1 weet iemand waneer deze goedies op de markt komen
2 wat de port multipliers ongeveer gaan kosten
3 als je een raid 5 aray hebt met 4 of 8 poorts kaart gebruikt gaan de port multipliers geen probleemen geven 32 hd onder controle hoeden is wat anders als 8
4 of is dit kaart afhankelijk of hij dat ondersteund of ondersteund sata II dit standaard
5 is er een verschil tussen een 1-to4 Port Multiplier en een 1-to5 Port Multiplier heb over ze allebij gelezen
voorbeeld kaart LSI sata II 8 poort
nieuws: LSI toont high-end Serial ATA II RAID-controller op IDF
want als ik het goed begrijp
kan je beginen met een raid 5 van 3 X 400gig en eindig met een aray van 32 X 400gig - 400gig parity en - 400gig hotspare = 12Tb aray
dan valt 25 tot 30 euro dat deze kaart kost per HD wel mee, aleen de eerste aankoop is even slikken
3 x 400gig + controler
3 x 329 = 987 + 862 = 1849,-- euro
maar dan heb je als tweaker ook wel wat voor de toekomst
maar later worden je extra hd's ook steeds goedkoper als de prijs daar van steeds zakt
aleen zullen de rebuilds van de aray op het eind wel lang gaan duuren
het gaat mij om de grote niet om pure snelhijd
is aleen voor fims en backup van cd's en programs en opneemen van tv/sataliet
en met deze kaart zou je file/film/internet server steeds kunnen uitbrijden met meer hd's zonder dat je de stuktuur hoeft aan tepassen en overzicht kwijd raakt (op welke hd had ik dit nu ook al weer gezet was het R:\ of S:\ )
je begint met een 3 x 400gig hd's in raid 5
en je eindig over een aantal jaaren met 12tb
redene waarom de snelhijd niet uitmaakt
1 een file/film server levert data over gigabit net werk 32bit pci is dan nog steedts snel genoeg voor de onboard gbit (mijn xbox heeft aan 100 mbit algenoeg)
2 als het niet meer snelgenoeg is bv. 10gigabit lan word goedkoop dan koop je gewoon een wat oudere server bord met pci-x
3 het gaat om de uitbrijdings mogenlijkhijd niet puur om snelhijd (daar heb je lokale hd's voor een raptor stripe bv)
2 wat de port multipliers ongeveer gaan kosten
3 als je een raid 5 aray hebt met 4 of 8 poorts kaart gebruikt gaan de port multipliers geen probleemen geven 32 hd onder controle hoeden is wat anders als 8
4 of is dit kaart afhankelijk of hij dat ondersteund of ondersteund sata II dit standaard
5 is er een verschil tussen een 1-to4 Port Multiplier en een 1-to5 Port Multiplier heb over ze allebij gelezen
voorbeeld kaart LSI sata II 8 poort
nieuws: LSI toont high-end Serial ATA II RAID-controller op IDF
want als ik het goed begrijp
kan je beginen met een raid 5 van 3 X 400gig en eindig met een aray van 32 X 400gig - 400gig parity en - 400gig hotspare = 12Tb aray
dan valt 25 tot 30 euro dat deze kaart kost per HD wel mee, aleen de eerste aankoop is even slikken
3 x 400gig + controler
3 x 329 = 987 + 862 = 1849,-- euro
maar dan heb je als tweaker ook wel wat voor de toekomst
maar later worden je extra hd's ook steeds goedkoper als de prijs daar van steeds zakt
aleen zullen de rebuilds van de aray op het eind wel lang gaan duuren
het gaat mij om de grote niet om pure snelhijd
is aleen voor fims en backup van cd's en programs en opneemen van tv/sataliet
en met deze kaart zou je file/film/internet server steeds kunnen uitbrijden met meer hd's zonder dat je de stuktuur hoeft aan tepassen en overzicht kwijd raakt (op welke hd had ik dit nu ook al weer gezet was het R:\ of S:\ )
je begint met een 3 x 400gig hd's in raid 5
en je eindig over een aantal jaaren met 12tb
redene waarom de snelhijd niet uitmaakt
1 een file/film server levert data over gigabit net werk 32bit pci is dan nog steedts snel genoeg voor de onboard gbit (mijn xbox heeft aan 100 mbit algenoeg)
2 als het niet meer snelgenoeg is bv. 10gigabit lan word goedkoop dan koop je gewoon een wat oudere server bord met pci-x
3 het gaat om de uitbrijdings mogenlijkhijd niet puur om snelhijd (daar heb je lokale hd's voor een raptor stripe bv)