Toon posts:

DHCP spoofing, Speedtouch 510 en Sweex router

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit al enige tijd te kloten met het juist instellen van mijn router en modem, aangezien ik het zat ben dat ik in eMule steeds een lowID krijg.

Ik heb ADSL van HCCnet met de Thomson Speedtouch 510 en een Sweex router, deze: http://www.sweex.com/product.asp?pid=302

Wat ik eerst heb geprobeerd is in NAPT de Default Server op mijn router te zetten (10.0.0.150 neem ik aan) en gewoon de eMule poorten forwarden in mijn Sweex router, maar hoewel ik toen wel sneller verbinding had in eMule, kreeg ik nog steeds een lowID.

Mijn 2e optie was om in de modem DHCP spoofing aan te zetten, door de betreffende INI file up te loaden. Dit werkt prima zo lang ik 1 computer aan het modem hang. Zodra ik echter mn modem aan de WAN poort van mn router hang, weet ik niet meer wat ik in de router moet instellen.

Mijn vraag is dus: waar en wat moet ik bij DHCP spoofing in mijn Sweex router instellen, zodat ik de router gewoon als router z'n werk kan laten doen (m.a.w. dat ik meerdere computers van internet kan voorzien)?

Verwijderd

waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? schakel de routerfunctionaliteit van je sweex uit, en gebruik hem als switch voor je ST510 router. dat werkt automatisch namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad een optie, maar ik wil dat als laatste redmiddel bewaren, ik zou graag zien dat ik het dmv DHCP spoofing aan de praat krijg :)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
DHCP Spoofing WTF is dat ?! ik ken wel mac en ip spoofing maar dhcp? Volgens mij bedoel je wat anders :P

Je moet naar mijn weten gewoon met waarschijnlijk "virtual server" een aantal poorten forwarden

[ Voor 33% gewijzigd door Pakjebakmeel op 07-09-2004 22:05 ]

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:45
Tegen dit probleem loop ik nu ook aan. ik wil dus dat de Speedtouch 510 zich als een normaal modem gedraagt. Ik heb namelijk achter de speedtouch een veel geavanceerdere router die ook mijn vpn verbindingen opzet naar mn vader zijn bedrijf. Is er maybe een config file voor de speedtouch die je kan gebruiken?

edit:
ietwat aan de late kant

[ Voor 7% gewijzigd door badkuip op 07-09-2004 22:05 ]

Verwijderd

Erikjebaldie schreef op 07 september 2004 @ 22:04:
Tegen dit probleem loop ik nu ook aan. ik wil dus dat de Speedtouch 510 zich als een normaal modem gedraagt. Ik heb namelijk achter de speedtouch een veel geavanceerdere router die ook mijn vpn verbindingen opzet naar mn vader zijn bedrijf. Is er maybe een config file voor de speedtouch die je kan gebruiken?
ehm, gewoon als bridge instellen? op de kpn site moet ergens een howto staan.

Verwijderd

Het word tijd dat ik iets meer met deze materie bezig ben... Heb wel wat routertjes geinstalleerd en configureerd met de webinstellingen, maar dit is weer iets leuks...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:09:
Het word tijd dat ik iets meer met deze materie bezig ben... Heb wel wat routertjes geinstalleerd en configureerd met de webinstellingen, maar dit is weer iets leuks...
ehm mooi. heb jij enig idee wat dhcp spoofing zou mogen zijn dan?

