Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maspro
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Beste mensen, wie kan mij het volgende uitleggen...

Ik heb ff Windows XP SP2 ge-slipstreamed en heb daarbij twee verschillende methodes geprobeerd, waarbij de uiteindelijke bestandsgrootte verschilt. :?

Methode 1: Ik heb mijn Originele Windows XP cd gepakt ZONDER Service Pack 1 en heb vervolgend met "AutoStreamer v1.0.29" Service Pack 2 hierin ge-slipstreamed. Het resultaat was een ISO file van 577 MB.

Methode 2: Ik heb mijn ge-slipstreamde Windows XP MET Service Pack 1 gepakt (die ik heb gemaakt van de bovengenoemde originele Windows XP cd) en heb vervolgend met "AutoStreamer v1.0.29" Service Pack 2 hierin ge-slipstreamed. Het resultaat was een ISO file van 590 MB.

Wie kan mij het verschil in grote verklaren tussen methode 1 en methode 2, het toch wel 13 MB verschil. Wat is de verstandigste methode om te slipstreamen, methode 1 of methode 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:45
SP 2 heeft alle updates van SP 1 al in zich, vandaar dat dataverschil.. :) (denk ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn blijkbaar bestanden in SP1, die in SP2 een andere naam hebben of niet meer gebruikt worden.
Hierdoor staan er op de image XP+SP1+SP2 "loze" bestanden, en image is dus groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maspro
  • Niet online
Dus dan zou je theoretisch beter een slipstream kunnen maken met behulp van een originele Windows XP cd zonder service pack 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit, die vraagtekens in topic titels zijn erg duur dus willen we er spaarzaam mee omgaan :) (was: Twee verschillende slipstreams van Windows XP SP2??? :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maspro
  • Niet online
elevator schreef op 08 september 2004 @ 00:31:
Even een titel edit, die vraagtekens in topic titels zijn erg duur dus willen we er spaarzaam mee omgaan :) (was: Twee verschillende slipstreams van Windows XP SP2??? :?)
En dat kan natuurlijk niet in deze dure tijden, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Zelf heb ik ook SP2 geslipstreamed in mijn Windows XP installatie CD. De originele CD die ik van Windows XP gebruikte bevatte reeds al SP1a. Doordat je SP2 slipstreamed worden er een aantal bestanden van SP1a nog achtergelaten in de mappen. Dit zijn echt 'loze' bestanden, want deze worden totaal niet gebruikt. Helaas weet ik niet welke bestanden het precies zijn, maar goed. Het kan in ieder geval totaal geen kwaad. Gewoon laten staan en je verder niet druk over maken.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maspro
  • Niet online
[zeikmode] Vind ik wel een beetje slordig van Microsoft, oke 13 MB is niet veel, maar het hoort er dus niet te staan. [/zeikmode]

Oke, ik ga dus gewoon mijn geslipstreamde SP2 cd gebruiken die ik gemaakt heb met mijn originele Windows XP cd zonder SP1.

Maar ik vraag me toch wel af wat SP1 extra gebruikt aan bestanden die SP2 niet gebruikt. Afgezien van de extra functies die SP2 biedt, blijven de systeembestanden die geupdate worden toch wel hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

maspro schreef op 08 september 2004 @ 11:53:
[zeikmode] Vind ik wel een beetje slordig van Microsoft, oke 13 MB is niet veel, maar het hoort er dus niet te staan. [/zeikmode]

Oke, ik ga dus gewoon mijn geslipstreamde SP2 cd gebruiken die ik gemaakt heb met mijn originele Windows XP cd zonder SP1.

Maar ik vraag me toch wel af wat SP1 extra gebruikt aan bestanden die SP2 niet gebruikt. Afgezien van de extra functies die SP2 biedt, blijven de systeembestanden die geupdate worden toch wel hetzelfde?
Tja, ik weet niet echt of het slordig is van Microsoft, want in princiepe moet je een slipstream CD maken met de oorspronkelijke 'kale' Windows XP installatie CD, dus zonder dat er al updates op staan. Op die manier hou je de CD's schoon en heb je nooit last van die extra data die erbij komt. Die data kan verder geen kwaad, want de setup van XP doet er helemaal niets mee, dus daarover hoef je je geen zorgen te maken.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Laatst online: 12-03 02:46
ik had de mijne geslipstreame van een cd met een folder waarin sp1 geëxtract stond; reslultaat was een iso van 765MB; niet eens te branden dus. maw dat tooltje neemt gewoon alle bestanden mee uit de folder/cd. misschien dat er dus wat sp1 files door het tooltje over gezet worden in andere mappen (doc, support tools?) hence 13 MB.

de MS slipstrem procedure gebruikt sowieso alleen de map i386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gewoon afval. :) Je doet beter Windows + SP2. Je kan ook op een andere manier plaats besparen: De mappen DOCS, VALUEADD en SUPPORT kunnen verwijderd worden (22 MB), alsook WIN9XMIG, WIN9XUPG en WINNTUPG als je geen upgrade doet van die OS'en (38 MB). Als je CD native Nederlandstalig is kan je ook LANG verwijderen (99 MB). Zo heb je meer ruimte voor applicaties en misschien zelfs voor een beknopte versie van Office.

Het kan zelfs allemaal in 185 MB (XP + SP1): http://jdeboeck.msfnhosting.com/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 12:31 ]

Pagina: 1