Logitech cordless schokt als je muisknop en beweegt tegelijk!

Pagina: 1
Acties:

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 16:12

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Ja dat gebeurt inderdaad, als ik lekker zit te FPS'sen en ik beweeg+shciet tegelijk "schokt" de muis. Dit doet hij overigens ook in windows als ik tegelijk klik+beweeg.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of is dat nou eenmaal Logitech Cordless?

Ik heb overigens de Logitech Cordless Mouseman

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Heb dezelfde maar merk er niets van. Kan gewoon bewegen, klikken rollen, op alle knoppen tegelijk.

Misschien dat je in zo'n houding zit dat je zelf niet helemaal ergonomisch kan muizen ofzo?

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Ik merk het helemaal als ik aan het Unrealen ben, 360 draai terwijl ik schit..

In windows merk je het ook, beweeg maar eens een mooi horizontale lijn van links naar rekts, vervolgens doe je het nog een keer terwaijl je af e to klikt. Nu zie je de muisaanwijzer "sprongetjes" maken. en dat i nou net het probleem...

hij werkt gewoon niet zoals een muis hoort te werken

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Heb je het ook al geprobeerd met een gewone muis?

Ik heb even gedaan wat jij zei, in idd verspringt hij dan heel even, maar dat heb ik ook met een muis met een draadje. Ik denk dat het toch anatomische oorzaken heeft, bijv dat het klikken niet samengaat met die zijwaartse beweging. Ik merk nl. dat m'n hand dan ook even hapert wanneer ik klik.

Verwijderd

Heb je niet per ongeluk een force-feedback muis? :)

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Hehe nee grapjas :)

Ik weet zeker dat ik dat niet heb met anatomische oorzaken, annders moet ik wel heeel irratic bewegen. Die 'sprongen' vallen écht op, het is niet zomaar een klein iets, je merkt het heel goed. als je een spel speelt helemaal..

ik denk dat het aan de muis zelf ligt, ant bij andere die dezelfde hebben, hebben ze dat probleem niet (zeggen ze).. dus dat wordt inruilen... M$ intellimouse Explorer IS inderdaad beter.

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
hmm ik heb nog niet zo'n cordlessmuis maar wil er binnenkort ook eentje gaan kopen...

die dingen werken via radio frequenties ergens op 70cm van +/- 433mhz t/m 434mhz dus ze kunnen in theorie last hebben van radio storing van andere apparatuur (draadloze koptelefoons e.d.) maar die kans is wel heel erg klein.. Zendamateurs maken ook onder andere gebruik van de zelfde frequenties waar die gekke muizen op zitten.

• Martijn
  • Laatst online: 27-08 14:57
Ik heb zelf dee Logitech Mouseman Wheel cordless, maar daar heeb ik nooit problemen mee... Helpen nieuwe batterijen niet? Of je muis op een ander kanaal zetten ofzo? Ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met m'n muisje... :) Ik zou hem voor geen goud om willen ruilen voor een Microsoft Intellimouse Explorer...

• paulh
  • Laatst online: 22-06 15:30
Je kan bij mouse properties zien of de batterijen nog vol zijn ... misschien zijn ze wel zo goed als leeg? Hoe zit het met je sample rate , misschien te laag of te hoog ?

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• Redox

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Nee hij komt net uit de verpakking, batterijen zijn propvol, dat zie je in propereties en tevens op de batterijen zelf (Duracell Ultra ofzo).

Ik heb alle standaart dingetjes al geprobeerd zoals channel wisselen, ps/2-serial wisselen, nieuwe drivers, afstand tot ontvanger varieren, blablabla

maar PaulH, jij zegt iets over de sampling rate... Waar kan ik die in hemelsnaam vinden? Hij detecteerd mijn muis trouwens als "Logitech Cordless7" dat hoort toch?

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad. Hij gad mij mij idd ook gewoon aan dat de batterijen vol waren, maar na verloop van tijd worden ze toch minder en dat merk je doordat soms de muis schokt of niet reageert. Je kan het verhelpen door je transmitterkastje heel dicht bij je muis te zetten. Ikke zelf heb die gewoon pal tussen de monitor en een receiver van de stereo, geen probleem. Koop zo'n snellader die ook eerst de batterijen ontlaad en een paar rechargables. Aan de logitech muis ligt het in ieder geval niet.

Suc6
Pagina: 1