Toon posts:

[router]linksys BEFSR41 i.c.m. usb-modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik zit hier met het volgende ik heb hier een Alcatel Speedtouch 330 USB ADSL modem,
met wanadoo-lite adsl, en nu wil ik de internet verbinding delen via een router.

Ik kan op diverse sites waaronder: norrod.nl, linksys.com... en hier in de zoekfunctie niets vinden of de volgende router geschikt is voor een usb-modem.
Het gaat zoals de titel al verteld over de: BEFSR41 van linksys.

Misschien dat alle routers geschikt zijn voor ethernet- en adsl-modems, als dat zo is dan ben ik verkeerd geïnformeerd....

Als er al andere topics over lopen, mijn excuses hiervoor, wijs me erop en dan kan er een slotje op.

BVD

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat wil je gaan doen dan? De USB modem in de router steken? Ik zie de link niet tussen een USB modem en een router.
Een ethernet modem daarintegen ;)

edit:
Volgens mij snap je er geen hout van? Er hoeft nl helemaal geen verschil te zijn tussen een ethernet en ADSL modem. Je hebt ADSL modems gangbaar in 2 vormen.: De USB en de Ethernet(UTP 10/100, wireless etc) modem
De ethernet ADSL modem kun je dus pluggen in een (Ethernet) Router of Switch.

Jouw optie is dus om je modem in een computer te gooien en vanaf hier het internet via een ethernet kaart naar je router te sturen om zo te verdelen. Direct via een crosscable kan natuurlijk ook. Zie ook de FAQ//

[ Voor 64% gewijzigd door SSH op 08-09-2004 00:17 ]