zelf maar ff gezocht: is gewoon een andere term voor bridgen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, bridgen. Klinkt heel makkelijk maar hoe stel ik nu m'n router in? Volgens een kennis van me via dynamic ip o.i.d, maar ik kom er niet uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:16:
Ja precies, bridgen. Klinkt heel makkelijk maar hoe stel ik nu m'n router in? Volgens een kennis van me via dynamic ip o.i.d, maar ik kom er niet uit.
http://www.google.nl/sear...q=dhcp+spoofing+st510&lr=
bovenste link:
Download de configuratietool op http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm (even goed opletten welke versie van de 510 je hebt)
- Zorg ervoor dat de speedtouch direct op je PC is aangesloten, geen router ertussen dus !!
- Start de tool,
- kies je netwerk operator (kpn, versatel etc.)
- kies daarna voor expert mode. Daar kun je kiezen om een DHCP spoofing template te uploaden.
- Volg de instructies en vul al je gegevens van je adsl abonnement in.
- Na het voltooien van de tool wordt de modem automatisch opnieuw gestart.
- Start nu je PC opnieuw op. Laat de 510 nog steeds direct aan je PC verbonden !!
Na het opstarten heeft je PC een IP adres van de speedtouch gekregen. draai ipconfig /all en schrijf alle waarden op die je daar ziet. Dus: ipadres, subnetmask, alle dns adressen etc.
-zet nu de PC uit, verbind de 510 met je router en je router met je PC.
- Start je PC opnieuw op en open het configuratiescherm van je router (bij mij is dat 192.168.1.1)
- Stel nu je router in op Static IP adress en vul hier verder alle waarden in die je hebt opgeschreven na het draaien van ipconfig /all. Bij mij was het wat lastig om het subnetmask 255.0.0.0 in te voeren, maar na een aantal malen de foutmeldingen van mijn router te negeren heb ik het toch kunnen invullen.
- save de gemaakte veranderingen en sluit het configuratiescherm van je router.
- Zet nu de PC en de router uit(stekker)
- Zet nu eerst de router aan en zet daarna de PC weer aan.
- Soms kan het even een paar minuten duren voordat de verbinding helemaal UP is, maar daarna zal hij het gewoon moeten blijven doen.
sja. al geprobeerd?

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:54

Oceria

I've been in between....

De DHCP_SPOOF zorgt ervoor dat je via het DHCP portocol je buiten IP op je WAN krijgt.
Je moet je uplink van je router dus als DHCP client instellen. Je DNS servers moet je handmatig instellen op die van je provider (of als je snellere alternatieven gebruikt die natuurlijk).
Het probleem van je sweex router zou kunnen zijn dat deze dhcp niet afzonderlijk kan afhandelen op LAN en WAN. dwz, de betere routers kunnen tegelijk dhcp client zijn op de WAN, en dhcp server op de LAN. Mogelijk is je sweex daartoe niet in staat en kan deze alleen of client, of server zijn. In dat geval zullen meerdere pc's achter de router alleen met vaste ip adressen werken.
Met vaste ip adressen werken heeft zowieso als voordeel dat je NAT table vastligt en niet telkens opnieuw opgebouwd hoeft te worden.
Mijn tip is dus:
1 modem in dhcp spoof
2 sweex als dhcp client en handmatig dns servers invoeren
3 vast ip op lan adres en voor elke pc

Succes!!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

even googlen:

http://www.dosgg.nl

en dan

Hardware router in combinatie met VPN (ADSL Speed Touch 510 kiezen

Je ziet daar in een screendump DHCP spoofing staan.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Topicstarter
- Stel nu je router in op Static IP adress en vul hier verder alle waarden in die je hebt opgeschreven na het draaien van ipconfig /all. Bij mij was het wat lastig om het subnetmask 255.0.0.0 in te voeren, maar na een aantal malen de foutmeldingen van mijn router te negeren heb ik het toch kunnen invullen.
deze foutmelding kreeg ik idd ook toen ik dit probeerde. Ik zal dat toch nog een keer proberen.

Verwijderd

Ik weet dat dit topic al enige tijd dood is.. maar hopelijk krijg ik toch een reactie..

Ik heb het bovenstaande geprobeerd : het modem ingesteld op dhcp spoofing, er vervolgens 1 pc aangehangen en toen de netwerkgegevens opgeschreven (die de pc automatisch toegewezen kreeg), maar dan krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~olden075/dhcp%20spoof.JPG

Als ik dan vervolgens het modem aansluit op de router, de router instel als dhcp client, en de bovenstaande netwerkgegevens invoer, geeft de router (vrij logisch) aan dat het ip adres en de gateway niet in hetzelfde netwerk zitten.. en dat ik ze dus niet zo kan invoeren.

Wat moet ik in godsnaam doen? (ik ben al dagen aan het googlen e.d.)

