Wanadoo-cable-E-Tech-router-netwerk-probleem?

Pagina: 1
Acties:

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij een studentenhuis waar ik wat meisjes ken hebben ze een Wanadoo cable pakket een Motorola modem (op http://eservice.casema.tv/privatedata/00000modems2.gif de rechter) en een E-Tech router, die Internet verdeelt voor vier computers. Tot voor kort werkte alles prima, toen hadden ze wat problemen en hebben ze de router gereset (dus instellingen kwijt).

Nu werkt Internet op de laptop die op de 1ste poort van de E-Tech router aangesloten is soms wel soms niet, de 3 andere computers niet. Vanaf de andere computers kan ik wel de E-Tech instellingen bewerken op 192.168.1.1 (router) en kan ik zien dat de andere computers ook ingelogd zijn op de router (met IPs vanaf 192.168.1.100 and up). Bij de main settings staat ie op 'Get an IP automaticly' (DHCP), bij Login staat PPPoE aangevinkt, username@wanadoo en bij connecting 'Always On'. Toch werkt het dan nog niet.

Vanavond nog even met de dames gebeld en ze de laptop even rechtstreeks op het modem laten aansluiten om zo te kijken wat de goede instellingen voor de router moeten zijn. Internet werkte toen op die laptop (XP) wel, met als subnetmask 255.255.224.0 (224?), gateway 82.157.160.1, DHCP 194.134.178.82 & DNS 194.134.5.5 & .97.

Vervolgens weer de laptop via de router aangesloten, de router gereset en deed Internet het ook (alleen op de laptop) maar dan met gateway, DHCP & DNS op 192.168.1.254 (andere computers komen niet verder dan 0.0.0.0). Ik dacht dat dat misschien de router was op een ander IP maar volgens iemand anders die daar aanwezig was was het het IP van de laptop zelf. In dat geval is het misschien de laptop die de boel ver****t doordat ie eigen DHCP draait of iets dergelijks? Ook nog geprobeerd de waardes die de laptop had toen het direct op het modem zat in te voeren in de router, maar toen was 'ie niet meer te bereiken (op 192.168.1.1).. :/

[ Voor 15% gewijzigd door ZeroVince op 07-09-2004 21:48 ]

• dijksan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 23:18
bij wanadoo hoef je niet meer in te loggen met pppoE. hij moet alleen op automatisch ip adres krijgen van modem staan. vervolgens deelt de router zijn signaal over de overige computers

succes 8)

Dijksan

• dijksan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 23:18
even vergeten. wanadoo cable werkt niet meer met usernames maar met het mac adres van het modem.
modem aansluiten en computer/router en je hebt internet

Dijksan

• ZeroVince
  • Niet online
Kan het aangeschakeld hebben staan van PPPoE ook de problemen die ze ermee hebben veroorzaken? Modem, router & computers staan op elkaar aangesloten en hebben (tot voor kort) ook gewerkt. Wat is precies je suggestie m.b.t. het MAC-adres?

Donderdag ga ik erlangs met een hardcopy van dit topic om de boel aan de gang te krijgen.. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door ZeroVince op 07-09-2004 21:44 ]

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 10:42
De laptop kan geen dhcp server draaien als die daar niet op is ingesteld. Heb je het boekje (heeft 2 pagina's) van de router. Daar staat namelijk precies uitgelegd hoe je de router moet instellen. In het boekje staan zowel de adsl als de kabel instellingen. Als je het boekje niet hebt of kunt vinden wil ik hem wel even scannen en mailen.
Je hoeft ook niet op de e-tech site (www.e-tech.nu), support is heel slecht en de site is vrij langzaam.

Edit:
In het boekje staat namelijk niks over een mac adres. Wat er wel staat is: get an ip adress automatically, pppoe aanvinken, username, wachtwoord, connecting always on. Ik heb de ervaring dat het e-tech boekje goed is, maar dat zegt niet altijd veel :)

[ Voor 24% gewijzigd door TRASH_LORD op 07-09-2004 21:46 ]

• ZeroVince
  • Niet online
TRASH_LORD schreef op 07 september 2004 @ 21:43:
Edit:
In het boekje staat namelijk niks over een mac adres. Wat er wel staat is: get an ip adress automatically, pppoe aanvinken, username, wachtwoord, connecting always on. Ik heb de ervaring dat het e-tech boekje goed is, maar dat zegt niet altijd veel :)
Met die instellingen heb ik het al geprobeerd, zonder enig succes helaas..

Verwijderd

Als je wel kan internetten als je die laptop direct op de modem aansluit dan zit je probleem dus in de router. De wan kant van de router krijgt een ip via dhcp, die dus niet hard in kloppen, verder hoef je geem login e.d.op de router aan te geven, zorgen dat dhcp aan de lan kant aan staat en dat je NAT aan hebt staan en dan zou het moeten werken.

• ZeroVince
  • Niet online
Moet ik het MAC-adres van het modem op de router clonen om het te laten werken?
Pagina: 1