Toon posts:

SATA RAID instellen op Asus SK8V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gents,

Ik heb het volgende aangeschaft:

2 * raptor HDD
1 * mobo SK8V
1 * Opteron 148
1 * TWin 1024 MB memory XMS Corsair ECC registered

Nu zit ik met het volgende probleempje.

Heb alles op elkaar aangesloten en alles werkt, maar nu wil ik de 2 SATA schijven in RAID 0 instellen, met de Promise (onboard) controller.

Het instellen lukt me, maar wanneer ik dan windows XP 64bit wil installeren geeft hij aan dat hij geen HDD kan vinden.

In het boekje staat dat ik fdisk moet gebruiken.

Alleen waar/hoe/wanneer dat staat er niet bij. Hoe kom ik aan fdisk, is de opstart disk van win98 voldoende(xp heeft namelijk geen fdisk in opstartdisk) :? En wanneer moet ik dit gebruiken om de twee schijven in RAID 0 in te stellen als 1 schijf, zodat windows deze ook ziet tijdens de install :?

Graag jullie advies :Y)

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19
Bij het installatiescherm wordt op den duur gevraagd of je speciale controllerdrivers wilt laden, volgens mij moet je dan op f5 rammen. Hier kun je aangeven vanaf welke drive je de driver wilt laden.
Als je eerst even de sata-driver voor DOS download van je moederbord en op diskette gooit, dan kun je ze tijdens de installatieprocedure laden. Als t goed is, kun je xp dan verder installeren

succes

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hier, OM FAQ / Beleid, al gekeken? Staan wat oplossingen.

Topic is trouwens meer iets voor OM.

/me Welkom op GoT trouwens *

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 07-09-2004 19:25 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Boktor schreef op 07 september 2004 @ 19:23:
Bij het installatiescherm wordt op den duur gevraagd of je speciale controllerdrivers wilt laden, volgens mij moet je dan op f5 rammen. Hier kun je aangeven vanaf welke drive je de driver wilt laden.
Als je eerst even de sata-driver voor DOS download van je moederbord en op diskette gooit, dan kun je ze tijdens de installatieprocedure laden. Als t goed is, kun je xp dan verder installeren

succes
Dit heb ik al gedaan, van de officiele support CD van asus (geleverd bij mobo)

Alleen hier wordt gezegd dat het bestand corrupt is 8)7

Kan dat toevallig zijn omdat het 64 bit xp is?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03
Moet je wel de 64bits driver voor de onboard Promise hebben. Overigens, het lijkt me verstandiger dat je die disken aan de native VIA S-ATA controller hangt, dan ontlast je de PCI bus.

Anyway, dit is meer iets voor Opslagmedia & I/O Controllers , hence de move :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
Vaak is het zo dat je hiervoor de driver van Floppy moet laten lezen. Sterker nog, volgensmij kun je nieteens een andere source kiezen in de windows setup?

Wat ik gedaan heb bij mij Asus mainbord, is simpelweg op een ander systeem de drivers copieren op een floppy. Ergens staan die in een aparte map op die cd.

Daarmee werkte het wel prima, terwijl het met alleen de cd niet werkte.

Verwijderd

Je moet een array aanmaken in de promise bios anders kan hij geen raid set detecten.

Je kunt is proberen te installen zonder F2 raid driver zooi als hij dan de hdd wel ziet weet je waar het aan ligt.

Ik heb hetzelfde bord met een opteron 142 draait perfect tot nu toe. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Xandrios schreef op 07 september 2004 @ 19:30:
Vaak is het zo dat je hiervoor de driver van Floppy moet laten lezen. Sterker nog, volgensmij kun je nieteens een andere source kiezen in de windows setup?

Wat ik gedaan heb bij mij Asus mainbord, is simpelweg op een ander systeem de drivers copieren op een floppy. Ergens staan die in een aparte map op die cd.

Daarmee werkte het wel prima, terwijl het met alleen de cd niet werkte.
Welke drivers? Van VIA of Promise?

Bij promise heb ik dit gedaan en wordt het als corrupt gezien

Maar bij jouw is het wel gelukt? Zonder Fdisk? Ong. Gelijke configuratie?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 19:31:
Je moet een array aanmaken in de promise bios anders kan hij geen raid set detecten.

Je kunt is proberen te installen zonder F2 raid driver zooi als hij dan de hdd wel ziet weet je waar het aan ligt.

Ik heb hetzelfde bord met een opteron 142 draait perfect tot nu toe. :Y)
Dat werkt dus helemaal niet, had ik namelijk ook al geprobeerd

minder...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb een iets ander moederbord en een iets andere RAID [RAID1] maar feitelijk zal dat geen verschil mogen maken.

Volgens het manual ingesteld en draaien maar. Gaf geen enkel probleem.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Dank voor alle hulp.

Ik moest een 64 bit versie hebben qua driver.

Alles werkt

Tnx _/-\o_
Pagina: 1