Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voeding] Compaq prosignia 200

Pagina: 1
Acties:

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11 13:43
Ik heb een compaq prosignia waarvan de voedig kappot is. Nu d8 ik: oh, daar zet ik wel ff een andere voeding in... Dus ik even snel kijken op mobo wat voor aansluiting, zie ik dat het AT lijkt te zijn.
Dus ik een AT voeding van zolder gehaald en denk van: die plaats ik ff. Op moment dat ik de AT connectoren had aangesloten zie ik tot mijn grote verbasing dat er ook een ATX stekker op het mobo zit?? :X Zie ik dit goed? Wat moet ik daar nu mee?
Beide stekkers (3) zaten aan de oude voeding. Ik heb nu echter geen idee hoe ik het nu met de AT voeding aan de gang kan krijgen... Iemand enig idee?

• tafkaw
  • Laatst online: 23-11 13:13
Tis een compaq dus meestal eigen design voeding :S met dus aparte pinout... en als je pech hebt ook nog andere kleuren kabels bij andere betekenissen... AT stekkers enzo hoeven hier dus geen AT te betekenen

Verwijderd

Vroeger hadden mobo's 2 voedingsaansluitingen: AT en ATX
Indien aangesloten op AT dan werd het systeem aan/uit gezet met schakelaar aan de voeding, aangesloten op een ATX voeding moest je een drukknop op je mobo aansluiten. Check bijv. je handleiding en post anders wat meer info over die stekkers, gebruikte kleurcode, foto's, gegevens van voeding, etc :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 21:31 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:23

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb dit probleem ook eens gehad met een compaq en na 1 jaar lang op elke beurs, webshop en 2e handwinkel te hebben gezocht naar de juiste voeding heb ik het maar opgegeven. Dit is niet om je de moed in je schoenen te duwen maar ik denk dat het moeilijk word een goede voeding te zoeken. wat ik zelf nu heb gedaan is alle connectors na meten en dan van een at voeding de stekkertjes zo doorlinken dat het voor de compaq werkt. het is ff uitzoeken maar het lukt wel.

suc6

FreeReef.nl

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Iemand er bij na gedacht dat je misschien compaq zelf even zou kunnen vragen, of aan een compaq dealer of ze 't zelfde type kunnen leveren? Ik ben niet bekend met compaq, maar ik kan me voorstellen dat ze wel lossen vervangingsonderdelen leveren aan importeurs.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Scyth schreef op 08 september 2004 @ 11:18:
Iemand er bij na gedacht dat je misschien compaq zelf even zou kunnen vragen, of aan een compaq dealer of ze 't zelfde type kunnen leveren? Ik ben niet bekend met compaq, maar ik kan me voorstellen dat ze wel lossen vervangingsonderdelen leveren aan importeurs.
Klopt, maar dan heten het spare parts, en is de prijs meestal aan de forse kant.

Abort, Retry, Quake ???

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:23

World Citizen

FreeReef.nl

idd VEEEEEEEEEEEEEL te duur in mijn geval moest ik 198 euries neertellen voor een 250 Wat voeding. NOT en zeker niet voor een Pentium 2 (in mijn geval) ik weet niet of de pc van de topicstarten een oude of nieuwe is maar als hij oud is zul je zeker dik de knip in moeten voor je voeding.

FreeReef.nl

• ygma!l
  • Laatst online: 15-11 13:43
Ja, ik kan idd een nieuwe voeding kopen bij compaq, maar dat vindt ik het niet waard voor dit oude beestje. Die voedingen zijn vreselijk duur. Iemand tipte me hier voor deze pagina: http://www.nerdlabs.org/d...osignina_power_supply.php

Dat is eigenlijk precies wat ik zoek!! Alleen vraag ik me nu af of dit ook mogelijk is met een AT voeding... Iemand die dat kan zien aan de hand van de kleur codes??

Verwijderd

Check de kleurtjes hier: [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml] :Y)

Leuke kast, maar inderdaad erg afwijkend tov de AT/ATX standaard: http://artkast.yak.net/42

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 22:42 ]

Pagina: 1