Toon posts:

Logitech Quickcam Messenger niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Na een half jaar geleden windows XP opnieuw geinstalleerd te hebben deed opeens het beeld het niet meer van mijn Philips ToUcam. Het vreemde was dat hij de cam nog wel herkende, maar de driver voor het beeld niet wilde installeren. Nog vreemder was het dat het geluid (de mic) het wel deed. Ik heb toen besloten de camera aan mijn zus te verkopen en een nieuwe te kopen. Daar had ik nu pas geld voor en heb dus een Logitech Quickcam Messenger met mic gekocht. Mooi ding, maar hij heeft het nog niet gedaan. Ook hier zit ik met hetzelfde probleem. De mic doet het wel en het beeld niet. Hij zegt dat de camera niet in het USB slot zit, maar als ik naar de Device manager ga zie ik daar wel degelijk Camera staan, dus de computer herkent hem wel, alleen niet als zijnde Quickcam messenger. Ik heb de nieuwe drivers al gedownload, maar dat had geen zin. Op de een of andere manier heb ik het idee dat geen één webcam op deze pc gaat werken en dat alleen het geluid het gaat doen, dus mijn vraag is of het met een instelling waar dan ook ergens in mijn computer te maken kan hebben, want ik zou toch wel graag mijn netmeetings via webcam willen doen.

Even voor de duidelijkheid, ik heb zelf al op google gezocht, maar kon niks vinden.
Nieuwe drivers zijn geinstalleerd, maar alsnog zegt de installatie dat hij er niet in zit.
Alle Antivirus software stond uit met het installeren.

Ik draai Windows XP Proffesional Nederlands zonder service pack

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-02 23:22

Zerora

Ik Henk 'm!

Mijn oom vroeg mij om een Logitech Quick messenger te installeren.
Ik heb dezelfde symptomen als topicstarter.
Hij ziet idd een USB apparaat (de webcam dus). Nu installeer ik de bijgeleverde software. Gaat allemaal prima. Totdat de installatie vraagt om de webcam aan te sluiten.
Webcam zit er dus weldegelijk in, maar wordt niet door de installatie gezien.
Als ik daarna bij 'Apparaat beheer' kijk in windows XP dan ziet ie een Webcam (met een groot geel vraagteken erbij).

Weet iemand een oplossing??

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

komen jullie héél toevallig deze foutmelding tegen?:
Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

sinds ik een logitech sphere (webcam dus) heb geprobeerd, die ik niet werkend kreeg, heb ik nogal wat usb-herkenningsproblemen met webcams, me hp psc2355 (wel printen, scannen niet), usb pen en mp3 speler. Telkens kom ik die code 19 melding tegen. Me g15 en g5 (toetsenbord en muis) en mijn bluetooth dongeltje werken overigens gewoon goed.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde