[RIS] Meerdere XP keys in answerfile zetten

Pagina: 1
Acties:

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 20:02
Wij hebben hier een netwerk met 1 server (win2003 standard) en een 15-tal workstations. Op deze workstations willen we Windows XP Professional zetten.
Licenties gekocht, en nu willen we 1 RIS-installatie maken voor alle systemen.

Maar nu zitten we met het probleem dat je maar 1 key per installatie kunt gebruiken.
Dit zou dus betekenen dat je voor elke pc een aparte RIS-installatie zou moeten maken.

We hebben met het bestand setupmgr.exe (te vinden in XP cd\SUPPORT\TOOLS\DEPLOY) een answer file aangemaakt met de juiste instellingen. Hierin dus ook 1 key opgegeven.
Nadat je dit programma uitgevoerd hebt, wordt er een bestand aangemaakt: remboot.sif. Dit is een textbestand met daarin de parameters van jouw RIS-installatie. In die textfile staan deze regels:
[UserData]
ProductKey=xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
FullName="Naam"
OrgName="Organisatie"
ComputerName=*
Je kan dus maar 1 key opgeven.
Weet iemand hoe je meerdere keys tegelijk kunt gebruiken?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
Waarom gebruik je niet 15 keer dezelfde? Dat is niet illegaal ofzo hoor. En je kunt keys meerdere keren gebruiken, alleen bij activatie niet, maar daar heb je bij een Corporate key toch geen last van.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

^Precies :)

Zolang je 15 licenties hebt maakt het geen ruk uit wat voor keys je gebruikt tijdens de installatie. Zolang je bij een activatie (die je bij een bedrijf waarschijnlijk niet zult tegen komen) maar allemaal verschillende gebruikt. Bedrijven gebruiken (en krijgen wanneer ze er voor betalen) een corporate license key. Die hoef je niet te activeren en kun je dus gewoon in je RIS deployment gebruiken zonder problemen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:41
lijkt me niet helemaal waar....die ene VLK die in het begin rondwaarde, werd toch echt bruut geblocked bij SP1.
Krijg je al voor 15 werkplekken een VLK? Ik spreek bij 15 stuks nog niet echt over een "volume" in ieder geval.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

MisTraller schreef op 07 september 2004 @ 22:25:
lijkt me niet helemaal waar....die ene VLK die in het begin rondwaarde, werd toch echt bruut geblocked bij SP1.
Krijg je al voor 15 werkplekken een VLK? Ik spreek bij 15 stuks nog niet echt over een "volume" in ieder geval.
Ik bedoel natuurlijk niet een "bekende" volume license key. Die moet je idd mijden bij een bedrijf. En zolang je er voor betaalt krijg je alles wat je wil van Microsoft. ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

misschien een workaround: doe het gewoon met die ene key, en zodra windows geinstalleerd is vervang je die key door de key die er echt bij hoort.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 20:02
We hebben geen VLK. (maar wel allemaal losse retail keys)
We zouden het kunnen scripten op client name of de images kunnen kopieren en elke image een andere key kunnen zetten, maar het zou ideaal zijn als het gewoon via een bestaand systeem kan.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:41
Volgens mij kan RIS inderdaad alleen met 1 file werken. Er zijn wel andere tools die op een andere manier werken. (Denk aan een ON-technology, altiris. Maar die zijn wel goed aan de prijs. 15 werkplekken is echter denk ik sneller en goedkoper gedaan door een CD image te maken, en dan de key leeg te laten in je sif file. Deze tik je dan handmatig in. Er loopt een behoorlijk topic over op GoT.

check hier.

[rml][ OEMCD] Zin in een project? [ Deel 2][/rml]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Ris ondersteund in ieder geval maar 1 key per answerfile. Je kunt overwegen om 15 install dir's aan te maken, en die answerfile's voorzien van andere keys.

Als je allemaal losse keys hebt, zou je kunnen overwegen om eens contact op te nemen met microsoft over een "volume" licentie. Dit scheelt ook weer veel onderhoud, en waarschijnlijk kun je zo op "no pay" basis omruilen (* leon1e geen ervaring mee, wel met adobe).

En als het niet zo vaak voor komt, kun je een batch script overwegen die je answer file aanpast op de server.. Deze run je dan even voordat je een install gaat doen..

[ Voor 17% gewijzigd door leon1e op 08-09-2004 00:33 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Of je laat de key blanco zodat je die tijdens de RIS setup handmatig invoert. Dan is de RIS setup weliswaar niet 100% unattended meer maar het lost je probleem wel op.

• Nielson
  • Laatst online: 00:43
Of je gebruikt SysPrep om ná de setup elke pc z'n eigen key te geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 08-09-2004 12:51 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:38
Of de microsoft oplossing gebruiken:
http://www.microsoft.com/...xppro/deploy/wpadepl.mspx

Onderaan de pagina staan keys waarmee je wel kan installeren, maar niet kan activeren. Dan gebruik je de VBS om de juiste key erin te schieten; dat kan op basis van de computernaam. ik ga er vanuit dat je managed computers hebt.

Pvouput live

Pagina: 1