K8N Neo platinum en Logitech Cordless Desktop MX

Pagina: 1
Acties:

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:42
Ook ik heb een K8N Neo Platinum. Werkt op zich als een zonnetje. Lekker snel. Alleen heb ik probleem mijn desktop via USB.
Ik heb een Logitech Cordless Desktop MX en die is aangesloten op de onboard USB poort, want anders pas de systeemkast niet in mijn PC meubel. Tijdens het op starten kan ik niet in de POST of BIOS komen, omdat het keyboard nog niet werkt.
Onder PS/2 werkt het wel en in de BIOS staat onder on board peripherals de USB keyboard en USB mouse op enable. Ook het uitzetten van quick boot maakt niet uit. De BIOS is geflashed met de laatste update (versie 1.3). Volgens de Logitech support desk is het een BIOS probleem. Wie weet hier een passende oplossing voor. 8)7

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

als het geen problemen geeft: plug zowel de USB als de PS2 stekker van je keyboard in je systeem.

d:)b :henk d:)b

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:14
zo'n soort geleik probleem heb ik ook op een socket A MSI Mobo.

ik kan dan wel in het bios maar stel ik wil mijn pc opnieuw instaleren en ik moet op een gegeven moment op een toets drukken om van cdrom op te starten dan .... helaas geen reactie. ook kan ik niet in savemodes opstarten doormiddel van F8 en ik kan ook niet een diskcheck cancelen (mischien niet zo slecht). Ik heb me er bij neergelegd. als je een oplossing weet laat het ff weten.

(ik heb ook een desktop MX)

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:42
Mijn problemen zijn opgelost. Ik heb een Antec kast met front USB van Antec. Daar bleek in de stekker een negende (bruine) draad te zitten. Hierdoor werkte en front USB en extra rear USB poorten niet en dus ook USB alleen maar onder Windows.
Na het los prepareren van de bruine draad waren alle problemen opgelost.
Misschien heb je er iets aan. Het lag dus aan de verschillende bedrading in USB connectors op moederbord en de stekkers van de extra USB poorten. Check dat maar eens. Ik ben er in ieder geval blij mee. :) Kijk anders ook eens op het MSI forum staat ook de nodig info.