dan zijn dat de prijzen zonder belasting. Binnen Amerika is er per staat een verschil van de hoeveelheid belasting dus worden alle prijzen op de Apple Store zonder die belasting vermeld.
boeit niet, gewoon laten sealen in de winkel en op het vliegveld de sales tax terugvragen :)

//tenminste, dat kan in heel veel landen, dus ik neem aan ook in de VS

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 23:12 ]

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:15:

hoe zou het met de garantie zitten, geen idee eigenlijk.
"Apple global warranty" ..

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:16
En als die mannetjes van de douane nu eens het pakktje openmaakten? Dan kun je ook nog een berg invoerrechten betalen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

liquid-orange schreef op 08 september 2004 @ 09:58:
En als die mannetjes van de douane nu eens het pakktje openmaakten? Dan kun je ook nog een berg invoerrechten betalen.
nope, computers zijn vrij van invoerrechten :)
je moet natuurlijk wel ff 19pct BTW dokken, en een boete voor poging tot smokkel/belastingontduiking.

maargoed, TS schrijft nog dat hij dat niet wil weten :P

• MaZo
  • Niet online
Ik laat dat ding gewoon daar in de winkel kopen (zaken als Compusa e.d. hanteren zo te zien dezelfde prijzen als Apple zelf, net als in Nederland dus) door een familielid die piloot is bij de KLM, doos weggooien, manuals in koffer en notebook als handbagage. Ik ga er vanuit (moet ik nog navragen) dat vliegtuigbemanningen niet voor elke scheet een bon moeten laten zien aan de douane.
Pagina: 1