Toon posts:

Adsl en alarm, hoe aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat ik een dikke telefoonkabel heb waar direct al een alarmtelefoonkabel en de gewone telefoonkabel het huis in op zit.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.westra1/adsl.JPG

Ik wil graag adsl aansluiten en moet daarvoor de splitter aansluiten nog voordat er een telefoonlijn word afgesplitst. Nu zit er dus gelijk al een alarm aansluiting op de hoofdkabel die wordt doorgelust naar de telefoonlijn.

Kan ik nu de splitter voor de alarmkabel aansluiten en zo ja, waarom zijn dan de witte en de oranje kabel aangesloten en doorgelust naar de gewone telefoonkabel?

Add jdm
Het probleem waar ik mee zit is dat ook de zwarte en oranje kabel zijn aangesloten, maar doen die uberhaupt wel iets?????

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 21:56 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JdM

Humbled

gewoon je splitter aansluiten rechtstreeks na de binnenkomende kabel, verder niks doen en je niet druk maken over de rest, trust me ;)

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 13:14
Ga niet aan de hele zooi lopen kloten. Je zit aangesloten op een meldcentrale met je alarm als ik even logisch nadenk (Alert Services bijv.).

Als je nou slim bent bel je even je Installateur op (Varell bijv.) en vraag je of die je een tekeningetje kunnen sturen die van toepassing is op de situatie.

Je kan namelijk je hele alarm setup vern**ken. Ik werk zelf bij een beveiligings bedrijf dat alarmsystemen aanlegt, en je wil niet weten hoeveel klanten wij al hebben gehad die de boel verkeerd hebben aan lopen sluiten. Heleboel werk met de meldcentrale die dan bijvoorbeeld lijnfouten doorkrijgt e.d. alleen door het verkeerd installeren van de ADSL verbinding. :'(

Sticker van de installateur zal wel op je deur zitten, je kan ze heus wel bellen mits het een goede is... :)

Verwijderd

je splitter plaatsen tussen de hoofdaansluiting en de alarmkast..
zodra je kan bellen met je huistelefoon dan werkt de alarmmelding ook gewoon..
die zwarte en oranje draden zullen voor een evt. 2de lijn zijn... hoef je nu dus niks mee te doen ;)

p.s. misschien is het wel handig om eerst de meldkamer te bellen voordat je gaat monteren.. ( ivm valse meldingen en gezeur achteraf )

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 22:54 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik geloof dat het niet kon. Ik heb vaak meegemaakt dat die alarmcentrale voor de Splitter zat. De reden: Als het alarm af gaat dan ben je niet thuis want dan heb je deze ingesteld. Maar ja als je aan het downloaden bent is het een ander punt. Je verbinding valt dan even weg,

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 13:14
itsalex schreef op 08 september 2004 @ 00:18:
Ik geloof dat het niet kon. Ik heb vaak meegemaakt dat die alarmcentrale voor de Splitter zat. De reden: Als het alarm af gaat dan ben je niet thuis want dan heb je deze ingesteld. Maar ja als je aan het downloaden bent is het een ander punt. Je verbinding valt dan even weg,
Het kan wél.. alleen soms is het gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend aangesloten, en dan zit de hele boel fout waardoor het nooit gaat werken. :o

Je alarm mag nooit voor de spitter zitten, als hij dan bijv. een 24 uurs melding geeft dan knalt hij je ADSL er ook uit. Moet gewoon ná de splitter, dan werkt het gewoon perfect. Wij hebben honderden klanten die ADSL hebben i.c.m. een alarmsysteem.

Maar inderdaad de meldkamer bellen is ook een goeie, daar had ik niet aan gedacht. Moet je natuurlijk wel zorgen dat je je pasje van de meldkamer bij de hand hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de splitter aangesloten voor het alarmsysteem en iom de meldkamer een test uitgevoerd. Dit alles werkt nu perfect. Ook bellen gaat prima.
Echter 1 probleem nog....de modem vind geen adsl verbinding.
Tiscali gebeld en de boel word doorgemeten..hopenlijk werkt dit binnenkort.

Verder allemaal bedankt voor de suggesties.

Inmiddels weet ik ook dat de oranje en zwarte draad nergens voor nodig zijn, tenzij je isdn hebt.

Verwijderd

ik zou een aparte extra lijn aanvragen en hier je alarm of je ADSL laten schakelen. Veel verzekeringsmaatschappijen hebben dat ook als verplichting.

Als de ADSL splitter op de telefooncentrale defect raakt (dat gebeurt best vaak) dan is jouw alarm buiten dienst....... :Z
Pagina: 1