Toon posts:

WIFI Draadloos problemen met aantal sites met laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een heel erg vreemd probleem. Ik zit zelf ook in de computerbranche, maar in dit geval weet ik de oplossing echt niet meer. Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te omschrijven :

Zal eerst een opsomming geven van de gebruikte apparatuur :
* Draytek Router Vigor 2600 ADSL Annex A
* E-tech Wireless Accespoint (serie met 2 antenne's)
* Laptop Acer Travelmate 661LcI (centrino)

Het probleem :

Ik heb dus een adsl verbinding via mijn Adsl Draytak router , en hieraan heb ik een accesspoint gekoppeld. Ik heb hierop 3 pc´s draadloos draaien, zonder problemen en heb hier dus ook 1 laptop op draaien die wel problemen geeft. Het probleem is als volgt. Op het moment dat ik op de laptop een internetsite bezoek en de laptop draait op de accu dan kan ik een aantal sites heel snel en goed bezoeken. Maar als ik bv. de site van hotmail open of msn opstart kom ik er haast niet doorheen. Het gaat zo extreem traag, de ene keer opent het scherm na 2 a 3 minuten en de andere keer een timeout. Het vreemde is dat alle andere machines (vaste pcs) , wel goed functioneren! En wat ook vreemd is is dat sommige sites dus wel goed functioneren!
Instellingen van de software lijken me erg sterk. Ik heb alle opties nagelopen, geen proxy server ingesteld. Ik krijg netjes een DHCP adres van de router, gateway staat ook standaard op het router adres.
Om het probleem nu nog complexer te maken, op het moment dat ik de laptop via de adapter aansluit op de netspanning dan kan ik ineens alle sites goed bezoeken en gaat het extreem snel! Geen problemen met hotmail of msn! Heel vreemd! Wie weet wat ik hieraan kan doen?

O jah, de energie toevoer staat ook bij accu gebruik op maximaal 100% naar de WIFI kaart. Dus dat zou het probleem ook niet mogen zijn.

Het is een heel verhaal, maar ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Verwijderd

ehm, tracert?

Verwijderd

Topicstarter
C:\Documents and Settings\Marcel>tracert www.hotmail.com

Bezig met het traceren van de route naar www.hotmail.com [207.68.173.245]
via maximaal 30 hops:

1 2 ms 2 ms 3 ms routermr [192.168.1.1]
2 17 ms 12 ms 13 ms 195.190.249.97
3 21 ms 16 ms 17 ms unlabelled.versatel.net [62.58.150.13]
4 23 ms 20 ms 19 ms 62.58.129.2
5 27 ms 21 ms 22 ms dor2ip5.versatel.de [62.214.64.161]
6 210 ms 204 ms 205 ms wdc1ip1.versatel.de [62.214.64.146]
7 * * * Time-out bij opdracht.
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.

Verwijderd

Het lijkt erop dat wanneer de laptop op de accu doorspeeld, er minder stroom naar de PCMCIA sloten gaat of naar de processor (lopen simpele sites zonder al te veel java/swf/whatever wel?). Kijk eens in de power management hoe de laptop omgaat met energieverdeling als deze op de accu loopt.

Edit: gezien de tracert lijkt het me misschien iets met je stroom naar je pcmciasloten

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou het vreemde is dat het echt helemaal niets met de site content te maken heeft. Er zit ook geen enkele logica in. Ik kan op andere sites wel swf asp php etcetera laden. Het heeft dus ook geen invloed op wat voor soort content er op de site staat. Maar met name met microsoft (msn , hotmail etc.) heb ik problemen. Maar ook een aantal andere sites werken niet goed. Het is een intel wireless lan 2100 3B Mini PCI adapter.

Verwijderd

dit is heeeeeel vreemd.

enige dat ik kan bedenken (maar dat is een wilde gok): de firewall in windows xp is preconfigged voor MS sites/toepassingen. misschien dat er bij een MS connectie druk verkeer ontstaat en dat er daardoor extra stroom nodig is?
gewoon speculatie hoor.

Verwijderd

Topicstarter
jah inderdaad. Vandaar dat ik ook hier nog probeer een oplossing voor dit er rare probleem te zoeken.

Ik vermoedt zelf ook wel dat het een probleem met de stroomtoevoer is, dat is ook de meest logische gedachtengang.
Bestaan er goede tools om dit soort stroommetingen te controleren?

Verwijderd

Een amperemeter! :Y)

Kijk eens in je bios/windowssettings naar de powersettings. Meeste laptops schakelen terug als ze op de accu lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is opgelost!!

Het was inderdaad een stroom toevoer probleem, ik heb een nieuw tooltje geinstalleerd waarmee ik de stroomtoevoer op 100% kon zetten (blijkbaar deed de oude dat niet helemaal goed). Maar het werkt nu als een speer!

Hartstikke bedankt allemaal!! _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Aangezien dit het enige topic is dat ik hierover kon vinden, reageer ik hier. Ik heb namelijk hetzelfde probleem en kon dat programmaatje niet vinden. Meer mensen die een dergelijk programmaatje gebruiken??

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik heb ook dat probleem. Eenvoudige site's openen wel, maar als er veel snelle reacties van en naar sites nodig zijn, kapt ie ermee. Hoe heet dat programmaatje waarmee je de stroom kan regelen van je laptop???

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Weet echt niemand wat voor programma het geweest kan zijn? Ingewikkelde PHP sites worden gewoon niet geladen. Simpele sites zoals google enzo wel....

Edit: Het lag aan de MaxMTU: http://www.annoyances.org/exec/show/article04-107
Voor diegene die er nog naar opzoek zijn...

[ Voor 30% gewijzigd door burlapp op 03-04-2005 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik had een intel wlan netwerkkaart en heb de nieuwste versie van de Intel Proset gedownload en geinstalleerd. Hier kun je Ratio's aangeven.

Succes
Pagina: 1