Verwijderd

bekend probleem...

je dhcp server geeft voor jou router erg vreemde waarde's
ip adres in de 80 reeks en de default gateway 195
dit snapt je router niet en daarom accepteert ie het aangeboden adres niet.

oplossing..
laad de pptp.ini in je speedtouch en laat je sweex router een pptp verbinding opzetten met je speedtouch..

problem solved.

overigens ligt dit niet aan je sweex router... bijvoorbeeld 3com's hebben het zelfde probleem.... ligt een beetje aan de ISP eigenlijk..

Verwijderd

het is een us robotics router.. maar het werkt hetzelfde..

Nou weet je wat het is.. ik krijg de pptp niet aan de praat.. daarom ben ik in de eerste plaats begonnen met dhcp spoofing.

Is er geen manier om toch de juiste gegevens te achterhalen om zo toch dhcp spoofing aan de praat te krijgen?

Verwijderd

ik zou toch pptp gaan proberen... spoofing werkt niet met de meeste routers

Verwijderd

k kprobeer het straks nog eens met pptp, bedankt in ieder geval

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DHCP spoofing werkt met de meeste routers. En wat betreft de default gateway:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/epias/forums/winipcfg.jpg

;)

Verwijderd

epias schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 18:22:
DHCP spoofing werkt met de meeste routers. En wat betreft de default gateway:
;)
volgens mij heb je het plaatje niet helemaal goed bekeken... en ook m'n uitleg niet gelezen ;)

dit zal met bepaalde ISP's voorkomen icm bepaalde routers.. :z

• epias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:04:
volgens mij heb je het plaatje niet helemaal goed bekeken... en ook m'n uitleg niet gelezen ;)
Je schrijft toch:
je dhcp server geeft voor jou router erg vreemde waarde's
ip adres in de 80 reeks en de default gateway 195
dit snapt je router niet en daarom accepteert ie het aangeboden adres niet.
Die 195 gateway kun je gewoon wijzigen, dus ik zie het probleem niet...

Verwijderd

epias schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:56:
Die 195 gateway kun je gewoon wijzigen, dus ik zie het probleem niet...
DHCP... daarbij krijg je alle gegevens incl. de gateway van de dhcp server ;)
de routertjes flippen daar een beetje op.. ondanks dat je via pptp dezelfde gegevens aangeboden krijgt gaat dat wel goed.

• epias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:39:
DHCP... daarbij krijg je alle gegevens incl. de gateway van de dhcp server ;)
Die DHCP server draait op de speedtouch modem en maakt geen verbinding met de ISP. Dit verhaal wil je volgens mij niet begrijpen. Het Gateway adres wordt door de DHCP server uit de PPP sessie gehaald, welke eenvoudig te manipuleren is. Dat heb ik in het bovenstaande screenshot toch wel duidelijk gemaakt.

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
weet niet wat er zo moeilijk aan is, ik heb zelfde modem.. alleen de 'default server' op 10.0.150 gezet, en met mn draadloze belkin router route ik alles zonder problemen.. dan moet het eht aan je router liggen :S

Verwijderd

epias schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:35:
Die DHCP server draait op de speedtouch modem en maakt geen verbinding met de ISP. Dit verhaal wil je volgens mij niet begrijpen. Het Gateway adres wordt door de DHCP server uit de PPP sessie gehaald, welke eenvoudig te manipuleren is. Dat heb ik in het bovenstaande screenshot toch wel duidelijk gemaakt.
Een pc met windows accepteert het verhaal wel... routertjes niet...
DHCP spoofing krijg je van je ISP het ip adres toegewezen , je speedtouch forward die info alleen.
overigens lijkt het me vreemd dat je zomaar je default gateway kan aanpassen en dan toch op internet kan komen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 20:15 ]

• epias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 20:14:
Een pc met windows accepteert het verhaal wel... routertjes niet...
Onzin. Dat is het laatste wat ik erover zeg...

Verwijderd

Ik heb het werkend gekregen.. wonderbaarlijk genoeg. Het bleek gewoon niet te werken als ik de pc's achter mijn router een statisch ip gaf. Ze lopen nu allemaal als dhcp client op de router en de router als dhcp client op het modem met spoofing:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~olden075/spoofingwerkende.JPG

thnx voor de hulp in ieder geval!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 14:40 ]

Verwijderd

:) dan is de USR een van de weinige die de vreemde combo ip adres gateway slikt...
aanrader dus...
Pagina: 1