Toon posts:

kan schijf niet formateren

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mijn hdd is laatst een beetje gecrashed. Ik heb de bestanden nog kunnen redden door mijn hdd in een andere pc te installeren en dan te kopieren.

De hdd is een toshiba MK3017GAP. Een 2.5inch 30gb harde schijf voor een laptop. Deze bestaat uit 3 partities, waarvan er één uitsluitend gebruikt word voor windows xp pro. Nou wou ik eigenlijk op begin alleen die ene partitie formateren. Dat wou die al niet. Het vreemde is, vind ik dan, dat die wel wil snelformateren.
Toen heb ik alle 3 partities maar verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Kreeg ik het zelfde verhaal weer, wel snel formateren en niet gewoon formateren.
Ik heb de schijf geprobeerd te formateren met de laptop via een boot-cd en later ook als ik hem in mijn andere pc hang. Bij geen van de twee opties doet die het niet.

Heb ik nog geprobeerd als je hem bij snel formateren gewoon winxp op te installeren, loopt die de installatie gewoon door, kopieert de benodigde bestanden. Maar zodra je hem dan opnieuw moet opstarten krijg je een blauw scherm te zien met een vage foutmelding. Opnieuw geprobeerd, krijg ik weer een blauw scherm met een vage foutmelding. Alleen een andere vage foutmelding als de andere keer.

Mijn vraag is dus, is deze hdd misschien helemaal kapot of valt die nog wel te redden? Of zijn er misschien speciale test-tools voor deze schijf of gewoon goeie algemene tools? Ik heb al gekeken op de site van toshiba en gezocht bij google en de got-search maar kon niks vinden.

Bvd,

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19
Ik vrees dat je een nieuwe HD moet halen, deze sterft waarschijnlijk van de bad clusters. Je kunt nog proberen met partition magic je schijf in te delen en te formatteren, maar ik vrees het ergste

Verwijderd

Van wanneer is deze HD? Zit er geen garantie meer op?

Verwijderd

Topicstarter
Deze hdd is van 2001.

De garantie is er volgens mij dan al vanaf :(

Verwijderd

Topicstarter
partition magic, fdisk of gewoon via windows xp (via de pc) al mee geprobeerd om nieuwe partities te maken. Wou helaas niet baten. Weten jullie toevallig ook, waarom die dan wel kan snel formateren maar niet gewoon kan formateren?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Ziedaar de antwoorden op al je vragen :)

In ieder geval is het hier op goT niet de bedoeling een topic te starten zonder ook maar vooronderzoek te plegen door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.