Een vriendin van me heeft een probleem met haar pas gekochte webcam, een Creative Webcam NX. Zij heeft een Pentium II 266 met 256 MB RAM met Windows 98 (niet SE). Omdat ze zelf geen Windows 98 CD had voor de installatie van de drivers, heb ik de mijne gebruikt, en Windows daar de benodigde bestanden vanaf laten halen. Voor de installatie van de webcam pakte hij de drivers op de bijgeleverde Creative CD niet
Maargoed, zo gezegd zo gedaan. De camera wordt herkend en geïnstalleerd en staat ook als imaging device in apparaatbeheer. Overigens had ze een stuk of 15 onbekende apparaten met allemaal de naam "Creative Webcam NX", en die heb ik allemaal weggehaald. Het probleem is nu dat als ze in MSN de webcam aanzet, het beeld stil blijft staan voor een seconde of 15, en daarna wordt het zwart (of ze krijgt alle kleuren van de regenboog te zien). Een harde reset is dan de enige oplossing. Als zij het door Creative bijgeleverde programma start om te kijken of de webcam daarin functioneert, komt het programma met de melding dat het apparaat niet gevonden kan worden. Ik heb geprobeerd vanaf de Creative site een driverupdate te downloaden (alleen een update, verder was er niets voor dit apparaat te vinden)
Maar sinds de installatie van die update loopt de PC vast als je ook maar iets met de webcam wil gaan doen. Aangezien de PC op afstand staat en ik dus vanaf hier eigenlijk verder niets kan doen, schiet ik jullie maar te hulp, want ik weet het ff niet meer...
Wie kan mij helpen?
Wie kan mij helpen?